2004-10-16, 22:28
Medlem
Nu har jag ritat upp lite exempel på tryck jag skulle vilja ha på T-tröjor. Nu undrar jag: vilket sorts papper behöver man och hur går processen till om man vill skriva ut ett tryck med bläckstrålsskrivare och sedan få det på en tröja?
Citera
2004-10-16, 23:41
Medlem
uhhhhs avatar
Jag har köpt ett par ark men ännu inte hunnit trycka något. På baksidan av mina papper står instruktioner och om jag minns rätt så skulle man skriva ut sitt tryck som om man skriver ut på vilket papper som helst, fast spegelvänt. Sedan klippa ur bilden med någon centimeters marginal och sedan stryka på med ett strykjärn på svag värme.

Förstår inte riktigt hur det fungerar med olika mönster i bilden om man säger, alltså att stryka på en vanlig fyrkant på en t-shirt funkar ju, men hur funkar det om man vill ha en bokstav i sin fyrkant? hur kommer den dit eftersom man inte klipper där?

Men tillbaks till din fråga, Om du vill ha dessa papper så går du till en bokhandel/"kontorsmaterials affär" och frågar efter textiltrycks papper för hemma skrivare, då frågar dom om du skall trycka på svart eller vit textil och sedan får du förmodligen med instruktioner med pappersarken

lycka till!
Citera
2004-10-16, 23:46
Medlem
Tack för hjälpen! Blir till att köpa lite billiga tröjor och sätta igång tryckeriet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in