Jag blev förkyld i Spanien en gång och gick till Apoteket för att skaffa något för att bota mig. Först får jag en liten ask av apotekaren som jag tittar noga på utan att förstå ett ord av vad som står på asken. Jag säger sedan att jag vill ha något "Mas fuerte" (starkare). Då drar han fram en liten ask från en dammig byrå som han ger mig tillsammans med ett varningens ord. Tyvärr var min spanska lite för tunn för att förstå exakt vad han.
När jag senare stoppade i mig denna blå-vita kapsel var det som att ta en morfin tablett, vilket det mycket väl kan ha varit.
Ja så din blå-vita kapsel kan även ock mycket väl ha varit en spansk medicin mot förkylning.
Deopa: Har du sett drugstore cowboy? Jag tror att det var dilaudid. Fast det som talades om tidigare i tråden var nog inte dilaudid men det du fick i spanien kan mycket väl ha varit det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!