Tog min sista halstablett för 30 min sen. Har sedan dess druckit över två liter vatten för att dämpa den brännande känslan. Hade varit skönt om någon hade en mer effektiv lösning på problemet.
Mamma tvingar mig att dricka timjante om jag råkar knysta om att jag har ont i halsen. Det smakar fruktansvärt! Men det lindrar faktiskt svedan... Går bra med salvia också.
1 tsk färsk salvia får dra i en kopp kokhett vatten i 10 minuter. Tillsätt sedan 1 tsk vinäger. Gurgla och drick upp (rys!!!!). Går att byta salvian mot timjan, man byter då vinägern mot citronsaft.
Honungsvatten är ju klassikern..
Min morbror brukade gurgla en krossad alvedon blandat med vatten, huruvida det hjälpte vet jag inte, försökte testa en gång men det smakade för jävligt så jag klarade inte av det
Om jag är förkyld brukar jag passa på att dricka följande: Fint skivad ingefära, skivad vitlök, hett vatten, honung och citron. Gärna en skvätt mörk rom eller whiskey. Det är gott och känns välgörande.
Tog min sista halstablett för 30 min sen. Har sedan dess druckit över två liter vatten för att dämpa den brännande känslan. Hade varit skönt om någon hade en mer effektiv lösning på problemet.
Så, någon som vet en huskur som funkar?
Skruf snus stark å vodka är en bra huskur mot sånt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!