Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-30, 11:51
Medlem
gsonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Menar du att hon skulle fått lov att vara kvar? Då måste regeln ändras till: "Endast användare som startar mogna trådar får vistas på forumet".

Nej, men att hetsa över att hon ska bli bannad är onödigt. Hon gjorde en tråd och förtjänade svaren, sen får moderaterna agera hur de vill, enligt mig kan undantag ibland få göras.
Citera
2011-05-30, 11:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonator
Nej, men att hetsa över att hon ska bli bannad är onödigt. Hon gjorde en tråd och förtjänade svaren, sen får moderaterna agera hur de vill, enligt mig kan undantag ibland få göras.
Att hetsa är onödigt, ja. Det är moderatorers och administratörers uppgift att hålla reda på sådant där, med hjälp utav RP's.
Men att göra undantag ibland är högst kontraproduktivt, då gäller reglerna också bara ibland - och således kan man som medlem aldrig veta vad som gäller när.
Citera
2011-05-30, 12:46
Medlem
Carelesss avatar
Det är bra att skiten sållas bort! Läser man regelverket står det klart och tydligt om 18-årsgränsen och lyckas man avslöja sig själv, så har man helt enkelt inte läst regelverket och kommer förr eller senare stängas av pga någon annan anledning. Jag själv registrerade mig när jag var 15 och har klarat mig utan tillsägelser. Så kallade mogna användare klarar sig tills de är 18 ändå, då de har bemödat sig att läsa regelverket och har ett tillräckligt IQ för att inte råka försäga sig.
Citera
2011-05-30, 12:48
Medlem
Hellblaus avatar
Jag är jävligt trött på tjat om "p12", "fragbite" och "sommarlov", det är nästan lika enerverande som trolljägare!

Det har tragglats hur många gånger som helst, men åldersgränsen handlar inte om kvaliteten på det som skrivs, utan finns till för att blidka myndigheterna. Det kan alltså inte vara aktuellt att se genom fingrarna bara för att en skribent upplevs som mogen.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Forumet har nu infört en åldersgräns på 18 år.
Det betyder att du som diskuterar här ska vara över 18 år.
Bakgrunden är bl.a. en lagstiftning som är betydligt mer restriktiv ifall den tillåter minderåriga i debatten. Personligen tycker jag det är lite tråkigt, då jag vet att det finns flera som är yngre och betydligt mer vältaliga än sina äldre kollegor. Men att blunda för lagen vore inte heller speciellt klokt.
Så nu vet ni hur det ligger till.

admin

https://www.flashback.org/t246317

Annan tråd som kan anses relevant: https://www.flashback.org/t247437
Citera
2011-05-30, 13:49
Medlem
SweTechs avatar
Personligen så har jag aldrig förstått varför en del nästan tar det personligt när någon som är minderårig skriver på forumet.. Jag skiter fullständigt i hur gammal någon är ifall deras tråd och inlägg håller god klass men som moderator så tycker jag så här, regeln finns och därmed ska den efterföljas men vi ska också komma ihåg att regeln endast finns för att forumet anser sig tvingade att ha regeln, inte för någon annan orsak.
Citera
2011-05-30, 14:03
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Finner inga ord. Eller jo det gör jag visst.

VEM I HELVETE SKA LEKA GUD OCH UTSE VILKA SOM SKA FÅ TÄNJA PÅ GRÄNSERNA DÅ?

Ditt jävla blockmongo.

Jag HATAR lagar och regler men om det nu absolut ska finnas så ska de gälla alla. UTAN UNDANTAG!
Men vad är ditt problem? Hon blev ju avstängd, således är reglerna lika för alla.

Jag ser det som så här: Moderatorerna är forumets poliser och vi medlemmar är civila medborgare.

Skulle jag veta att någon knarkar så skulle jag inte anmäla det till polisen eftersom att det inte stör någon annan och det är dennes val. På samma sätt så skiter jag fullständigt i om en användare så är 10 år gammal så länge h*n sköter sig i övrigt och skulle inte rapportera det.

Poliserna och moderatorerna måste ju dock följa regelverket vilket de också gör.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2011-05-30 kl. 14:11.
Citera
2011-05-30, 14:08
Medlem
Alkaloidens avatar
Och för ett par dagar sedan så var jag med om att en tjej/kille vart varnad för att påpeka en persons ålder(under 18) som han/hon skrivit i sin tråd och tydligen använda en funktion på sidan för att påpeka att personen är mindreårig, trådskaparen vart _inte_ heller bannad.
Citera
2011-05-30, 14:35
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Man kan ju hoppas att TS till denna tråd, får en tillsägelse för OT i den omyndiga tjejens tråd. Finns det något som är extremt onödigt här på Flashback, så är det när folk ska dra upp reglerna och skriva meningslösa inlägg som "hejdå", när någons ålder kommer fram. Det räcker att du trycker på "Rapportera"-knappen. Sådana kommentarer har inte med ämnet att göra.

Och som tidigare har påpekats, nej, det görs inte undantag för vissa minderåriga. Folk måste tro att moderatorerna sitter här varenda en av dygnets tjugofyra timmar, vakande över varenda litet inlägg.

Extremt onödig tråd, detta. Lugna dig nästa gång och vänta lite längre. Tålamod är en dygd.
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2011-05-30 kl. 14:43.
Citera
2011-05-30, 14:41
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaloiden
Och för ett par dagar sedan så var jag med om att en tjej/kille vart varnad för att påpeka en persons ålder(under 18) som han/hon skrivit i sin tråd och tydligen använda en funktion på sidan för att påpeka att personen är mindreårig, trådskaparen vart _inte_ heller bannad.
Det där verkar väldigt underligt, skulle du kunna länka till tråden?
Citera
2011-05-30, 14:57
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaloiden
Det äger sin riktighet. Dock lär det ha handlat om en tillsägelse enligt 0.03, eftersom det aldrig kan ha tillhört ämnet att ha diskuterat trådskaparens ålder.

Vill man meddela moderatorer något, använder man RP eller PM. Simple.
Citera
2011-05-30, 16:45
Medlem
ischs avatar
Så länge det inte är massa oklarheter så finns det inga undantag.
Citera
2011-05-30, 16:49
Medlem
ischs avatar
En massa OT rensat. Håll er till topic

isch, mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem