2012-02-15, 23:41
Medlem
1772s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Nästa vecka är det Napolis tur att visa engelsk fotboll vad italiensk fotboll går för
Har dålig koll på Napolis form nu; är den positiv?
Citera
2012-02-15, 23:45
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
De har iaf varit bättre i Europa än i ligan enligt mig.
Citera
2012-02-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
http://bloggar.expressen.se/birro/2012/02/blixtblogg-grande-milan/

Ok, jag vet att Birros signum är att han är en impulsiv känslomänniska, men visst var det väl snarare Arsenal som var genomusla än Milan som var fantastiska? Ja, Milan var såklart klasser bättre än Arsenal, men man hade väl bara typ fem skott på mål? Sen ska man ha i åtanke att Arsenal har haft en riktig skitsäsong och bara ligger sexa medan Milan leder Serie A. Tycker Birro blåser upp det rejält i bloggen, men som sagt, det är lite av hans grej. I övrigt grymt kul att se Zlatan så bra, måtte det hålla till EM nu bara!!!

Har inte alla som bryr sig om fotboll tröttnat på Birro sedan länge? Det har i alla fall jag gjort. Mannen som älskar att hänvisa till statistik som inte existerar och är så fruktansvärt inkonsekvent som det knappt går att vara. Har slutat läsa hans krönikor och blogginlägg (utöver detta). Tröttsamt.
Citera
2012-02-15, 23:50
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Har inte alla som bryr sig om fotboll tröttnat på Birro sedan länge? Det har i alla fall jag gjort. Mannen som älskar att hänvisa till statistik som inte existerar och är så fruktansvärt inkonsekvent som det knappt går att vara. Har slutat läsa hans krönikor och blogginlägg (utöver detta). Tröttsamt.

Finns ju en anledning till att kommentatorsfunktionen är avstängd. Större jubelidiot får man leta länge efter. Ena stunden pumpar hans hjärta för Roma, andra för Milan, eller valfritt annat lag som går bra i Europa. Låt gå att man kan respektera andra lags framgångar men hålla på sådär är bara äckligt. Det värsta är nästan att han ser sig själv som en fanbärare för den italienska fotbollen i Sverige. Utan några som helst kunskaper. Smuts.
Citera
2012-02-15, 23:52
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är grejen med Robinho, varför firar han inte målen med Zlatan? Han fick två skapliga assister men har inte ens ögonkontakt med varandra...#Störstegoinomfotbollen
Citera
2012-02-15, 23:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns ju en anledning till att kommentatorsfunktionen är avstängd. Större jubelidiot får man leta länge efter. Ena stunden pumpar hans hjärta för Roma, andra för Milan, eller valfritt annat lag som går bra i Europa. Låt gå att man kan respektera andra lags framgångar men hålla på sådär är bara äckligt. Det värsta är nästan att han ser sig själv som en fanbärare för den italienska fotbollen i Sverige. Utan några som helst kunskaper. Smuts.

Och allra sämst är ju dom medierna som ger honom utrymme..Vad tror dom liksom? Det är att dumförklara konsumenterna.

Öht så visar svensk media väldigt dålig känsla i det mesta...Kan inte tänka mig att sådana här stollar hade kommit fram i rampljuset i andra länder.
Senast redigerad av Steff83 2012-02-16 kl. 00:02.
Citera
2012-02-16, 00:01
Medlem
1772s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är grejen med Robinho, varför firar han inte målen med Zlatan? Han fick två skapliga assister men har inte ens ögonkontakt med varandra...#Störstegoinomfotbollen

Jag har alltid kräkts på det där sydländska beteendet att inte fira målet direkt utan ha en massa grejer för sig.
Värst är när någon afrikan gör mål, puttar bort närmsta lagkamraterna som vill fira för att springa ut till hörnflaggan och göra någon jävla regndans framför kamerorna.
Citera
2012-02-16, 00:05
Medlem
Jontalinens avatar
Bara lyfta på hatten för Milan - fullständig förnedring idag. Närmre 5-0 och 6-0 än 4-1.

Samtidigt är Arsenal såklart helt under isen, men det tar inte ifrån Milan en fantastisk insats. Extra skönt när laget varit så ifrågasatt.

Kul att se Mexés gå in och vara så dominant, en gammal favoritspelare hos mig. Blivit bättre och bättre i ligan, men insatsen idag var perfekt trots dåligt motstånd.

Sen tycker jag det var väldigt märkligt att Robinho inte firade med Zlatan efte 2-0 målet. Det målet är verkligen till 95% Zlatans. Hade varit snyggt att visa lite uppskattning där. Ungefär som när Lennon i Tottenham tog en löpning över hela planen och förintade halva Milans lag i förra årets CL, Crouch behövde bara peta in den i öppet mål efter osjälvisk assist av förstnämnde, men firar helt själv.
Citera
2012-02-16, 00:24
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Dom har varit rätt så svaga i ligan den här säsongen, och tappar på tok för mycket poäng mot sämre lag. Men när det blir större matcher, speciellt på hemmaplanen, så brukar dom däremot vara otroligt taggade.

Jag ser nog Chelsea som favoriter, men inte med mycket.
Citera
2012-02-16, 00:29
Medlem
K.R.I.Ts avatar
http://img835.imageshack.us/img835/1010/dailyfail.png

Som vanligt så höjer engelsk press sina lag till skyarna.
Citera
2012-02-16, 00:56
Medlem
Jontalinens avatar
Trots 4-0 kan man utläsa en rätt tydlig irritation från Zlatans sida i intervjun efter matchen. "Hade vi inte varit så egoistiska i anfallsspelet hade vi kunnat göra fler än fyra mål".

Klar passning till Pato och Emanuelson, som valde att gå på avslut i dåliga lägen istället för att assistera fristående medspelare.

Gillar Zlatans hunger, man ska aldrig sluta spela, speciellt inte när det väntar ett returmöte.
Citera
2012-02-16, 02:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Barcelona och Milan är väl mer eller mindre klara för kvartsfinalerna.. Imponerande insats av hela Milan måste jag säga efter kvällens vinst mot Arsenal med 4-0 De är nog inte så många som tippa det på förhand.

Nu är ju matchen man ser fram emot nästa veckas fotbollsgodis: Napoli-Chelsea! Det är ju en match som på förhand känns väldigt jämn och kan sluta hur som helst och det är ju en av sakerna man älskar med fotboll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in