2011-05-29, 19:18
Medlem
Som rubriken lyder: Vilket är eran billigaste matkostnad? Och hur blev kvaliteten på maten?
Citera
2011-05-29, 20:05
Medlem
innovatives avatar
0:- åt hos morsan... =)
Citera
2011-05-30, 11:55
Medlem
Kroegarns avatar
Fick betalt 20 :- för att äta sambons köttfärslimpa

Annars tiden då man var student så fanns det nudlar för 4:- paketet
Citera
2011-05-30, 12:35
Medlem
Kloklipparens avatar
50 öre per ägg, åt 2 ägg till lunch. = 1 krona.
Dessutom håller jag mig mätt väldigt länge på enbart ägg.
Citera
2011-05-31, 20:44
Medlem
kalleman00s avatar
När jag pluggade blev det väldigt mycket nudlar och makaroner med isterbandssås (lök, isterband, ketchup och vatten). Storkok gjorde att det blev billigt. Tror att jag låg på 400 spänn i månaden med dricka (saft).
Citera
2011-06-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleman00
När jag pluggade blev det väldigt mycket nudlar och makaroner med isterbandssås (lök, isterband, ketchup och vatten). Storkok gjorde att det blev billigt. Tror att jag låg på 400 spänn i månaden med dricka (saft).

Det vore något för mig. Tack för tipset!
Citera
2011-06-07, 15:23
Medlem
zirres avatar
Tror jag som lägst under studietiden har landat på ca 600kr/månad för mat. Potatis och Pasta var nog det som åts ofta med något billigt tillbehör.

Egen fiskad aborre och öring med potatis, det är billigt det. Så fiska satan under sommaren så klarar du dig bra och billigt under vinterhalvåret.
Citera
2011-06-08, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirre
Tror jag som lägst under studietiden har landat på ca 600kr/månad för mat. Potatis och Pasta var nog det som åts ofta med något billigt tillbehör.

Egen fiskad aborre och öring med potatis, det är billigt det. Så fiska satan under sommaren så klarar du dig bra och billigt under vinterhalvåret.

Jag har haft lite lösa funderingar på att lära mig mer om fiske. Kanske det vore något?
Citera
2011-06-08, 12:25
Medlem
Olympiuss avatar
Gratis.

Kock som lagar lunch + middag varje dag. Varierad och bra mat. Brukar laga det man önskar.
Ibland blir det lite bakverk, men det får ses som en bonus och nån gång i månaden typ.

Klagar inte
Citera
2011-06-08, 20:12
Medlem
Shadowruns avatar
Gymnasiet när jag bodde själv. Det var gratis och ofta bra mycket bättre än saker jag skulle kunna göra själv, utan lång och kostsam träning,
Citera
2011-06-09, 15:29
Medlem
Germanofils avatar
Första året jag pluggade på högskolan så brukade jag tjuväta gratis på en närliggande gymnasieskola, så lunchen var alltid gratis. Till kvällsmat brukade jag äta typ köttbullar/korv/tonfisk med pasta eller potatis. Det var billiga tider.
Citera
2011-06-09, 22:50
Medlem
Cl1ckers avatar
Arbeta i armén! Free food, och sno åt dig så många grönpåsar du kan att äta nån annan gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in