• 1
  • 2
2011-06-01, 18:30
Medlem
Grytlappar är väl ett minne blott,jag menar de som man skall tvätta...
På Rusta köpte jag mina "silikonnäbbar" och grytlappar i silikon,bara att skölja av..
Citera
2011-06-01, 19:33
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullingen
Våra slängar(som div.handdukar kallas i rest.kök) är klippta av dukar som är kasserade,hemma tar jag
och klipper utnötta lakan till slängar...

Hur sliter man ut lakan? å de är för tunna.
Citera
2011-06-04, 12:09
Medlem
DDKs avatar
Har likartat vardagsproblem som TS. Lösningen för min del heter kvalitet. Har investerat i en trave stadiga svarta handdukar och en trave tjocka vita med invävda mönster som tål att köras på hög temperatur och klarar blekmedel (gäller de vita). När jag lagar käk har jag en svart handduk fastsatt i jeanshällan till att dra av händerna och grovtorka redskap på m.m. och den åker i tvätten så fort själva matlagningsfasen är över. Förr använde jag den istället för grytlappar också men sen jag skaffade silikongrytlappar försvann den vanan.

Om man vårdar sina handdukar håller de länge. Jag har en bunt gamla broderade linnehanddukar som verkar ha evigt liv fast de använts mycket. Tvättar dem på 90 grader och manglar dem. Jag inbillar mig att finglasen blir extra granna när de torkas med linnehandduk
Citera
2011-06-04, 13:18
Medlem
Jag håller med, gamla linnehanddukar som manglas är outstanding att torka vinglas och knivar på.

I övrigt har jag två frottéhanddukar i köket. En renare som jag torkar sköljda tomater, äpplen och liknande på, och en släng som det grisas lite mer med för att torka av händer, ta ut plåtar ur ugnen med osv...
När slängen åker i tvätten tar jag fram en ny handduk till frukt och grönsaker samtidigt som den gamla frukthandduken blir släng.

Diskhandduken behöver inte bytas så ofta.

Totalt tre handdukar i omlopp alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in