2012-02-15, 20:31
Medlem
Abughosts avatar
Har för mig att det är olagligt att bjuda på länkar med streams till matchen..?

Annars skulle jag gärna tagit en.. <3
Citera
2012-02-15, 21:43
Medlem
Jag undrar nu hur de engelska kommentatorerna kan tracka ner på Zlatan nu? Han är med i matchen och får in bollar överallt.
Citera
2012-02-15, 22:14
Medlem
Kollade lite på Zenit - Benfica tidigare idag, riktigt bra underhållning av det jag såg (missade tyvärr sista kvarten med de 2 sista målen). Tror Zenit får svårt att hålla undan i returen, men en riktigt bra match lär det kunna bli. Det kan nog Arsenal - Milan också bli, om nuvarande resultat står sig.
Citera
2012-02-15, 22:44
Medlem
Usch vad tungt för Arsenal, kan vara den sämsta matchen man gjort i Champions League någonsin. Inte ens Vermaelen var bra idag.

Lite sorgligt att man får lägga ribban lägre och lägre för varje säsong som går. Förra året kunde man åtminstone vara stolta över att ha vunnit ena mötet över Barcelona. Nu blir man förnedrade av AC Milan, som inte räknas som någon större kandidat till att vinna turneringen. Och nästa år blir det nog inget CL-spel överhuvudtaget.

Rätt naivt att förvänta sig något när spelare som Rosicky, Arteta och Koscielny räknas som toppspelare i klubben. Missförstå mig inte, de är bra spelare, men jämför man med klubbarna som Arsenal konkurrerar med är det inte konstigt att det alltid slutar såhär för eller senare varenda säsong.
Citera
2012-02-15, 22:51
Bannlyst
Fan vad sugen man blir på att åka över och se returen när 11 fittor skämmer ut sig på San Siro... Backlinjen var en total katastrof! Vad fan sysslade Vermaelen och Sagna med? Uselt!
Citera
2012-02-15, 22:54
Medlem
Speytos avatar
En riktigt underhållande kväll i CL! Såg båda matcherna och båda gav en bra underhållning! Första var ju jämn men den andra bjöd upp på fint spel från 1 lag.
Citera
2012-02-15, 22:56
Medlem
4522s avatar
Tre saker från Milans sida som ledde till den här vinsten:

1. Boateng var tillbaka och bidrog med sin energi. Syntes redan under hymnen att han var hur sugen som helst att kicka boll igen. Det började hyfsat med volleymålet som senare följdes upp med ett gäng klackar och bra rörelse. Urviktig på och vid sidan av plan. Han står för en råstyrka som få besitter i Milan.

2. Det kan låta krasst men att Seedorf klev av skadad kom som en skänk från ovan för Milan. Det gav Zlatan mer utrymme att falla ner i banan och leverera sina fullkomligt magiska passningar. Vet inte hur många genomskärare han la på läppen på sina medspelare. Med en Seedorf som hade velat åt den positionen skulle det inte se lika bra ut, bättre med en Emanuelson som sliter.

3. Gud är uppenbarligen milanista. När hände det senast att Robinho träffade mål? Eller än mer, satte hela två bollar innanför ramen?! Jag vet inte vad som hände men han kändes helt klinisk ikväll, som om han gått och konserverat formen just för den här matchen. Kul att se, särskilt eftersom han får så jävla mycket kritik även från sina egna supportrar.

