2011-05-30, 09:00
Medlem
...as...s avatar
https://www.flashback.org/t1558469

Hon uppger att hon är 17. Varför har hon inte blivit bannad? Jag har gjort en anmälan utan att det har hänt något.

Daltas det för att det är en tjej som vill ha kläder?
Skulle det vara en kille på 16år som vill ha hjälp med drogfrågor så skulle det flyga huvuden.

Hatar att leka forumpolis men finns det löjliga regler så ska de väl gälla alla oavsett?
Citera
2011-05-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...

Hon uppger att hon är 17. Varför har hon inte blivit bannad? Jag har gjort en anmälan utan att det har hänt något.

Skulle det vara en kille på 16år som vill ha hjälp med drogfrågor så skulle det flyga huvuden.

Hatar att leka forumpolis men finns det löjliga regler så ska de väl gälla alla oavsett?

Det ska det göra och just för att FB ska hålla en mogen & seriöst forum så det inte blir som fRuGbiTe
Citera
2011-05-30, 09:21
Medlem
Draedons avatar
Det är inte direkt första gången som 17-åringar klarar sig undan... Det verkar gå att tänja på vissa regler.
Citera
2011-05-30, 09:24
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Reglerna gäller oavsett vilket kön man har och i vilket forum man skriver.
Orsaken att din RP inte har behandlats ännu är att moderatorerna också har liv vid sidan om flashback.

Har du skickat en RP så är det bara att ta det lugnt och låta moderatorerna städa upp regelbrottet.
Citera
2011-05-30, 09:26
Medlem
crillecrilles avatar
För det första så är det här inlägget rätt så OT. Varför inte bara rapportera?

För det andra så kommer kontot bli bannat. Ibland tar det lite tid bara, det görs dock inga undantag om det är helt klart att användaren är under arton.
Citera
2011-05-30, 09:34
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/sp30899471
Skulle tro att det verkställs inom kort, så att du kan koppla av sedan.
Citera
2011-05-30, 09:36
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Reglerna gäller oavsett vilket kön man har och i vilket forum man skriver.
Orsaken att din RP inte har behandlats ännu är att moderatorerna också har liv vid sidan om flashback.

Har du skickat en RP så är det bara att ta det lugnt och låta moderatorerna städa upp regelbrottet.

I see. Jag tyckte det gick sjukt fort för mig att bli avstängd en vecka. Hann knappt posta mitt inlägg innan det var kört.

Fin avatar btw!
Citera
2011-05-30, 09:49
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
I see. Jag tyckte det gick sjukt fort för mig att bli avstängd en vecka. Hann knappt posta mitt inlägg innan det var kört.

Fin avatar btw!

Din varning tog ca 1½-2 dagar från postandet av inlägget tills du var avstängd. Det tar olika lång tid beroende på en mängd saker men oftast så hanteras regelbrott som medför en bestraffning mellan 1-3 dagar.
Citera
2011-05-30, 11:13
Medlem
gsonators avatar
Du verkar ha mycket fritid. Det är väl ingenting att bry sig om, hennes tråd var ju definitivt mer mogen än absoluta majoriteten trådar på detta forumet. I sådana här fall tycker jag att man kan tänja gränserna.
Citera
2011-05-30, 11:46
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonator
Du verkar ha mycket fritid. Det är väl ingenting att bry sig om, hennes tråd var ju definitivt mer mogen än absoluta majoriteten trådar på detta forumet. I sådana här fall tycker jag att man kan tänja gränserna.
Menar du att hon skulle fått lov att vara kvar? Då måste regeln ändras till: "Endast användare som startar mogna trådar får vistas på forumet".
Citera
2011-05-30, 11:49
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonator
Vad ska man med regler till ifall dom inte gäller? Vilka fler regler kan vi tänja på framöver, anser du?
Citera
2011-05-30, 11:50
Medlem
gsonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad ska man med regler till ifall dom inte gäller? Vilka fler regler kan vi tänja på framöver, anser du?

Nej, men att hetsa över att hon ska bli bannad är onödigt. Hon gjorde en tråd och förtjänade svaren, sen får moderaterna agera hur de vill, enligt mig kan undantag ibland få göras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in