2011-05-30, 21:24
Medlem
Xodios avatar
Super jobbigt!

Letar runt på nätet och hittar inte alls någon som kan hjälpa till?
För övrigt så har min dator (Asus X5DI med windows 7) fått för sig att bara freeza allting så att jag blir tvungen att starta om datorn helt och hållet. det har även kommit uppen BlueScreen vid några tillfällen där den "säger" IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL fattar noll och ingenting.

hjälp snälla.
Citera
2011-05-30, 21:25
Medlem
the_c00l_guys avatar
Välkommen!

Bara att formatera? Vad är grejen?
Citera
2011-05-30, 21:26
Medlem
OffensiveShits avatar
Har du garantin kvar så är det väl bara skicka in den så fixar folket där du köpte den åt dig.
Annars så får du mata in windows 7 skivan och installera om windows. Vet du inte hur man gör det så kan du youtuba typ "how to reinstall windows 7" "how to format a hard disk" osv.

Eftersom det är en bärbar så måste du hitta drivrutinerna så att allting funkar som det ska. Ladda ner dessa stoppa in den i en usb disk eller bränn dem på skiva innan du gör en ominstallation.
Senast redigerad av OffensiveShit 2011-05-30 kl. 21:29.
Citera
2011-05-30, 21:37
Medlem
Xodios avatar
OffensiveShit / the_c00l_guy

Grejen är att jag har gjort diskrensing och formateringar så det slår gnister om det.
ingenting Fungerar. jag funderar nu på att återställa datorn till fabriksinställningarna för att jag se om jag kan fixa det den vägen.

Själva problemet är att datorn "låser sig" och försagda bluescreen enda sättet att få i gång den är att starta om den.
Citera
2011-05-30, 21:39
Medlem
Xodios avatar
ps
garantin gäller i 2 år ett år kvar men jag kan inte få tag på dem på Asus. (har bara ett nr att ringa)
Citera
2011-06-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xodio
ps
garantin gäller i 2 år ett år kvar men jag kan inte få tag på dem på Asus. (har bara ett nr att ringa)

http://rma.asus.se
Citera
2011-06-01, 23:31
Medlem
Jonny666s avatar
Om du vill ha den i fabriksläge så får du lågformatera disken
Citera
2011-06-02, 02:20
Medlem
X_surfers avatar
ladda ner whocrashed och ta reda på vad som ligger bakom dina krascher istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in