Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Jag har själv berättat om mordfantasier för flera läkare och psykologer. Det var inget särskilt med det, jag tror dom är vana vid sånt. Tror inte du behöver oroa dig för tvångsvård.
Är du född sociopat, eller har du blivit sån under resans gång? Mobbing eller några andra besvikelser som får dig att längta efter hämnd?
Bra att det verkar som att man inte behöver oroa sig för tvångsvård. Det gör att det känns lättare att ta sig över tröskeln till att berätta för vården.
Var väldigt känslig som ung samt att jag hade en uppväxt som berövade mig från självständiga handlingar. Det gjorde mig troligtvis onödigt känslig för andras handlingar, åsikter och kommentarer. Dock har jag blivit känslomässigt starkare ju längre jag varit ifrån föräldrahemmet. Dock har känslolivet i många perioder närmat sig ett apatiskt tillstånd. Troligtvis som en motpol till barndomens kraftigt eskalerade känsloförnimmelser (ifall man nu skall försöka sig på att analyser sig själv).
Citat:
Ursprungligen postat av VonUlla
Jag tycker du verkar vara en trevlig kille med fötterna på jorden. Jag menar du skriver verkligen så man känner hur du känner och du är som jag skrev tidigare jättemodig som ber om hjälp och råd!
Att du tänker 24/7 på mord alt. Självmord måste vara en ren jävla tortyr. Hör du röster inombords som hetsar dig eller är det din egna inre röst som talar?
Går det på något sätt att tex. Säga till dig själv att "nu jävlar räcker det! Låt mig va"?
När jag har fått panikångest brukar jag tänka "skärp till dig nu förfan, det är bara hjärnspöke"
Har du talat om för din tjej hur du mår?
Hör inga röster annat än min egen. Det är ett tankemönster som jag inte kan bryta, men ingenting som ligger utanför mig själv, ifall man skall uttrycka det så.
Ifall jag försöker att inte tänka på att ta någon annans liv så börjar tankarna istället kretsa kring att ta mitt eget, med kraftiga ångestkänslor som följd. Och enda sättet att mildra ångesten är att tänka på kontrollen som kan förnimmas i handlingarna av att ta någon annans liv.
Likt hos troligtvis de flesta så är tankar sådant som enbart kan styras under en begränsad tid och i vissa riktningar och för detta krävs det någon form av stimuli. Så fort man slappnar av så ges tankarna fritt spelrum och vandrar åt de håll de känner för.
OffT: Av nyfikenhet måste jag fråga ifall du är en kvinna på ca 40år som lever ensam, har velat ha barn men att det aldrig blivit av. Alternativt har utflugna barn.
Frågar av pur nyfikenhet, då jag känner igen ditt sätt att empatiskt involvera dig, hos ovan nämnda kategori människor. Bör påpekas att detta skrivs utifrån ett positivt perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av JWomack
Kan du inte berätta lite om din uppväxt? Hur ser ditt liv ut idag?
Med risk för att röja min identitet skall jag göra ett försök.
Föddes i en ekonomiskt stabil miljö. Dock av en mor sam agerade med ett tvångsmässigt detaljstyrande samt med ett konstant skuldbeläggande av ens handlingar. Jag har svårt att minnas att hon varit glad någon gång under min uppväxt. Vill dock inte lägga skulden för mitt tankemönster utanför mig själv.
Min far har jag dock inget ont att säga om även ifall han på grund av jobb var mer frånvarande än närvarande och var borta från landet under långa perioder.
I dagsläget bor jag med min flickvän. Men har en sabbad ekonomi och en halvfärdig universitetsutbildning pga fysisk och psykisk ohälsa.