• 1
  • 2
2011-06-03, 17:16
Medlem
srsbsnss avatar
Tja!

Köpte fick nyss hem mitt SIM-kort från Tele2 och ringde upp dem och undrade varför jag inte fått ett Micro-sim som passar till min Iphone 4 så sa de att jag skulle gå till någon återförsäljare och be om ett..

Sagt som gjort så gick jag och fixade det, nu sitter jag här och kan ej använda min Iphone 4 ändå, antar att det kommer ta tid innan mitt abonnemang körs igång, tippar på 5-7dagar minst.

Finns det något jag kan göra så länge för att kunna använda iphonen? Behöver ej ha abonnemanget, kan jag typ använda mitt vanliga gamla comviq kompis på något sätt? Skulle jag kunna ringa tele2 och be dem att göra så mitt comviq kompis "förs över" till detta micro-simet jag var och hämtade? Någon som vet?

Tacksam för hjälp, vill verkligen börja använda telefon jäveln!
Citera
2011-06-03, 17:20
Medlem
Mr.Nesss avatar
Skumt att det ska behöva ta fem till sju dagar, mitt fungerade direkt när jag fick det i butiken.. Dom spärrade mitt gamla, och aktiverade det nya.

Har dock Telia, vet inte om det är annorlunda för andra operatörer.
Citera
2011-06-03, 17:21
Medlem
snedtrippens avatar
Hej, jag hade samma problem när jag fick hem min iphone. Det du kan göra under tiden (om ditt nuvarande simkort är aktivt) är att klippa till det så att det ser ut som ett micro-sim och då passar till din iphone

Det finns många guider om du googlar på det, här är en utav dom
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/...microsim-size/
Citera
2011-06-03, 17:31
Medlem
srsbsnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snedtrippen
Hej, jag hade samma problem när jag fick hem min iphone. Det du kan göra under tiden (om ditt nuvarande simkort är aktivt) är att klippa till det så att det ser ut som ett micro-sim och då passar till din iphone

Det finns många guider om du googlar på det, här är en utav dom
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/...microsim-size/

Tja, ja detta provade jag igår med mitt gamla SIM-kort

Kan ju kort och gott säga, det blev för litet

Tror ni förresten jag skulle kunna be dem att "registrera över" mitt kontant kort till det micro-simet jag hämtade på Expert idag?
Citera
2011-06-03, 17:33
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Tja, ja detta provade jag igår med mitt gamla SIM-kort

Kan ju kort och gott säga, det blev för litet

Haha jaså, ja då vet jag inte riktigt vad man ska göra.. Om du har tid över och verkligen inte orkar vänta på ditt nya kort så kanske du kan försöka göra det större igen då?
Citera
2011-06-03, 17:37
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Tror ni förresten jag skulle kunna be dem att "registrera över" mitt kontant kort till det micro-simet jag hämtade på Expert idag?

Vänta lite nu, varför hämtade du ut ett simkort på expert?
Citera
2011-06-03, 17:40
Medlem
srsbsnss avatar
Citat:
Vänta lite nu, varför hämtade du ut ett simkort på expert?

Han jag snackade med på tele2s kundtjänst sa att jag skulle hämta ett Micro-SIMkort där(ett som är oanvänt men låst till tele2).

För de skickade inte något Micro-SIM till mig. Och sen sa de att de jag skulle ringa dem 10e Juni för att aktivera abonnemanget på SIM-kortet...
Citera
2011-06-03, 17:47
Medlem
snedtrippens avatar
Jaha, okej. Ja jag vet inte vad du ska kunna göra fram till den 10e isåfall om du vill ha ett fungerande sim till telefonen. Testa att "bygga" upp runt simkortet i simkortshållaren till telefonen så att den sitter på rätt plats. Annars får du vänta. Den som väntar på något gott....
Citera
2011-06-03, 18:13
Medlem
srsbsnss avatar
Citat:
Jaha, okej. Ja jag vet inte vad du ska kunna göra fram till den 10e isåfall om du vill ha ett fungerande sim till telefonen. Testa att "bygga" upp runt simkortet i simkortshållaren till telefonen så att den sitter på rätt plats. Annars får du vänta. Den som väntar på något gott....

YESSSSSSS HAHA jag lyckades med det för fan! Jag fick klippa runt massa små skit bitar som sitter löst nu, hoppas bara de inte trillar in i iphonen när jag ska dra ut skiten sen

Så jävla bra, dock har jag ingen aning om var mina kontakter är? Hade alla sparade på sim kortet, men jag hittar dom inte i "Kontakter" i Iphonen, har du möjligvis någon aning vad det kan bero på?
Citera
2011-06-03, 18:19
Medlem
snedtrippens avatar
Kunde inte heller importera kontakterna. Men om du går in under Inställningar>E-post, kontakter... så finns det en knapp längst ned på sidan där det står "Importera SIM-kontakter", dock funkade det inte för mig
Citera
2011-06-03, 18:21
Medlem
srsbsnss avatar
Citat:
Kunde inte heller importera kontakterna. Men om du går in under Inställningar>E-post, kontakter... så finns det en knapp längst ned på sidan där det står "Importera SIM-kontakter", dock funkade det inte för mig

Det funkade, tack! DU ÄR MIN HJÄLTE.
Citera
2011-06-03, 18:26
Medlem
unknownxs avatar
Har haft lite funderingar ett tag nu på iphone 4, första gången jag hör om att man måste ha ett mindre sim-kort..

Ska köpa min olåst och använda mitt vanliga simkort från tele2.

Måste jag även kontakta Tele2 för nytt simkort som passar iphone4 då?
För att behålla samma nr så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in