Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-09, 14:19
  #13
Medlem
Försöker också fiska en del i Oslo men inte så ofta som jag vill! Har också svårt att hitta platser! Fiskar mest nere vid lysaker för att det är nära där jag bor! Har blivit nån liten havs öring och en del makrill! Försökte på vinter fiske inne i marka men va allt för krångligt att ta sig dit! Tips på ställen vid havet? Bra öring ställe?
Citera
2015-04-15, 17:18
  #14
Medlem
SheriffenIryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibracadabra89
Försöker också fiska en del i Oslo men inte så ofta som jag vill! Har också svårt att hitta platser! Fiskar mest nere vid lysaker för att det är nära där jag bor! Har blivit nån liten havs öring och en del makrill! Försökte på vinter fiske inne i marka men va allt för krångligt att ta sig dit! Tips på ställen vid havet? Bra öring ställe?

Jag fick en öring i Hövik för några dagar sedan (gå längst stranden mot kalvöya/Sandvika och kasta), du bör också testa:
Kalvöya/Sandvika: Gott om plats och fin miljö, ta vänster efter bron.
Fornebu/Rolfsbukta: Fint men det är många som fiskar där.
Bygdöy/paradisbukta: Ganska fint men kan vara mycket folk.

Av dessa platser så räknas Rolfsbukta som den bästa platsen för sjöörret och havsabborre, men i ditt område så föredrar jag nog Kalvöya eftersom det finns många fina platser där(tåget tar nog bara 5-10 min för dig). Sen bör du naturligtvis ta dig ut till öarna med färjorna, fantastiskt fint.

Hör av dig om det är något mer du luuuurer på.
Citera
2015-04-16, 08:49
  #15
Medlem
Sheriffeniryd har svarat bra på din fråga om sjøørreten!

För fiske i och runt Oslo ; http://www.ofa.no/FiskeiMarka.aspx

Går ochså at kjöpa i bokform
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback