• 1
  • 2
2011-05-30, 19:48
Medlem
mrtowlies avatar
Ägnade mig åt lite vuxensufrning, sen lät jag datorn vara i fred varpå den gick över till skärmsläckare..då ser jag att den bytt till släckaren "datorns namn" och bytt ut texten till "Gucci was here ".

VAD FAN?
Citera
2011-05-30, 19:52
Medlem
tzjs avatar
Låter mer som att en kompis skojat med dig.

Hårdvara - Mac ----- Programvara - Mac OS.
/mod.
Citera
2011-05-30, 19:52
Bannlyst
Ja som sagt desto vanligare macen kommer bli så kommer det att dyka upp virus. Kul att folk tror att Mac är immun mot virus
Citera
2011-05-30, 19:56
Medlem
tzjs avatar
Jag håller tyvärr inte med dig. Folk är nog medvetna om att det finns virus till Mac, och att man inte är immun med en Mac, men de är inte lika vanliga.

Huruvida de kommer öka i antal får tiden utvisa. Det finns ett virusprogram till Mac som heter ClamXav. Sök igenom din burk med det om du är orolig.
Citera
2011-05-30, 19:56
Medlem
mrtowlies avatar
Den hade gamla skärmsläckaren igår och jag har inte haft besök sedan dess..
Citera
2011-05-30, 19:57
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
Ja som sagt desto vanligare macen kommer bli så kommer det att dyka upp virus. Kul att folk tror att Mac är immun mot virus
Kul att du inte har en aning om vad du pratar om. Nämn ett par virus till os x.
Citera
2011-05-30, 19:59
Medlem
mrtowlies avatar
Är det möjligt att en (porr)sida kan ha nåt script som ändrar skärmsläckaren? Låter ju helt sjukt
Citera
2011-05-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kul att du inte har en aning om vad du pratar om. Nämn ett par virus till os x.

take a look. http://www.idg.se/2.1085/1.135988

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är det möjligt att en (porr)sida kan ha nåt script som ändrar skärmsläckaren? Låter ju helt sjukt

Nej jag har mycket svårt att tro att något porrsurfande skulle kunna göra såhär. Kan väl mycke väl vara någon med erfarenhet som gjort nått virusliknande bara för att skoja med folk, utan att göra skada så att säga.
Citera
2011-05-30, 21:38
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozier
take a look. http://www.idg.se/2.1085/1.135988

Nej jag har mycket svårt att tro att något porrsurfande skulle kunna göra såhär. Kan väl mycke väl vara någon med erfarenhet som gjort nått virusliknande bara för att skoja med folk, utan att göra skada så att säga.

Undra om F-secure har något på att vinna med virus på mac, det är ju inte så att dom säljer antivirus till mac eller liknande.

Vill ha namn på OS X virus.
Citera
2011-05-30, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Undra om F-secure har något på att vinna med virus på mac, det är ju inte så att dom säljer antivirus till mac eller liknande.

Vill ha namn på OS X virus.

Det är nog faktiskt som dom säger. Det är ingen skillnad på en taliban och Macfanboy.
Citera
2011-05-30, 23:35
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
Det är nog faktiskt som dom säger. Det är ingen skillnad på en taliban och Macfanboy.

Och den slutsatsen drar du efter att du inte lyckats hitta ett par namn på virus till Mac Os X, som han påpekade?
Citera
2011-05-31, 00:25
Medlem
towbs avatar
Om det finns virus till mac eller inte spelar ingen roll. Det som spelar roll är om folk faktiskt får virus på sin mac som ställer till problem och jag känner inte någon som fått det.

Virus på mac är lite som att prata om spöken, man hör om dom men man ser aldrig några.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in