Bubblare: van Bommel, det lugnet. Du kan slå en boll till honom i vilket läge som helst och han löser det ändå på ett positivt sätt.
Senast redigerad av 4522 2012-02-15 kl. 23:30.
Citera
2012-02-15, 23:15
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Bra match av milan.
Men vad höll arsenals innermittfältare på med? Verkade som dom blivit vaccinerade mot att slå en pass framåt i plan!
Citera
2012-02-15, 23:27
Medlem
simonvps avatar
http://bloggar.expressen.se/birro/2012/02/blixtblogg-grande-milan/

Ok, jag vet att Birros signum är att han är en impulsiv känslomänniska, men visst var det väl snarare Arsenal som var genomusla än Milan som var fantastiska? Ja, Milan var såklart klasser bättre än Arsenal, men man hade väl bara typ fem skott på mål? Sen ska man ha i åtanke att Arsenal har haft en riktig skitsäsong och bara ligger sexa medan Milan leder Serie A. Tycker Birro blåser upp det rejält i bloggen, men som sagt, det är lite av hans grej. I övrigt grymt kul att se Zlatan så bra, måtte det hålla till EM nu bara!!!
Citera
2012-02-15, 23:27
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Usch vad tungt för Arsenal, kan vara den sämsta matchen man gjort i Champions League någonsin. Inte ens Vermaelen var bra idag.

Lite sorgligt att man får lägga ribban lägre och lägre för varje säsong som går. Förra året kunde man åtminstone vara stolta över att ha vunnit ena mötet över Barcelona. Nu blir man förnedrade av AC Milan, som inte räknas som någon större kandidat till att vinna turneringen. Och nästa år blir det nog inget CL-spel överhuvudtaget.

Rätt naivt att förvänta sig något när spelare som Rosicky, Arteta och Koscielny räknas som toppspelare i klubben. Missförstå mig inte, de är bra spelare, men jämför man med klubbarna som Arsenal konkurrerar med är det inte konstigt att det alltid slutar såhär för eller senare varenda säsong.

Nåja både Koscielny och Vermaelen är ju trots allt väldigt bra spelare, det har de ju visat tillräckligt många gånger mot toppmotstånd i England - och Arteta och Rosicky räknas knappast som toppspelare. Men det hjälper ju inte att Vermaelen får spela vänsterback halva säsongen, att Sagna varit borta med skada och Gibbs precis kommit in från skada. När Koscielny går ut så kan man ju lägga ner med Djourou känns det som - ofantligt usel på senare tid och tysken är såklart skadad också. Jag tror dock att Arsenal vinner hemma, men det räcker naturligtvis inte för att gå vidare.

Nej det här var åt helvete dåligt, men det beror knappast på Milans allmänna fotbollsmässiga överlägsenhet på något sätt. Första målet går inte att göra så mycket åt känns det som - en perfekt träff och han sätter en sådan på 50 kanske. Robinho som knappt träffar mål i vanliga fall, vad fan har han tagit? Och fullständigt värdelöst försvarsspel kombinerat med flyt för Milan fick det att rinna iväg när väl målskyttet lossnade, det är inte så mycket konstigare än så.

Det enda postiva med att åka ur, vilket vi kommer göra, är att man kan fokusera på 4:e platsen fullt ut, och peta bort Chelsea.
Citera
2012-02-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
http://bloggar.expressen.se/birro/2012/02/blixtblogg-grande-milan/

Ok, jag vet att Birros signum är att han är en impulsiv känslomänniska, men visst var det väl snarare Arsenal som var genomusla än Milan som var fantastiska? Ja, Milan var såklart klasser bättre än Arsenal, men man hade väl bara typ fem skott på mål? Sen ska man ha i åtanke att Arsenal har haft en riktig skitsäsong och bara ligger sexa medan Milan leder Serie A. Tycker Birro blåser upp det rejält i bloggen, men som sagt, det är lite av hans grej. I övrigt grymt kul att se Zlatan så bra, måtte det hålla till EM nu bara!!!
Herrejösses vilken jävla fåntratt han är, det är tydligt att han har haft 75% av det där inlägget skrivet och klart sedan länge. En italiensk "framgång", av vilket lag som helst, så var det bara att lägga in rätt namn och resultat i mallen och klicka på enter.
Citera
2012-02-15, 23:40
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Nästa vecka är det Napolis tur att visa engelsk fotboll vad italiensk fotboll går för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in