Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Ibland kan det krävas fler sprutor, och jag beklagar det som har hänt. Att släppa taget om det finaste man har är väldigt svårt, särskilt när det gäller våra underbara djur. Ge det tid, och glöm inte bort att din vovve fortfarande finns med dig. Det kommer den alltid att göra!
/En som förstår
Jo jag kommer ju ihåg henne, visst, men också rätt dåligt på grund av att mitt minne blivit sämre efter en långvarig depression. Jag har några kort kvar men jag har sett dem så många gånger även när hon fanns kvar så de säger inte så mycket, så att säga. Hon som var närvarande vid avlivningen tog kort på hunden när den var död, och de finns kvar i en dator - men jag har inte vågat titta på dem än.
Det som är jobbigast är att hunden inte avlivades för att vi var tvungna eller för att den hade t.ex. långt framskriden cancer, utan för att vi hade fått en ny - en valp - och den gamla, p.g.a. upprepade olyckliga sammandrabbningar med andra hundar som utan anledning anfallit henne, "accepterade" inte valpen. Så antingen så skulle hundarna få vara i separata rum i all evinnerlighet, eller så skulle vi ta bort den gamla eftersom den skulle "lära" valpen att också vara hundskygg. Och dessutom vid två tillfällen betedde sig illa mot den.
Och nej, ingen vi känner ville ha hunden. Annars hade vi naturligtvis gett bort den till någon vi litade på så att
jag åtminstone kunde få hälsa på den då och då.
Men nu i efterhand skulle jag definitivt valt att ha dem i separata rum: hon kan få vara i mitt rum. Det är det jag ångrar, och jag känner mig skyldig för det här.