2011-06-01, 23:08
Medlem
tja:!

Vilka är de bästa programmen för att spela in längre bitar ljud till hårddisken på min dator. Ljudinspelaren i windows har så begränsad tid. Jag kommer att snacka in grejer på flera timmar kanske.

väntar på goa svar kompisar
Citera
2011-06-01, 23:12
Medlem
Leif-Oskars avatar
Jag vet inte om det är det allra bästa alternativet, men du har Audacity som är gratis och har ganska många funktioner.
Citera
2011-06-01, 23:36
Medlem
audacity++, ganska lättanvänt också. Innehåller konvertetare för din projekt också
Citera
2011-06-02, 22:11
Medlem
Nej audacity har jag redan. Det har för mycket krångel och inställningar. Det är mest inspelning med lite inställningra jag är intresserad av, inte en massa jobbande med filen sedan.
Citera
2011-06-02, 23:28
Medlem
Leif-Oskars avatar
Om du vill så är det bara att trycka på Rec-knappen så spelas det in, och sedan kan du välja Spara för att spara projektet. Resten av inställningarna kan du i stort sett ignorera. Övriga program har jag inte speciellt bra koll på tyvärr.
Citera
2011-06-03, 01:22
Medlem
Nujabezs avatar
Audacity ÄR det som gäller. Inget tjafs.
Dock så behövs en codec vid namn "lame_enc.dll" om man vill spara som MP3 som finns att hämta på:
http://lame.buanzo.com.ar/
Hämta hem ZIP filen, eller öppna den bara.
Lägg Lame_enc.dll i Audacity programmappen och så är allt klart.

Du kan nu spara MP3 filer!
Fundera inte ens på att byta från Audacity... Inga andra kan mäta sig med detta superba program!
Citera
2011-06-07, 21:55
Medlem
Ok, jag gick in på arkiv och sedan valde jag att spara i mp3 i rullistan. Jag undrar om det kunde det för att jag laddade ner det där eller om det gick redan innan.

Jag har för mig att det gick innan också, men jag vet inte. Förklara tack, hur skall det se ut.
Citera
2011-06-09, 00:34
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffig
Ok, jag gick in på arkiv och sedan valde jag att spara i mp3 i rullistan. Jag undrar om det kunde det för att jag laddade ner det där eller om det gick redan innan.

Jag har för mig att det gick innan också, men jag vet inte. Förklara tack, hur skall det se ut.

Du bör öva lite på dina skrivförmågor. Man vet inte riktigt hur man ska tolka ditt inlägg.
Men jag försöker mig på ett svar i alla fall.

Om du använder det senaste Audaciity kan du prova spela in en liten bit.
Sedan trycker du på Arkiv, gå sedan ner till "Exportera"
När du valt namn och (eventuellt) Mp3 kvalitet så trycker du på nästa.
Du får nu upp en ny ruta där du kan fylla i namn och annan information om ljudet du just spelat in.
Tryck nästa, så borde du få upp en ruta som säger följande: "Lokalisera Lame".

Du måste nu hämta hem en såkallad codec (en fil som kan hantera MP3 ljud)
Jag skrev ju hur man skulle göra i mitt förra inlägg, men jag kan ta det igen.

1. Gå in på den här adressen http://lame.buanzo.com.ar/ tryck på "libmp3lame-win-3.98.2.zip" och välj att ÖPPNA filen.

2. Du får nu upp ett fönster med en några filer.
3. Öppna "Den här datorn", gå till C disken, program, Audacity och håll den här mappen öppen så länge.
4. Gå nu över till det andra fönstret med filerna i som du just öppnade.
5. Dra filen "lame_enc.dll till Audacitymappen som du lämnade öppen.
6. Gå nu till programmet Audacity och tryck på VÄLJ där det står "lame_enc.dll.
7. Programmet vill nu att du letar upp "lame_enc.dll" där du just la den, i Audacitymappen.
8. Gå dit, och välj filen och tryck OK.
9. Nu kan du spara ljud i Mp3! YAY!

Hoppas att det var till något hjälp!
(nu skrev jag så att ALLA skulle fatta hur man gjorde) Peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in