• 1
  • 2
2004-10-17, 21:03
Bannlyst
Vad tycker ni om denna? Jag tyckte den var mycket bra nr jag sg den fr mnga r sedan. Rtt hftigt att flja kejsarens intriger.

Den finns ju p Piratbyrn. Synd bara att ingen seedar
Citera
2004-10-18, 00:25
Medlem
Nulles avatar
Helt klart en av de bsta TV-serier jag ngonsin sett. Man satt ju som klistrad framfr apparaten! En mustig serie med fantastiska skdespelare som verkligen hade allt, inklusive en hrligt elak intrigmakerska (Livia hette hon visst).

Det konstiga r att det jag s hr i efterhand minns bst r alla dessa sjuka pervon som passerade revy. Caligula stod frsts i en klass fr sig med sina sex- och vldsorgier, men dr fanns ocks Tiberius och den dr nymfomanen Messalina, hon som utmanade en hora p en Annabel Chong-tvling (och vann).

Dremot minns jag nstan ingenting av sjlva intrigerna.
Citera
2004-10-18, 11:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Grym serie, nr Fula Gubben var mer av Ful Pojke satt han klistrad och fljde "Jag Claudius"... tung Shakespeare-knsla med tragedier och mord till hger och vnster och suverna brittiska teater-skdisar... en av John Hurts frsta stora roller tror jag, som den rubbade men festlige Caligula... scenen med aborten var dock vl magstark.

Vill minnas att trots en del klagande frn progg-hllet (fr lite gteborgska varvsarbetare, inget klasskampsperspektiv, fr dyrt och fr bra) s var serien en stor succ d kring 1976 och Derek Jacobi blev en sorts kultfigur i Sverige.

Lste ven romanen av Robert Graves, som r mycket bra.

- F.G
Citera
2004-10-19, 19:29
Medlem
rick-ransoms avatar
Sjlvfallet en mycket bra gammal serie, minna bara att jag alltid tyckte det vare synd att man aldrig fick se ngra palats utifrn eller folksamlingar eller liknande.
Jag frstod nog inte riktigt skilnaden p en TV-serie frn BBC och ett Hollywood-spektakel i mngmiljonklassen.

Men skdespeleriet vad ju av yppersta klass med mngder av bra skdisar:
Derek Jacobi, Brian Blessed, John Hurt, Ian Ogilvy, Patrick Stewart, John Rhys-Davies, Bernard Hepton....

Det var familjeintriger lngt fre Dallas!!!
Citera
2004-10-19, 20:09
Medlem
vgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_evil
Den finns ju p Piratbyrn. Synd bara att ingen seedar

Den finns p emule (ed2k-ntverket) Har ftt ner avsnitt 2,3,4,5,6,9 och 12.

Synd att man inte kan hitta Onedinlinjen nnstans dock... Den finns listad som torrent nnstns men ack, ingen r igng p den.
Citera
2004-10-21, 16:48
Bannlyst
Mste man inte sitta inloggad p ed2k i veckor innan man kan brja ladda ner? Har hrt att man har credit eller nt snt.
Citera
2004-10-21, 19:56
Medlem
Cineastens avatar
Det r en serie som jag alltid velat se men det har dessvrre aldrig blivit av. Dags att kpa eller tanke ned den tror jag.
Citera
2004-10-23, 20:27
Medlem
Jaggers avatar
Kpte den fr 600 spnn fr ett halvr sen men har inte sett klart den n. Tappade liksom sugen nr allt ser ut som en tafflig tv-teater och de liderliga romarinnorna pratar verklassengelska. Jag gjorde misstaget att lsa Robert Graves fantastiska bcker innan jag sg serien, s d kan det ju inte bli mer n platt fall.
Citera
2004-11-03, 14:07
Bannlyst
Nn som kan seeda episod 7 och 8? De enda jag har kvar, sen ska jag se hela
Citera
2012-01-12, 14:30
Medlem
Janos avatar
Laddade ner denna serien fr ett par dagar sen och hade stora frhoppningar efter att ha hrt s mycket gott om serien. Den levde dock inte alls upp till frvntningarna. Skulle vilja pst att det r den vrsta skit jag ngonsin stt nr det gller filmer och serier om romarriket.

Kunde skaparna ens ha gjort serien mer livls n vad den redan r? Tror knappast det. Allt r s billigt och stelt, och ja jag inser att serien r vldigt gammal. Men det r fortfarande ingen urskt till denna totala travesti. Det knns verkligen som skaparna av denna serie inte visste ett skit om romarna utan bara fick en vldigt ytlig verblick ver det hela med hjlp av ett papper med sm punkter om hur det hela var p den tiden och sen fylde i luckorna med sin egen fantasi.

Kan fortstta hur lnge som helst men summerar nog hellre vad denna serie knns som. Den knns som Glamour och alla andra spoperor som medellderskvinnor utan liv tittar p, enda skillnaden r att denna utspelar sig i Rom.
Citera
2012-01-12, 14:52
Medlem
viking76s avatar
Kpt p dvd. kunde inte sluta titta, utan sg hela serien p 2-3 dagar. trots att den r teatralisk s sitter man som klistrad.
Citera
2012-01-31, 09:43
Medlem
Blbrskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Men skdespeleriet vad ju av yppersta klass med mngder av bra skdisar:
Derek Jacobi, Brian Blessed, John Hurt, Ian Ogilvy, Patrick Stewart, John Rhys-Davies, Bernard Hepton....
Glm inte Sin Phillips som den hrligt slemmiga Livia
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in