Tjenare, har länge tänkt på att prova på boxning / mma, är sjukt intresserad av det och tittar alltid på te.x ufc.
Men har nu bestämt mig att prova på lite hemma bara så undrar en sida som har relativt billiga boxningsäckar och handskar.
Väger 94 är 191 cm lång, har gymmat i 1 ½ år så är relativt stark om det hjälper.. Tack på för hand
Peace
2. Annars så finns det säck och handskar i Stadium.
Edit: Mitt tips till dig är att börja träna i en klubb istället. 23 gånger bättre träning jämfört med det du kommer köra hemma + allt är gratis förutom tandskydd och lindor.
2. Annars så finns det säck och handskar i Stadium.
Edit: Mitt tips till dig är att börja träna i en klubb istället. 23 gånger bättre träning jämfört med det du kommer köra hemma + allt är gratis förutom tandskydd och lindor.
ah vet att klubb är bättre, men hinner inte efter jobbet nu på sommarn pga klubben ligger 5 mil bort, så tänkte lite träning hemma lite basics innan kan ju inte skada, man vet ju lite om hur man slåss efter all ufc, k1, boxning man har tittat på
Tradera eller blocket skulle jag köpa en säck. Ingen "Casall" som flyger runt, utan köp en lite stabilare eftersom du är så tung. Sen köper du lindor och handskar.
Knalla ned till mma-klubben och träna med andra, samt bli tränad av någon erfaren. Det kommer ge dig en jävligt mycket bättre grund än att stå hemma och mata felaktigt på en säck som inte slår tillbaks.
Den enda utrustningen du behöver i början är ett pung- och tandskydd, samt ett par handskar. Själv körde jag med min hockeysusp, samt köpte ett tandskydd för 35:- och ett par handskar för 300:-
Handskar kan man i vissa fall låna, men jag tycker det känns värt att ha ett par egna, mest p.g.a hygienen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!