2011-05-31, 13:45
Medlem
AdoIfs avatar
Tänk framtiden, miljoner galaxer är upptäckta som är beboeliga. Rymdskepp finns det gott om. Skulle du samla ihop en skara människor som delar samma värderingar som dig och dra iväg? Planeten du och dina bekanta kommer kolonisera saknar världens bekvämligheter dvs ni kommer få bygga upp samhället från början.

Skulle du åka iväg?
Citera
2011-05-31, 13:48
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
Tänk framtiden, miljoner galaxer är upptäckta som är beboeliga. Rymdskepp finns det gott om. Skulle du samla ihop en skara människor som delar samma värderingar som dig och dra iväg? Planeten du och dina bekanta kommer kolonisera saknar världens bekvämligheter dvs ni kommer få bygga upp samhället från början.

Skulle du åka iväg?

Jag tror inte de. Är så förbannad flygrädd av mig men enda andleningen jag skulle sätta en fot på ett rymdskepp de är om jorden går ått mera eller mindre ått helvete pga krig eller få resurser som en massa folk måste dela på
Citera
2011-05-31, 13:52
Bannlyst
Ja det skulle vara underbart, alla har samma värderingar, etnicitet och religion. Dock skulle det behöva vara en hyfsat stor skara människor. Dvs, om man vill undvika inavel.
Citera
2011-05-31, 13:57
Medlem
Flippkids avatar
Inte en chans. Visst åka dit och dra en tripp på en dag men att bosätta mig där är inget som frestar. Man saknar allt, el, hus och andra bekvämligheter. Kalla mig lat, men inte orkar jag spendera mitt liv till att springa omkring och fixa sånt.
Citera
2011-05-31, 13:58
Medlem
Gott om rymdskepp, tjena...
Finns en rymdfärja som kan flyga runt jorden kvar, sista flygningen, näst sista rymdfärjan skall landa idag? Sen har du sojuzkapslar och
kinesisk kopian, sen har du Virgin Galactics som inte har flugit i rymden ännu.
Nej, billiga rymdfarkoster är många hundra år in i framtiden.
Citera
2011-05-31, 14:37
Medlem
Nej, jag skulle inte vilja leva i en värld där alla har lika tankar och samma värderingar.

Det är möten med personer med andra idéer mm, som gör att man växer som person.

Alessandro, Det är bara en tanke
Senast redigerad av LordBrutus 2011-05-31 kl. 14:40.
Citera
2011-05-31, 15:12
Medlem
Zales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Gott om rymdskepp, tjena...
Finns en rymdfärja som kan flyga runt jorden kvar, sista flygningen, näst sista rymdfärjan skall landa idag? Sen har du sojuzkapslar och
kinesisk kopian, sen har du Virgin Galactics som inte har flugit i rymden ännu.
Nej, billiga rymdfarkoster är många hundra år in i framtiden.

Vilket han säger att det är, alltså att det är i framtiden...
Citera
2011-05-31, 16:36
Medlem
Om jag och min skara av människor fick ta med oss alla de verktyg vi kommer att behöva så ja. Ja därför att jag vill bygga om samhället från grunden, värderingar med mera som behövs bytas ut mot det jag anser vara sundare. Jag skulle givetvis sakna den gamla världen men skulle innerst inne veta att det skulle vara det bästa för mina undersåtar och mina kommande generationer.
Citera
2011-05-31, 20:50
Medlem
L.A.s avatar
Jo, jag skulle lämna (förutsatt att resan inte skulle ta en evighet det vill säga). Kan inte motivera det djupare, det ligger helt enkelt i min personlighet att vilja upptäcka och tänja gränserna.
Citera
2011-05-31, 22:16
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Nej, troligtvis inte - men om man blev tillfrågad av en alien-race att vara med på en tripp runt galaxen så skulle svaret vara "Hell-Yeah, när åker vi?"!
Citera
2011-06-03, 00:05
Medlem
Xen0ns avatar
Typ, men inte en så stor grupp, och inte bosätta oss på en planet, utan bara flyga och utforska rymden.
Citera
2011-06-03, 00:23
Medlem
anpe91s avatar
Skulle vilja åka till Gliese 581 g.
Senast redigerad av anpe91 2011-06-03 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in