2012-02-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Semin kan bli ovanligt "lätt" i år, om ex Lyon går vidare och lottas mot Benfica. Vem skulle inte vilja få möta den vinnaren? Medan de andra stora kan drabba samman i kvart och semi.

Visst, lättare än vissa lag men om Lyon skärper till sin form så är ingen av dem en lätt match.
Citera
2012-02-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Är på idéen att förminska lag som de sämre ligorna, men nog är det alltid kul med lag som APOEL även fast direkt efter gruppspel är de drömlottningen.

Dock så tror jag aldrig ett CL som 2003-04 kommer nog aldrig hände igen, där Porto och Monaco tar sig an stor lag och går vidare. Eller att La Coruña förlorar mot 4-1 mot Milan för sedan vinna hemma med 4-0. Vackra tider.

Liverpool - Milan finalen året efteråt? Händer något liknande varje CL säsong.
Citera
2012-02-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag tycker personligen att det är kul att Tyskland får med 4 lag till CL i fortsättningen, dock inte på bekostnad av Italien. Det optimala hade varit att man ändrade så de fyra största ligorna fick ha med fyra lag, men då måste man ta bort en plats för de "små" mästarlagen som får kvala.

Någon som håller med?

Det ska de verkligen inte göra enligt mig. Det ska finnas "smålag", ska finnas en chans till överraskningar - var riktigt roligt när de ryska lagen kom in på marknaden och började spela bra. När Basel slog ut Man Utd m.m.
Citera
2012-02-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Verkligen inte. Ser hellre en, på sikt, ännu mer omfattande minskning av de stora ligornas platser samt en minskning av den ekonomiska kompensationen för deltagande. Skulle spetsa till ligorna mer samt ge lite andra lag chansen.

Håller helt och hållet med! Då hade vi fått se på jämn och rolig fotboll där andra lag än dem "klassiska" som slutvinnare.
Citera
2012-02-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Håller helt och hållet med! Då hade vi fått se på jämn och rolig fotboll där andra lag än dem "klassiska" som slutvinnare.

Positivt med en sådan utveckling hade dessutom varit att Europas storklubbar inte hade varit centrerade till 4 stycken ligor. Både ekonomin och kvaliteten hade höjts i alla ligor och det hade inte varit samma "tvång" att flytta utomlands. Och då kanske vi hade fått slippa se ett Benfica med noll portugiser eller bli chockade när Arsenal ställer upp med mer än en engelsman.

Finns trots allt inget vackrare i fotboll än när som t.ex. IFK Göteborg gick och vann UEFA Cupen men nästan bara göteborgare i truppen. Men som jag skrev på förra sidan är den tiden förbi och vi lär få se ett tredje världskrig före vi ser sådant i fotbollen igen.
Citera
2012-02-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Positivt med en sådan utveckling hade dessutom varit att Europas storklubbar inte hade varit centrerade till 4 stycken ligor. Både ekonomin och kvaliteten hade höjts i alla ligor och det hade inte varit samma "tvång" att flytta utomlands. Och då kanske vi hade fått slippa se ett Benfica med noll portugiser eller bli chockade när Arsenal ställer upp med mer än en engelsman.

Finns trots allt inget vackrare i fotboll än när som t.ex. IFK Göteborg gick och vann UEFA Cupen men nästan bara göteborgare i truppen. Men som jag skrev på förra sidan är den tiden förbi och vi lär få se ett tredje världskrig före vi ser sådant i fotbollen igen.
Inte särskilt länge sedan Barcelona gick och vann CL med majoriteten egenfostrade spelare
Citera
2012-02-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Inte särskilt länge sedan Barcelona gick och vann CL med majoriteten egenfostrade spelare

Kanske för att de är världens största människohandlare och sätter in varannan 12-åring i världen i La Macia? De kan knappast kallas för egenfostrade.
Citera
2012-02-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Visst, lättare än vissa lag men om Lyon skärper till sin form så är ingen av dem en lätt match.
Inte lätt som i jättelätt. Men hellre möta Benfica och Lyon än United eller City.
Citat:
Blåvitt vann den enklaste av cuperna med egna produkter, en mycket bra prestation. Men...
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
... som ovan säger så vann FCB CL ifjol med 7 egna produkter i startelvan. Det borde varit 8 men Puyol var skadad.

T.om tränaren kommer ifrån klubben.
Citera
2012-02-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
De kan knappast kallas för egenfostrade.
Tror du att det är mellan 7-10 år man fostrar en spelare?

Spelar de från ungdomslagen upp till A-laget så är de fostrade i klubben. Dessutom har de både upptäckt dem, fostrat dem och fått dem att blomma ut.

Arsenal gör likadant men det går tydligen inte lika bra.

Denna upplaga kommer vinnas av något annat lag än FCB, för skulle FCB vinna, så blir de det första laget att vinna den två år i rad, de blir det första laget att vinna den 3 gånger på 4 år. Detta skulle få folk att glömma ligan och istället kröna dem som världens bästa lag all time. För bra för att vara sant, så därför vinner väl Real eller BM.
Senast redigerad av xtroverto 2012-02-17 kl. 18:43.
Citera
2012-02-17, 19:12
Medlem
Citat:
Inte lätt som i jättelätt. Men hellre möta Benfica och Lyon än United eller City.

Blåvitt vann den enklaste av cuperna med egna produkter, en mycket bra prestation. Men...

... som ovan säger så vann FCB CL ifjol med 7 egna produkter i startelvan. Det borde varit 8 men Puyol var skadad.

T.om tränaren kommer ifrån klubben.

Jag skrev ingenting om prestationer. Påstod inte heller något om att IFK Göteborg gjorde något unikt, finns många exempel.

Vi vet att laget du valt att hålla på är bäst i världen, calm down. Du behöver inte lägga så mycket energi på att försvara Barcelona, när du får mitt inlägg till att bli en "IFK Göteborg vs Barcelona"-diskussion har det gått för långt min vän.
Citera
2012-02-17, 19:26
Medlem
Citat:
Jag skrev ingenting om prestationer. Påstod inte heller något om att IFK Göteborg gjorde något unikt, finns många exempel.

Vi vet att laget du valt att hålla på är bäst i världen, calm down. Du behöver inte lägga så mycket energi på att försvara Barcelona, när du får mitt inlägg till att bli en "IFK Göteborg vs Barcelona"-diskussion har det gått för långt min vän.
IFK borde slagit ut FCB när de blev så fruktansvärt bortdömda. Hade det inte hänt så hade Blåvitt plockat finalen med och även fått med sig ECM, till de två UEFA-gulden. Trist att det fick ske.
Citera
2012-02-17, 19:53
Medlem
Citat:
IFK borde slagit ut FCB när de blev så fruktansvärt bortdömda. Hade det inte hänt så hade Blåvitt plockat finalen med och även fått med sig ECM, till de två UEFA-gulden. Trist att det fick ske.

Det var som fan ett Barca fan som erkänner att domare har dömt åt dom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in