2011-06-01, 22:41
Medlem
discgustingfrogs avatar
Hej!

Jag har en liten konstig förfrågan. Jag har precis sett klart alla säsonger av serien 24 och måste säga att jag är helt fast!

Inte bara på den actionfyllda delen av serien utan även det politiska spel som hela tiden försigår. Det är sådana filmer/serier jag efterfrågar. Filmer med olika politiska spel, order från olika håll, helt enkelt där en massa människor har massa makt och trampar på varandras fötter.
Citera
2011-06-02, 00:32
Medlem
Anklagares avatar
Då borde du kolla in serien "Game of Thrones" som sänds i USA nu. Handlar i korthet om de många maktkamperna bakom, samt om tronen i ett medeltida feodalsamhälle, där alla adelsfamiljer enbart ser till sina egna intressen och tackar inte nej till lite klassiskt back stabbing när det tjänar dem. Mycket bra serie som baseras på den underbara bokserien "A Song of Ice and Fire".
Citera
2011-06-02, 13:12
Medlem
discgustingfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Då borde du kolla in serien "Game of Thrones" som sänds i USA nu. Handlar i korthet om de många maktkamperna bakom, samt om tronen i ett medeltida feodalsamhälle, där alla adelsfamiljer enbart ser till sina egna intressen och tackar inte nej till lite klassiskt back stabbing när det tjänar dem. Mycket bra serie som baseras på den underbara bokserien "A Song of Ice and Fire".

låter intressant, ska kolla in den!

tack så mycket
Citera
2011-06-02, 13:15
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discgustingfrog
Hej!

Jag har en liten konstig förfrågan. Jag har precis sett klart alla säsonger av serien 24 och måste säga att jag är helt fast!

Inte bara på den actionfyllda delen av serien utan även det politiska spel som hela tiden försigår. Det är sådana filmer/serier jag efterfrågar. Filmer med olika politiska spel, order från olika håll, helt enkelt där en massa människor har massa makt och trampar på varandras fötter.

Har ett par filmer jag kan rekommendera:

Michael Clayton

State of Play - film/serie

Hoppas de smakar
Citera
2011-06-02, 17:17
Medlem
discgustingfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Har ett par filmer jag kan rekommendera:

Michael Clayton

State of Play - film/serie

Hoppas de smakar

tack så mycket!
Citera
2011-06-02, 17:37
Medlem
Gosifs avatar
The Insider med Al Pachino.
Citera
2011-06-02, 18:29
Medlem
EdgeofEndings avatar
Heta tipset är att kolla in här.
Citera
2011-06-06, 03:47
Medlem
Dr.hankeys avatar
Antar att du redan har sett Enemy of the State?
Citera
2011-06-11, 14:42
Medlem
discgustingfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Antar att du redan har sett Enemy of the State?

ja den ÄLSKAR jag!
Citera
2018-08-25, 04:41
"A political satire about a group of skeptical American and British operatives attempting to prevent a war between two countries." In The Loop är en passande film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in