2012-04-26, 10:17
Medlem
Kan man inte se matchen i efterhand någonstans?
Citera
2012-04-26, 10:25
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riketrunt
Kan man inte se matchen i efterhand någonstans?

Sänds just nu på Viasat Sport, men annars borde den finnas på valfri piratsida att ladda hem.
Citera
2012-04-26, 10:26
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Stort stort att klara av det som man bara skulle, ledningen i Bayern sa redan när vi med stor möda lyckades fixa till kvalplatsen till årets CL att nu är målet för säsongen 11/12 inte att vinna Bundesliga utan att ta sig till finalen på hemmaplan den 19 maj.

Så nu klarade vi av kvalet och hamnade i dödens grupp som gick lättare än jag trott men i returen mot Napoli så skadades vår viktigaste spelare och han har inte spelat mycket sedan dess och har inte imponerat på plan förutan igår när han visade sådan kyla vid straffläggningen och jag tror att det lossnade många känslor hos Schweini efter gårdagen.

Det blev en sjukt trevlig semifinal och jag hade under gårdagens match lite hemska minnen från dubbelmötet i kvarten mot Inter förra säsongen där det också bjöds på den säsongens bästa match men med ett mindre roligt slut än det som blev igår.

Kan inte mycket om Chelseas spel förutom det jag sett i semin och jag antar att det inte kommer att bli en liknande match i finalen än den i semin då det bara är en avgörande match.

Synd att Alaba missar finalen då jag inte tycker att han skulle haft ett gult.

Alaba fick sitt gula för att jobbade till sig ett under hela matchen. Han tog lätta frisparkar emot sig lite då och då och tillslut kommer det gula. Rätt vanligt att det blir så, för Alaba blir det en jobbig utgång.
Citera
2012-04-26, 10:30
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Vad gör ett lag bra enligt dig är alltså att de får spela sitt eget spel? Ett bättre lag är väl i så fall ett lag som kan anpassa sig, ändra på sin grund och vinna över ett lag som får spela sitt eget spel? Eller?
Det är en taktisk sport, om inte Barca kan ändra på sin grundfilosofi mot hyperdefensiva taktiker som Chelseas så kan man heller inte påstå att de var det bättre laget under denna matchserie.

Nja, nu var det inte så att Barca inte kunde anpassa sig då de bara körde sitt egna race och pressade på som de alltid gör, och det fungerar, dock inte denna gång då de sumpade ovanligt mycket. Allt handlar om marginaler i sådana matcher och Chelsea hade dem på sin sida. Som personen du citera så tycker även jag att Barcelona är ett par klasser bättre än de resterande europeiska topplagen, i vanliga fall.
Citera
2012-04-26, 10:31
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Alaba fick sitt gula för att jobbade till sig ett under hela matchen. Han tog lätta frisparkar emot sig lite då och då och tillslut kommer det gula. Rätt vanligt att det blir så, för Alaba blir det en jobbig utgång.
Tror du blandar ihop Alaba med Gustavo? Alaba fick ju gult för handbollen i samband med straffen, ska knappast vara gult, såg inte speciellt medvetet ut.
Citera
2012-04-26, 10:33
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Tror du blandar ihop Alaba med Gustavo? Alaba fick ju gult för handbollen i samband med straffen, ska knappast vara gult, såg inte speciellt medvetet ut.

Mycket möjligt, sovit två timmar inatt så tänkte bara att det fanns en lite mörkare sak i Bayern. Fast Gustavo missar väl också finalen? Han gjorde ett riktigt bra jobb iaf, Gustavo alltså.
Citera
2012-04-26, 10:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Chelsea har 0% att vinna. Så har tongångarna gått sedan första Napolimatchen. Fortsätt alla att räkna ut Chelsea! Passar oss utmärkt..
Jag ger Chelsea 60-65% segerchans bara så du blir nöjd.
Citera
2012-04-26, 10:42
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Mycket möjligt, sovit två timmar inatt så tänkte bara att det fanns en lite mörkare sak i Bayern. Fast Gustavo missar väl också finalen? Han gjorde ett riktigt bra jobb iaf, Gustavo alltså.
Stämmer bra, båda är avstängda, + Badstuber.
Citera
2012-04-26, 10:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Stämmer bra, båda är avstängda, + Badstuber.

Sjukt viktiga spelare för oss.

Vilka spelare saknar Chelsea i finalen och på vilka positioner spelar dom?
Citera
2012-04-26, 10:50
Medlem
xtroes avatar
Citat:

Terry, Ivanovic, båda spelar i försvaret, sen är det Ramires och Meireles som båda spelar på mittfältet. Någon med mer kunskap om Chelsea kan ju analysera djupare.
Citera
2012-04-26, 10:51
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Chelsea saknar dock också viktiga spelare i Terry, Ivanovic, Ramires, Meireles. Man har dessutom skador på Luiz, eventuellt Cahill? Sargat försvar i båda lagen dvs.
Citera
2012-04-26, 10:56
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Chelsea saknar dock också viktiga spelare i Terry, Ivanovic, Ramires, Meireles. Man har dessutom skador på Luiz, eventuellt Cahill? Sargat försvar i båda lagen dvs.

Fast Luiz började träna i veckan så att han spelar finalen är väldigt troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in