• 1
  • 2
2011-06-01, 19:18
Medlem
Jag hatar den där karaktäristiska snussmaken, ni vet vad jag menar (Rapé är ett utmärkt exempel). Undrar därför om det finns någon snus som inte smakar så, men som man kan köpa i de flesta butiker?

Jag har provat att beställa snus med colasmak och med mintsmak från internet och det har varit hyfsat bra. Dyker det inte upp några alternativ så beställer jag nog mer, men det hade varit fantastiskt att kunna gå in och köpa något liknande i vilken butik som helst.

Självklart måste det inte vara helt annorlunda smaker som cola eller mint, det kan vara vanlig snus men som inte smakar snus.
Senast redigerad av Stinken 2011-06-01 kl. 19:28.
Citera
2011-06-01, 19:21
Medlem
Kronan vit portion tycker jag inte smakar eller luktar speciellt mycket snus. Testa en burk den går loss på en 26 spänn så helt klart värt att testa.
Citera
2011-06-01, 19:22
Medlem
KristnasSamForbunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinken
Jag hatar den där karaktäristiska snussmaken, ni vet vad jag menar (Rapé är ett utmärkt exempel). Undrar därför om det finns någon snus som inte smakar så, men som man kan köpa i de flesta butiker?

Jag har provat att beställa snus med cola-smak och med mint-smak från internet och det har varit hyfsat bra. Dyker det inte upp några alternativ så beställer jag nog mer, men det hade varit fantastiskt att kunna gå in och köpa något liknande i vilken butik som helst.

Självklart måste det inte vara helt annorlunda smaker som cola eller mint, det kan vara vanlig snus men som inte smakar snus.
Finns ju en hel djungel utav olika snuser med olika smaker oftast tycker jag dom bara smakar kemiskt och äckligt men du får prova dig fram, jag testade Jakobssons ice fruit portion för ett bra tag sedan den smakade tutti frutti om den som godis men efter en dosa tröttna jag. Annars är väl gotlandsnuset med fläder smak rätt okej en dosa ibland på sommaren. Sen har ju V2 tobacco sitt thundersnus vet att dom har massa smaker mint,jänka,röda bär.. allt möjligt dom är nikotin starka med.
Citera
2011-06-01, 19:23
Medlem
KristnasSamForbunds avatar
Glömde säga det röda lacket vit portion smakar godis/äckel också inte som lös varianten.
Citera
2011-06-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristnasSamForbund
Glömde säga det röda lacket vit portion smakar godis/äckel också inte som lös varianten.

Vet du om röda lacken säljs som lös fortfarande ? inte lyckats hitta det och saknar den där speciella smaken o konsistensen på snuset.
Citera
2011-06-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mskin
Kronan vit portion tycker jag inte smakar eller luktar speciellt mycket snus. Testa en burk den går loss på en 26 spänn så helt klart värt att testa.

Tack för tipset, har dock en kompis som snusar och han påstår att den rinner väldigt mycket, vilket det absolut inte får göra för mig. Något du känner igen?

Citat:
Ursprungligen postat av KristnasSamForbund
Finns ju en hel djungel utav olika snuser med olika smaker oftast tycker jag dom bara smakar kemiskt och äckligt men du får prova dig fram, jag testade Jakobssons ice fruit portion för ett bra tag sedan den smakade tutti frutti om den som godis men efter en dosa tröttna jag. Annars är väl gotlandsnuset med fläder smak rätt okej en dosa ibland på sommaren. Sen har ju V2 tobacco sitt thundersnus vet att dom har massa smaker mint,jänka,röda bär.. allt möjligt dom är nikotin starka med.

Detta är ju snus som man (mer eller mindre) bara kan köpa på internet? Inte finns det snus med flädersmak på Coop, eller?
Citera
2011-06-01, 19:30
Medlem
evots avatar
Finns ju, som sagt, väldigt mycket olika märken och smaker ute i butik. Själv kör jag på Kronan white och den har inte den klassiska snus-smaken. Annars finns Catch som har fler smaker...typ mint, apelsin, lakrits...
Citera
2011-06-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinken
Tack för tipset, har dock en kompis som snusar och han påstår att den rinner väldigt mycket, vilket det absolut inte får göra för mig. Något du känner igen?

Den rinner absolut ingenting för mig, därför jag snusar den. Men har väl med saliv produktionen att göra alla är vi olika.
Citera
2011-06-01, 19:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vet du om röda lacken säljs som lös fortfarande ? inte lyckats hitta det och saknar den där speciella smaken o konsistensen på snuset.

Ja, det finns som lös fortfarande fast inte överallt.
Citera
2011-06-01, 19:41
Medlem
Citat:
Den rinner absolut ingenting för mig, därför jag snusar den. Men har väl med saliv produktionen att göra alla är vi olika.

Okej, inte omöjligt att det är min kompis som snackat skit. Han har dessutom bara provat några enstaka.

Ska testa den!
Citera
2011-06-01, 19:52
Medlem
Chaini Khaini, indiskt snus med mangosmak, rätt gott, och smakar verkligen inte snus. finns på internet och i de flesta turkkioskerna i stockholm iaf.
Citera
2011-06-01, 20:23
Medlem
johaaaaanness avatar
Om du inte gillar snus-smaken och är i behov av nikotin får du väll börja röka ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in