2011-06-01, 15:34
Medlem
Hallå.

Så fort jag inte är mitt i en aktivitet, dvs de stunder jag är hemma o är ledig t.ex. så känner jag mig rastlös hela tiden.. Har aldrig vart såhär tidigare?

En del i det hela vet jag är att jag inte aktivt rör på mig, något jag börjat ta tag i på senare tid, vilket jag även märkt stillar den här rastlösheten (är inte tjock). Men det fyller ju bara ut en del utav den här tiden. Efter gymmet osv "mår man bra" i någon/några timmar sen kryper sig rastlösheten på igen..

Jag befinner mig i en period just nu då jag inte riktigt vet vad jag ska göra, samt att jag är ledig väldigt mycket. Tar studenten snart o är ledig fram till dess. Vet inte vad jag ska göra på dagarna, samt att jag har inga direkta planer för sommaren heller. Kan det vara det faktum att jag är osäker som ger mig den här rastlösheten? Är grymt jobbigt. Börjar inbilla mig att jag har ADHD eller något...

Tacksam för svar!
MVH
Citera
2011-06-01, 16:19
Medlem
baricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vpaz
Hallå.

Så fort jag inte är mitt i en aktivitet, dvs de stunder jag är hemma o är ledig t.ex. så känner jag mig rastlös hela tiden.. Har aldrig vart såhär tidigare?

En del i det hela vet jag är att jag inte aktivt rör på mig, något jag börjat ta tag i på senare tid, vilket jag även märkt stillar den här rastlösheten (är inte tjock). Men det fyller ju bara ut en del utav den här tiden. Efter gymmet osv "mår man bra" i någon/några timmar sen kryper sig rastlösheten på igen..

Jag befinner mig i en period just nu då jag inte riktigt vet vad jag ska göra, samt att jag är ledig väldigt mycket. Tar studenten snart o är ledig fram till dess. Vet inte vad jag ska göra på dagarna, samt att jag har inga direkta planer för sommaren heller. Kan det vara det faktum att jag är osäker som ger mig den här rastlösheten? Är grymt jobbigt. Börjar inbilla mig att jag har ADHD eller något...

Tacksam för svar!
MVH
Brukar man inte vara ute med klassen mycket de sista veckorna i skolan?
Citera
2011-06-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barica
Brukar man inte vara ute med klassen mycket de sista veckorna i skolan?
Jo visst kanske det.. Men vi har inte världens bästa sammanhållning i klassen så det blir väl inte så mycket.

Men jag menar allmänt, jag vet inte vad jag ska göra på dagarna..Om jag väl är ute osv är det liksom inga problem.

Ingen ??
Citera
2011-06-02, 13:31
Medlem
Ja, det kan vara så att din osäkerhet gör att du blir rastlös. Tycker dock inte att du behöver hänga upp dig på det här och tro att det kan vara ADHD. Ibland är det så att man blir rastlös. Du får helt enkelt vänta ut det och försöka sysselsätta dig med vad som helst som finns att göra tills dess.
Citera
2011-06-02, 13:48
Medlem
Isets avatar
Jag brukar bli väldigt rastlös när jag är orolig, det blir väl alla. Det kan hålla i sig rätt långa perioder om det är mycket stress/press/förändringar som sker. Du verkar vara inne i en sån period nu,mycket som ska förändras.
Citera
2011-06-02, 14:22
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> Psykiska problem
/Mod
Citera
2011-06-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iset
Jag brukar bli väldigt rastlös när jag är orolig, det blir väl alla. Det kan hålla i sig rätt långa perioder om det är mycket stress/press/förändringar som sker. Du verkar vara inne i en sån period nu,mycket som ska förändras.
Skönt att nån känner igen sig.. Jag har kollat med några andra hur de känner sig, som sitter i samma sits som mig ungefär, och dom beskriver det som om dom också har samma problem. Har antagligen o göra med att mycket ska ändras precis som du säger.

Men vad ska man göra åt det? Bara vänta ut det tills "det slutar"?
Citera
2011-06-03, 14:35
Medlem
Isets avatar
Försöka hitta på saker? Dumt råd, men om du inte kan få dom stora sakerna att rulla nu, kanske du kan fylla dagarna med annat. Prova nya grejer. Jag började baka en sån period, hade aldrig gjort det innan. Hängde med kompisarna när dom sysslade med sina hobbies/träningar för att se och göra något annat (det innebar bla thai-boxning och meka med en antik Ford). Oftast ger väl sig sånt, du kommer vidare med livet. Det är nog bara du som verkligen kan upptäcka vad som hjälper just dig, man är ju ändå lite olika. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in