Citat:
Ursprungligen postat av
Baabaman
Hej!
Jag har nyligen börjat med match betting och tror jag gör rätt i alla fall..
Jag använder mig av Oddsmonkey vilket jag märker nu underlättar en hel del. Jag följer just nu en guide på nätet om hur man ska placera. Jag har dock några frågor:
1, När jag använder guiden rekommenderar de att man ska hitta odds på nära tex 1,80 med en closeness på över 95%.
Men när jag använder Oddsmonkeys kalkylator och hittar ett annat spel med odds runt 2,2 blir "spreaden" mindre, alltså bättre för mig. Den summan jag syftar på är där det står "Overall profit will be -£30.70". Om jag hittar en med -£15 är ju det bättre?
Varför rekommenderar de odds så nära vissa tal som möjligt är frågan kortfattat.
2, Jag spelar på fotboll och tycker det är svårt att hitta spel över 95% i closeness. Hur gör ni? Är problemet att jag bara spelar på fotboll kanske?
Tack på förhand
Fundera inte på vad oddset är (bara det är över minimioddset som står i bonusreglerna), det är hur det är jämfört med bokningsoddset som är det viktiga, det vill säga en hög closeness är det du ska sikta på. Enda tanken med att fundera på oddsets storlek är enligt mig att mycket höga odds binder upp stora summor på börsen.
95 % tycker jag absolut inte du ska spela om inte bolaget har riktigt usla odds. Jag kan nästan garantera att det finns bättre. Med 95 % closeness kommer du inte ha mycket kvar av bonusen om du tvingas omsätta hela vägen.
Fotboll är ju den största sporten för vadslagning så hittar du inte bra matchningar där lär det bli svårt i andra sporter också. Jag gissar att någon av de två följande punkterna stämmer:
1. Du har någon inställning fel som gör att OM inte visar alla spel det hittar.
2. Ditt bolag har verkligen dåliga odds.