2011-06-02, 14:38
Medlem
Ja, ibland skickar banken ut papper där en lång historik av kontohändelser står registrerade till ens adress. Undrar helt enkelt om Swedbank gjort detta nyligen/början av veckan? Viktigt!
Citera
2011-06-02, 14:43
Medlem
dkas avatar
Jag har aldrig fått ett sådant papper.
Citera
2011-06-02, 14:43
Medlem
knullklassons avatar
Inget jag fått i min brevlåda i alla fall.
Citera
2011-06-02, 14:50
Medlem
Draken22s avatar
Förstår inte varför det skulle vara så viktigt för dig att veta om fler fått kontoutdrag.

Kontoutdrag på papper är något man själv väljer om man vill ha eller inte (antingen säger man till på banken eller via internetbanken). Har själv sagt ifrån att jag inte vill ha dom, så de enda papper jag får via snigelpost är årsuppgifter.

Hur ofta dom skickar ut varierar. En del får dom varje månad, endel varannan, endel var tredje... Vilket datum dom skickar ut kontoutdragen varierar.
Citera
2011-06-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken22
Förstår inte varför det skulle vara så viktigt för dig att veta om fler fått kontoutdrag.

Kontoutdrag på papper är något man själv väljer om man vill ha eller inte (antingen säger man till på banken eller via internetbanken). Har själv sagt ifrån att jag inte vill ha dom, så de enda papper jag får via snigelpost är årsuppgifter.

Hur ofta dom skickar ut varierar. En del får dom varje månad, endel varannan, endel var tredje... Vilket datum dom skickar ut kontoutdragen varierar.

Min fråga blir då - om man skapar ett konto hos swedbank - skickar dom ut dom här papprerna per automatik och dom gör det INTE för att man säger till måste man säga att man VILL HA DOM för att dom ska skicka ut dom? Tack
Citera
2011-06-02, 15:25
Medlem
Draken22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Min fråga blir då - om man skapar ett konto hos swedbank - skickar dom ut dom här papprerna per automatik och dom gör det INTE för att man säger till måste man säga att man VILL HA DOM för att dom ska skicka ut dom? Tack

Det kan jag inte svara på... det var över 25 år sedan jag öppnade mitt konto, och då fanns såklart ingen internetbank så då blev det automatiskt att dom skickade ut kontoutdrag.

Hur "standardvalet" är idag vet jag inte. Prata med ditt bankkontor huruvida du vill eller inte vill ha dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in