Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-02, 09:30
Medlem
Har en Acer Aspire One (med Win XP) som får felmeddelandet:
Citat:
lsass.exe - Bad Image
Programmet eller dll-filen C:\windows\system32\dnsapi.dll är inte en giltig windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten
Jag gissar att detta problem uppdagades någon gång kring 2006 då de flesta poster kring ämnet är daterade då.
(Här beskrivs problemet mer ingående: http://forums.cnet.com/7723-7813_102-197316.html )

Men lösningen verkar iaf vara att byta ut den trasiga .dll-filen till en fungerande. Och eftersom det är en Acer Aspire One kan man inte bara plocka filen från skivan då datorn inte har någon optisk läsare (finns nog ingen skiva). Så min plan var att boota linux från ett usb-minne och således ersätta den trasiga filen. Men, som sagt så behöver jag en fungerande dnsapi-dll-fil men vet inte vart jag kan finna en. Har googlat lite men vet inte om jag vågar lita på "dll-files.com" och dylika sidor, och MS verkar inte så befästa vid problemet.

Så någon som vet var man kan hitta en trovärdig fil? Eller blir jag helt enkelt tvungen att installera om hela XP?
Senast redigerad av colamage 2011-06-02 kl. 09:32.
Citera
2011-06-03, 10:10
Medlem
Ingen som känner sig manad att hjälpa och har en lösning?
Citera
2011-06-04, 15:32
Medlem
Problemet löst mha en annan dnsapi.dll-fil. Dock kanske inte optimalt att plocka filer på så vis mellan olika datorer med olika uppdateringar osv. Men den fungerar nu iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in