Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
1. Din första länk, du måste själv installera trojanen. Sabbar hela principen om att det är ett virus.
Vem som helst mellan 1984 och 2011 har kunnat själv medvetet installera något skadligt på sin Mac.
Jag snackar virus här, att jag går in på t ex en hemsida och i ett snafs gör de skada mot min dator: utan att jag vet om de - utan att jag har gett min tillåtelse till de och utan en möjlighet att kunna göra något åt de.
De är vad den här inte gör. Den här artikeln bevisar att Mac får inte virus.
2. Din andra länk, det första man ser är en bild på en mjukvaruinstallation, IGEN: ge mig något som man själv inte ska installera.
Kommer inte ens bry mig om att läsa något. Bilden säger allt.
3. Din tredje länk, jag hade hoppats på att du hade något konkret att komma med.
En trojan som kopplar upp sig till nätet...? låter mer som en app som jag gärna skulle ladda ner från App Store
Seriöst, the joke is on you. Du har bevisat att Mac får inte virus med dom här länkarna du gett oss.
Så tack. Debatten avslutad.
Citat:
Ursprungligen postat av Nozier
Nu vill du ju bara få rätt. De kanske inte var virus men de gör fortfarande skada/kan göra skada och inget man vill ha till datorn, eller hur?
http://www.dagensps.se/artiklar/2011...9065/index.xml
"...att Mac-datorer inte kan drabbas av virus är nu bruten, menar David Jacoby, säkerhetsexpert på Kasperesy Lab."
lite mycket off topic now i guess..
1. Det är en trojan inget virus.
2. Du måste faktiskt själv fysiskt sitta framför datorn och installera de.
3. Vem fan är David Jacoby och vem bryr sig om vad han tycker?
4. Han säger saker som "
Väljer du att göra det" = du måste själv ladda ner de och installera de.
Och sen säger han "
Han rekommenderar personer med Mac-datorer att investera i ett bra antivirusprogram"
Hahaha vilken retard!