2011-06-01, 14:27
Medlem
Tjena!

Jag röker då och då, men jag drar inte in så mycket i lungorna med tanke på att jag inte vill bli beroende, vilket jag aldrig blev under ett år som jag rökte men i allafall..

Jag ska utomlands (ner till Kosovo/Albanien) och där kostar ett paket cigg ungefär 10-18kr och en limpa runt 200kr så jag kommer då att röka (säkert ciggarer också). Hur som helst vill jag röka cigaretter som är så ickefarliga som möjligt, liten mängd nikotin etc.

Vilka är ''mindre farliga'' och innehåller lite nikotin?
Citera
2011-06-01, 14:34
Medlem
andreas83s avatar
Står ju på paketen, hur mycket nikotin, och dom andra ämmnena innehåller
Citera
2011-06-01, 14:36
Medlem
Det minst farliga i en cigarett är nikotinet. Om du inte syftar på
"Vilka cigaretter är det minst chans att jag blir beroende av".
Man blir beroende av nikotin. Men det går ur kroppen på 3 dagar. Det luriga är att man oftast blir beroende psykiskt av cigaretter. Så om du har ett starkt psyke spelar det inte så stor roll vad det är du röker.

Jag har rökt i 6 år och hållt uppe en månad + 2 veckor under den perioden. Jag klarade mig en månad utan cigaretter men tillslut hamnade jag där igen.. För att jag är beroende psykiskt. Mitt liv blir inte densamma utan.

Om du tar en titt på paketen ser du de tre vanligaste ämnena som man pratar om.
Nikotin, tjära och kolmonoxid. Där kan du jämföra de olika cigaretterna. De med lägst siffror är "lindrigast". Ta en titt på slim cigaretter. Jag har för mig dessa är lite snällare för hälsan.
Eller så kanske du kan inhandla en vattenpipa och röka tobaken där istället? På detta vis får du i dig nikotinet men lurar psyket att inte bli beroende av att hålla i en cancerpinne utan en pipa.
Senast redigerad av 2ndGeneration 2011-06-01 kl. 14:38.
Citera
2011-06-01, 14:44
Medlem
candystashs avatar
Har rökt i 5 år, Hade nu uppehåll i 4 månader och började i förrgår igen.

Men ot: Läs på paketen vilka som innehåller minst tjära, I dem brukar det också vara lite mindre gifter än standard cigg. Men fan ? Om du inte vill ha "farliga" cigaretter och inte bli beroende så är du ju helt fel ute med att röka cigg. Vattenpipa ?
Citera
2011-06-01, 14:46
Medlem
Wertyms avatar
De här cigaretterna är mindre farliga. Innehåller inte mycket nikotin.
Citera
2011-06-01, 19:16
Medlem
KristnasSamForbunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noizy
Tjena!

Jag röker då och då, men jag drar inte in så mycket i lungorna med tanke på att jag inte vill bli beroende, vilket jag aldrig blev under ett år som jag rökte men i allafall..

Jag ska utomlands (ner till Kosovo/Albanien) och där kostar ett paket cigg ungefär 10-18kr och en limpa runt 200kr så jag kommer då att röka (säkert ciggarer också). Hur som helst vill jag röka cigaretter som är så ickefarliga som möjligt, liten mängd nikotin etc.

Vilka är ''mindre farliga'' och innehåller lite nikotin?
Dom som innehåller minst tjärna och kolmonoxid? eller vad det heter brukar vara light/gold cigaretterna.
Citera
2011-06-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristnasSamForbund
Dom som innehåller minst tjärna och kolmonoxid? eller vad det heter brukar vara light/gold cigaretterna.

Men samtidigt drar man ner "light" cigarettrök längre ner i lungorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in