Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenthal
I min värld så behandlas jävligt snygga kvinnor annorlunda än vanliga män. Jag vet inte hur det är i din värld men så är det i alla fall i den värld jag lever i. Det hade ju varit oerhört intressant att få uppleva den världen utifrån en kvinnas synvinkel.
(Min fetstilning)
Om du öppnade ögonen i stället för att
se det du vill bara se, så skulle du inse att snygga män behandlas annorlunda de med av kvinnor. Det klara det flesta män och kvinnor av att begripa att "snygga människor" (oavsett kön) blir anorlunda behandlade än "fula människor"...
Detta är iofs en sanning med modifikation, då snyggt och fult ligger i betraktarens ögon med.
Ja det är en klyscha, dock en klyscha som är väl värd att betänka.
Snygghet är inget objektivt. Även om 100 män (100 kvinnor) kanske tycker kvinna A (man A) är snygg så finns det i regel 100 män (100 kvinnor) som tycker Kvinna A (man A) är "sådär", och Kvinna B (man B) är mycket snyggare.
Citat:
Rent fysiskt är det ju även en stor skillnad. Även fast vi är människor. Du hade även fått en helt annan förståelse för kvinnor tror jag. Du hade kunnat uppleva menstruation och barnafödelse. Bara det hade ju varit spännande. Sen hade det ju även varit kul att knulla. Och få veta hur det känns för en kvinna.
Jo jätte spännande med mens..

Vill du uppleva att ha sammandragningar som känns som att hela jävla underredet och svanken skall gå i bitar, för att inte tala om all otaliga dassbesök för att byta bindor. Så varsågod, jag lämnar gärna över det helvetet till dig. Min man servera ganska ofta när mensen kommer "fy fan vad jag är glad att vara man, slippa den hemska smärta och slemblandat blod som rinner ut".
Ja
vi kvinnor är faktiskt
läskiga djur; vi blöder en gång i månaden utan att dö.
Ja det ÄR ett mirakel att bära barn och föda det. Men vad är det spännande med förlossning och att bära barn???
Det många killar (undantag normala medkännande killar då) glömmer bort att det finns en aspekt med detta mirakel som är sååååååååååååå spännande enligt killar som inte kan mobilisera viss nivå av medkänsla. Det är.....
S_M_Ä_R_T_A och
T_R_Ö_T_T_H_E_T
Det är fan ingen dans på rosor att bära barn och föda barn.
Foglossningar som gör att skelettet i bäckenbenet blir mjukare, i förberedelse för att kunna föda, och det ger upphov till smärta, ryggvärk i svanken baserat på att det är en belastning för ryggen att bära barn. Sedan för att inte tala om att graviditetshormonerna har den jäkla jobbiga biverkningen av att man blir
trött och
trötthet som de flesta vet kan ge upphov till att man blir girning.
Även killar som är trötta kan bli griniga, killar som har haft långvarig värk kan också bli griniga av trötthet och värk, p.g.a att värken ger dålig sömn, dålig sömn ger upphov till grinigghet--> så blir det en moment 22 av det hela.
Använd din hjärnan nu och tänkt till lite hur det blir med att ha påtvingad trötthet via hormoner och värk så man inte kan sova ordentligt. Det ger upphov till att man blir girning och har ständig trötthet, ett återkommande moment 22. Som sagt man "måste" inte vara kvinna för att fatta detta.
Det räcker att man mobiliserar lite tankeverksamhet och normala nivåer av medkänsla.
Sedan så skall man klämma fram ungen med. Förlossningsverkar, fy fan. Då skall livmodern på
kort tid öppna sig MINST 10 c:m i diameter (ja DIAMETER) så man får ett "hål" på c:a 31c:m i omkrets det känns värre än mensvärk. Sedan så skall man trycka ut en unge med som är hårt ihoptryckt i kroppen för att få plats i det hålet för att komma ut.
En man utrustat med normala nivåer av medkänsla fattar ju att det känns och att det gör jävligt ont.
Jag kan känna (som är kvinna) hur fan det känns att få en pungspark genom att sätta mig in i mannens läge när han får en. Man fattar ju om man har normal nivå av medkänsla att "det gör jävligt ont" och har man läst på lite om anatomi så fattar man ju också varför det gör jävligt ont. Pungen och testiklarna är utröstade med med en hög nivå av smärtreceptorer, detta är ett form av skydd faktiskt för att vara rädd om bollarna då det är ju trots allt spermafabriken som sitter i kulorna. Får mannen dem krossade så kan han ju aldrig mer bli far mer.
Så jag behöver knappast vara "man" för att fatta att en punkspark gör ont. Medkänsla, tankeverksamhet och kännedom av smärta räcker för att fatta...
Så vist vill du uppleva det spännande "värden" med värk, trötthet, grinighet baserat på hormonsvängningar i kroppen varsågod bli kvinna för ett år.
Normala medkännande män,m som kan "tänka till lite" har vett på att hålla sig borta från den önskan att få uppleva den spännande värden av smärta och värk som tillhör mens och graviditet och barnafödandet.
Citat:
Och angående ditt påstående att en av de största myterna är att kvinnor är och män är fundamentalt olika, är det bara vad du tror eller har du någon trovärdig källa på det?
Vi är inte SÅ olika som många skulle tro. Det är MER beteendet som skiljer och viss extremt få fysiska som mens och barnafödandet. Så har vi då att männen har c:a 30% mer muskelmassa. Men annars vad fan är skillnaden?
En käftsmäll gör ju ont på likvärdigt sätt oavsett kön.
Citat:
Och sist men inte minst så behöver jag inga "råd" från din sida. Det blir bara så tråkigt när du har så fel man kan ha.
Nej du kanske inte behöver råd. Det du behöver är att ge fan i att sitta till doms över andra män som kan genom medkänsla och tankeverksamhet få en förståelse för det andra könet. Du kan ju knappast sitta och säga till ANDRA män att de kan ju inget veta om hur det är att vara kvinna bara för att DU har svårt att göra det, om de inte vill leva som en kvinna i 1 år...