• 2
  • 3
2011-06-02, 21:40
Bannlyst
Självklart skulle man välja att vara så snygg naturligt som möjligt. Skulle väl bli lite jobbigt med kläder och sånt men vi antar väl att alla ens kläder blir tjejkläder eller nåt.

Skulle nog ha som mål att hitta en annan riktigt snygg kvinna och ha lite...härliga stunder. Gärna hångla in public osv. Sen skulle jag nog fortsatta med det jag gör nu, en snygg och framgångsrik kvinna - vem skulle inte vara efter en?

Nu trivs jag utmärkt med att vara en svensk vit man med bara bra förutsättningar, men att prova på detta vore något jag aldrig skulle säga nej till. I värsta fall är det bara att byta tillbaka sen, som jag nog skulle göra efter ett år då jag provat på det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
För att man trivs tillräckligt bra med sitt eget, och vet tillräckligt mycket om det motsatta könet redan?

Är du säker på att du inte ens skulle vilja testa en stund? Jag tycker att detta är en upplevelse man inte skulle våga säga nej till, once in a life time-chans.
Citera
2011-06-02, 21:54
Medlem
Free2flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Nej nej aldrig i livet ett helt år, älskar att vara kvinna så det skulle inte locka mig ett dugg. En dag eller max en vecka skulle jag stå ut som man inte mer

Äsh tänk på vad du kan göra?
  • Man kan ta mer plats i kollektivtrafiken genom att sära på benen (trots att man har en baby morot mellan benen).
  • Man behöver ha minst 5 skjortor, 3 byxor, 2 par skor och 2 jackor = en hel garderob

...kan inte komma på mer saker
Citera
2011-06-02, 22:28
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Är du säker på att du inte ens skulle vilja testa en stund? Jag tycker att detta är en upplevelse man inte skulle våga säga nej till, once in a life time-chans.

Ja, jag är säker. Att förvandlas till kvinna är för mig inget att eftersträva. Faktum är att jag skulle mer se det som ett straff...
Citera
2011-06-02, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ja, jag är säker. Att förvandlas till kvinna är för mig inget att eftersträva. Faktum är att jag skulle mer se det som ett straff...

Ska inte försköka övertala dig, jag såg det mer som en chans att få uppleva saker man bara kan höra talas om annars - ungefär som att se en fotbollsmatch eller höra snacket om den efteråt. Eller att besöka ett land istället för att se bilder kanske är en bättre liknelse.
Citera
2011-06-03, 00:42
Medlem
Cerises avatar
Jag skulle knulla en tjej för att se hur det känns att få utlösning i någon. Sen skulle jag dra ut och slåss med knytnävar och sparka ner folk Jag skulle kissa stående.
Citera
2011-06-03, 15:23
Medlem
FrankRosenthals avatar
Citat:
Nej, det är ju det det inte gör. Fortfarande samma värld och du är fortfarande bara människa vare sig du är man eller kvinna.

En av de största myterna som har gjorts populära är att kvinnor och män skulle vara så fundamentalt olika, men så är det inte egentligen.

Prova att slå på din empatiska förmåga emellanåt och prata lite med tjejer och ha ett par andra glasögon än "Åååh! Jag vill bara knulla henne!"-brillorna på så får du se själv...

I min värld så behandlas jävligt snygga kvinnor annorlunda än vanliga män. Jag vet inte hur det är i din värld men så är det i alla fall i den värld jag lever i. Det hade ju varit oerhört intressant att få uppleva den världen utifrån en kvinnas synvinkel.

Rent fysiskt är det ju även en stor skillnad. Även fast vi är människor. Du hade även fått en helt annan förståelse för kvinnor tror jag. Du hade kunnat uppleva menstruation och barnafödelse. Bara det hade ju varit spännande. Sen hade det ju även varit kul att knulla. Och få veta hur det känns för en kvinna.

Och angående ditt påstående att en av de största myterna är att kvinnor är och män är fundamentalt olika, är det bara vad du tror eller har du någon trovärdig källa på det?

Och sist men inte minst så behöver jag inga "råd" från din sida. Det blir bara så tråkigt när du har så fel man kan ha.
Citera
2011-06-03, 17:56
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenthal
I min värld så behandlas jävligt snygga kvinnor annorlunda än vanliga män. Jag vet inte hur det är i din värld men så är det i alla fall i den värld jag lever i. Det hade ju varit oerhört intressant att få uppleva den världen utifrån en kvinnas synvinkel.

Men inte ett dugg intressant för mig. Knappast så att jag måste "uppleva" det när jag kan se vad som sker med mina egna ögon. Det är såna situationer som empati och självdistans kommer väl till pass. För mig räcker det att se hur en snygg kvinna blir behandlad för att jag ska kunna leva mig in och förstå hur det är för henne. Jag kan se saker och ting från hennes perspektiv utan att behöva vara henne. Det är inte så svårt.

Citat:
Rent fysiskt är det ju även en stor skillnad. Även fast vi är människor. Du hade även fått en helt annan förståelse för kvinnor tror jag. Du hade kunnat uppleva menstruation och barnafödelse. Bara det hade ju varit spännande.

Nej, min förståelse är redan adekvat. Och alla de kvinnor jag har pratat med och som har blivit redigt förvånade över hur bra jag är på att förstå dem och kunna relatera till dem när jag verkligen vill talar för det.

Menstruation har jag ingen lust att uppleva då det bara är ett elände, och barnafödelse enbart smärtsamt. Hur mycket fantasiförmåga tror du egentligen att man behöver för att lista ut det?

Citat:
Sen hade det ju även varit kul att knulla. Och få veta hur det känns för en kvinna.

Jag är inte sexuellt attraherad till män, så varför skulle jag vilja knulla med en man då bara för att jag råkar vara i en kvinnas kropp? Det skulle fortfarande vara lika motbjudande och knappast något "intressant".

Citat:
Och angående ditt påstående att en av de största myterna är att kvinnor är och män är fundamentalt olika, är det bara vad du tror eller har du någon trovärdig källa på det?

Och sist men inte minst så behöver jag inga "råd" från din sida. Det blir bara så tråkigt när du har så fel man kan ha.

Jag har inte fel. Det är dina fördomar och vanföreställningar om kvinnor som leder till att du tror det. (och detta gäller omvänt för kvinnor som genuint tror att vi skulle vara så jävla olika)

Som sagt, testa att faktiskt PRATA och INTERAGERA lite med det motsatta könet så får du se själv. Det är inte "funktionerna" som skiljer sig åt för vi besitter samma DNA vare sig man är man eller kvinna, utan det är endast omständigheterna som skiljer en aning. Det som står i vägen för djupare förståelse för dig är just det faktum att du attraheras till kvinnor och inte tänker på något annat än att vilja knulla med dem.

"Conflict of interest" helt enkelt...
Citera
2011-06-03, 23:56
Medlem
Empresss avatar
Citat:

(Min fetstilning)

Om du öppnade ögonen i stället för att se det du vill bara se, så skulle du inse att snygga män behandlas annorlunda de med av kvinnor. Det klara det flesta män och kvinnor av att begripa att "snygga människor" (oavsett kön) blir anorlunda behandlade än "fula människor"...
Detta är iofs en sanning med modifikation, då snyggt och fult ligger i betraktarens ögon med.
Ja det är en klyscha, dock en klyscha som är väl värd att betänka.

Snygghet är inget objektivt. Även om 100 män (100 kvinnor) kanske tycker kvinna A (man A) är snygg så finns det i regel 100 män (100 kvinnor) som tycker Kvinna A (man A) är "sådär", och Kvinna B (man B) är mycket snyggare.

Citat:
Rent fysiskt är det ju även en stor skillnad. Även fast vi är människor. Du hade även fått en helt annan förståelse för kvinnor tror jag. Du hade kunnat uppleva menstruation och barnafödelse. Bara det hade ju varit spännande. Sen hade det ju även varit kul att knulla. Och få veta hur det känns för en kvinna.

Jo jätte spännande med mens..
Vill du uppleva att ha sammandragningar som känns som att hela jävla underredet och svanken skall gå i bitar, för att inte tala om all otaliga dassbesök för att byta bindor. Så varsågod, jag lämnar gärna över det helvetet till dig. Min man servera ganska ofta när mensen kommer "fy fan vad jag är glad att vara man, slippa den hemska smärta och slemblandat blod som rinner ut".
Ja vi kvinnor är faktiskt läskiga djur; vi blöder en gång i månaden utan att dö.

Ja det ÄR ett mirakel att bära barn och föda det. Men vad är det spännande med förlossning och att bära barn???
Det många killar (undantag normala medkännande killar då) glömmer bort att det finns en aspekt med detta mirakel som är sååååååååååååå spännande enligt killar som inte kan mobilisera viss nivå av medkänsla. Det är..... S_M_Ä_R_T_A och T_R_Ö_T_T_H_E_T
Det är fan ingen dans på rosor att bära barn och föda barn.
Foglossningar som gör att skelettet i bäckenbenet blir mjukare, i förberedelse för att kunna föda, och det ger upphov till smärta, ryggvärk i svanken baserat på att det är en belastning för ryggen att bära barn. Sedan för att inte tala om att graviditetshormonerna har den jäkla jobbiga biverkningen av att man blir trött och trötthet som de flesta vet kan ge upphov till att man blir girning.

Även killar som är trötta kan bli griniga, killar som har haft långvarig värk kan också bli griniga av trötthet och värk, p.g.a att värken ger dålig sömn, dålig sömn ger upphov till grinigghet--> så blir det en moment 22 av det hela.

Använd din hjärnan nu och tänkt till lite hur det blir med att ha påtvingad trötthet via hormoner och värk så man inte kan sova ordentligt. Det ger upphov till att man blir girning och har ständig trötthet, ett återkommande moment 22. Som sagt man "måste" inte vara kvinna för att fatta detta.
Det räcker att man mobiliserar lite tankeverksamhet och normala nivåer av medkänsla.

Sedan så skall man klämma fram ungen med. Förlossningsverkar, fy fan. Då skall livmodern på kort tid öppna sig MINST 10 c:m i diameter (ja DIAMETER) så man får ett "hål" på c:a 31c:m i omkrets det känns värre än mensvärk. Sedan så skall man trycka ut en unge med som är hårt ihoptryckt i kroppen för att få plats i det hålet för att komma ut.
En man utrustat med normala nivåer av medkänsla fattar ju att det känns och att det gör jävligt ont.

Jag kan känna (som är kvinna) hur fan det känns att få en pungspark genom att sätta mig in i mannens läge när han får en. Man fattar ju om man har normal nivå av medkänsla att "det gör jävligt ont" och har man läst på lite om anatomi så fattar man ju också varför det gör jävligt ont. Pungen och testiklarna är utröstade med med en hög nivå av smärtreceptorer, detta är ett form av skydd faktiskt för att vara rädd om bollarna då det är ju trots allt spermafabriken som sitter i kulorna. Får mannen dem krossade så kan han ju aldrig mer bli far mer.

Så jag behöver knappast vara "man" för att fatta att en punkspark gör ont. Medkänsla, tankeverksamhet och kännedom av smärta räcker för att fatta...

Så vist vill du uppleva det spännande "värden" med värk, trötthet, grinighet baserat på hormonsvängningar i kroppen varsågod bli kvinna för ett år.
Normala medkännande män,m som kan "tänka till lite" har vett på att hålla sig borta från den önskan att få uppleva den spännande värden av smärta och värk som tillhör mens och graviditet och barnafödandet.

Citat:

Vi är inte SÅ olika som många skulle tro. Det är MER beteendet som skiljer och viss extremt få fysiska som mens och barnafödandet. Så har vi då att männen har c:a 30% mer muskelmassa. Men annars vad fan är skillnaden?
En käftsmäll gör ju ont på likvärdigt sätt oavsett kön.

Citat:

Nej du kanske inte behöver råd. Det du behöver är att ge fan i att sitta till doms över andra män som kan genom medkänsla och tankeverksamhet få en förståelse för det andra könet. Du kan ju knappast sitta och säga till ANDRA män att de kan ju inget veta om hur det är att vara kvinna bara för att DU har svårt att göra det, om de inte vill leva som en kvinna i 1 år...
Citera
2011-06-04, 00:01
Medlem
JagHatarDigs avatar
Som en sann idividualist undrar jag vem av motsatt kön? Att bara byta kön är ju värdelöst. Om jag får veta med vem kan jag möjligtvis ta ställning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in