Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Jag tycker att det skall finnas en separat utredare som skall utreda om poliser gjort sig skyldiga till brott. Jag anser att de skall ha prestationslön dvs grundlön + provision för varje polis de får sparkad. På så satt lär vi få bort dom som inte är lämpliga som poliser. Sedan skall de rättegångar som en dömd polis och hans ljugande kompisar vittnat i göras om. Detta är nog det enda som man kan göra för att återupprätta polisens förtroende hos allmänheten. Efter det som hände i Göteborg har även tant Svea och farbror Bertil börjat ifrågasätta polisen. Är det något som vi inte har råd med är det en ifrågasatt polismakt.
Vilken strålande ide. Kan vi inte på samma sätt införa en provision baserad på hur många busar de vanliga poliserna skjuter ihjäl? På detta sätt kommer nog att brottsligheten i Sverige snart vara ett minne blott. (OBS! irioni)
Men ärligt talat, jag har svårt att förstå att poliser utmålas som nazister och översittare så fort någon stackars invandrare anser sig felaktigt behandlat av polisen.