• 1
  • 2
2011-06-02, 17:14
Medlem
Stängt idag, så klart. Imorrn åker jag upp till Luleå för att gå på begravning. Kommer hem lördag förmiddag. Åker tillbaks till England på söndag.

Varför är det helt jävla omöjligt för banker att ha öppet på röd dag när alla andra verkar klara det fint?

Finns det något sätt en annan person kan komma åt mitt konto efter att jag har åkt?
Finns det något sätt jag kan legitimera mig över telefon eller liknande?
Jag har ett BankID från swedbank, kan jag på något sätt använda mitt bankID för att logga in på Nordea utan att ha satt upp ett konto innan?

Väldigt tacksam för svar, jag är 100% beroende av att kunna få ut dom här pengarna.
Citera
2011-06-02, 17:25
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Stängt idag, så klart. Imorrn åker jag upp till Luleå för att gå på begravning. Kommer hem lördag förmiddag. Åker tillbaks till England på söndag.

Varför är det helt jävla omöjligt för banker att ha öppet på röd dag när alla andra verkar klara det fint?

Finns det något sätt en annan person kan komma åt mitt konto efter att jag har åkt?
Jag har ett BankID från swedbank, kan jag på något sätt använda mitt bankID för att logga in på Nordea utan att ha satt upp ett konto innan?

Väldigt tacksam för svar, jag är 100% beroende av att kunna få ut dom här pengarna.
Är det en större summa?
Annars om det är max ett par tusen så kan du väl bara hooka med någon annan som har ett nordeakonto. Gör en överföring till dennes nordeakonto (sker på en sekund) och be personen ta ut pengarna i en bankomat? (som jag förstod det så har du inget nordea-kontokort)

Det krävs dock att du har "dosan" till internetbanken då.
Citera
2011-06-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Är det en större summa?
Annars om det är max ett par tusen så kan du väl bara hooka med någon annan som har ett nordeakonto. Gör en överföring till dennes nordeakonto (sker på en sekund) och be personen ta ut pengarna i en bankomat? (som jag förstod det så har du inget nordea-kontokort)

Jag har ingen sån dosa heller och även om jag hade det måste jag ju trycka in MITT kort i den för att komma åt mina pengar, eller?

Jag har alltså inte internetbank, inte telefonbank, inget kort, ingenting. Det jag har är 10,000:- på ett konto på Nordea som jag behöver, men eftersom JÄVLA RELIGIÖSA HORMÄNNISKOR FITTAR SIG HELA TIDEN så kan jag inte göra det. Imorgon ska jag på begravning och har ingen möjlighet att gå till banken, som f.ö ändå bara är öppen till 11:30 till 16 eller nått om man ens hittar den i satans rövhål som är Luleå.
Citera
2011-06-02, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Är det en större summa?

har han inget kort så har han ingen dosa som funkar..
Citera
2011-06-02, 17:39
Medlem
Kan vi gå tillbaks till mina frågor?
Citat:
Citera
2011-06-02, 17:41
Medlem
Du har alltså Swedbank i vanliga fall?

Jag tror att du via Swedbank kan göra ett övertag av dina banktjänster i Nordea. Så gjorde jag fast åt andra hållet, alltså från Swedbank till Nordea. Nu kanske man måste göra detta från ett bankkontor, men det kan ju vara värt ett försöka att göra det via telefon.
Citera
2011-06-02, 17:43
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Jag har ingen sån dosa heller och även om jag hade det måste jag ju trycka in MITT kort i den för att komma åt mina pengar, eller?
HAHA fan så dumt av mig
Citera
2011-06-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Du har alltså Swedbank i vanliga fall?

Jag tror att du via Swedbank kan göra ett övertag av dina banktjänster i Nordea. Så gjorde jag fast åt andra hållet, alltså från Swedbank till Nordea. Nu kanske man måste göra detta från ett bankkontor, men det kan ju vara värt ett försöka att göra det via telefon.
Alltså på swedbank kan jag ju iaf legitimera mig med bankID, det gäller väl typ som legitimation eller?
Citera
2011-06-02, 17:50
Medlem
Citat:
Alltså på swedbank kan jag ju iaf legitimera mig med bankID, det gäller väl typ som legitimation eller?

Ja, det gäller som legitimation. Men jag vet inte om man kan göra ett övertag av banktjänst via telefon eller internet. När jag gjorde det var jag nämligen på plats på ett kontor.

I annat fall får du utfärda en fullmakt till någon, du kanske har några minuter över imorgon så att du kan ringa till Nordea och fråga hur man utfärdar en sådan.
Citera
2011-06-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Ja, det gäller som legitimation. Men jag vet inte om man kan göra ett övertag av banktjänst via telefon eller internet. När jag gjorde det var jag nämligen på plats på ett kontor.

I annat fall får du utfärda en fullmakt till någon, du kanske har några minuter över imorgon så att du kan ringa till Nordea och fråga hur man utfärdar en sådan.
Citat:
Få hjälp med att samla ditt bankengagemang på ett ställe!
Skulle du tycka att det vore enklare att ha hela ditt eget eller företagets ekonomiska engagemang samlat på ett ställe?
Privat
Så här gör du:
Det enda du behöver göra är att fylla i de uppgifter vi efterfrågar i ett formulär - så hjälper vi dig att avsluta ditt/dina konton, fonder, aktier/värdepapper och individuella pensionssparande i en annan bank och överför pengarna till ett av dina konton i Swedbank eller sparbankerna. Vi sköter hela ärendet! När ärendet är mottaget skickar vi dig en bekräftelse till din startsida i internetbanken under rubriken Meddelande.
Observera! Om du har girobetalning eller kort anslutet till kontot, kommer du inte att kunna avsluta konton. Kontakta den bank du önskar avsluta kontot hos för mer information om hur du avslutar dessa tjänster.
Ace. Man kan alltid lita på Swedbank. Då måste jag bara ringa Nordea och ta reda på mitt kontonummer, det kan ju knappast vara en hemlig uppgift eller? Det måste väl bara var att ringa och uppge mitt personnummer och fråga vad för kontonummer jag har? Eller ska dom fitta sig med det också?
Citera
2011-06-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ace. Man kan alltid lita på Swedbank. Då måste jag bara ringa Nordea och ta reda på mitt kontonummer, det kan ju knappast vara en hemlig uppgift eller? Det måste väl bara var att ringa och uppge mitt personnummer och fråga vad för kontonummer jag har? Eller ska dom fitta sig med det också?

Det ska nog inte vara några problem. Du kan ju kolla om du har något gammalt kontoutdrag eller nåt liggande, så står ju alla uppgifter där.
Citera
2011-06-02, 18:38
Medlem
terrorrunes avatar
http://www.westernunion.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto