• 1
  • 2
2011-05-29, 10:44
Medlem
Likhetsfeminism är en livslögn. Man har en människosyn som strider mot bibeln. När jag var likhetsfeminist så funderade jag ofta på ifall jag hade fel. Det var innan jag började samarbeta med Gud. Frågan är, tror ni att likhetsfeminister ibland överväger att överge sin ideologi?
Citera
2011-05-29, 10:52
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Tyvärr gör nog alldeles för få det.
Citera
2011-05-29, 10:53
Medlem
Att vara religiös är mer hyckleri än att vara feminist.
Citera
2011-05-29, 10:55
Avstängd
micro113s avatar
Om du nu samarbetar med Gud så varför passar du inte på att ställa frågan när ni jobbar ihop?
Gud påstås ju vara allvetande och borde kunna ge dig ett svar.
Citera
2011-05-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du nu samarbetar med Gud så varför passar du inte på att ställa frågan när ni jobbar ihop?
Gud påstås ju vara allvetande och borde kunna ge dig ett svar.
Det står skrivet i bibeln "du skall inte fresta Herren din Gud"
Citera
2011-05-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Att vara religiös är mer hyckleri än att vara feminist.
Jag är feminist i det hänseendet att könen skall ha lika rättigheter och vara jämställda i samhället. När det gäller biologin så är jag övertygad om att könen är olika. Det står skrivet i bibeln "Jesus säger: Har ni inte läst att skaparen i begynnelsen gjorde människan till man och kvinna".
Citera
2011-05-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0ldWaT3R
Tyvärr gör nog alldeles för få det.
Ja om inte annat så är det för få likhetsfeminister som läser skriften.
Citera
2011-05-29, 14:18
Medlem
birgerburgers avatar
En livsstil i enighet med bibeln (eller vilken religion som helst) har ju åtminstone överlevt i tusentals år, vilket man inte kan säga om feminismen, den kommer att självutplåna sig självt i och med att kvinnor med rättigheter väljer bort att skaffa barn. Det finns en anledning till att det inte existerar några matriarkat samhällen, de är helt enkelt inte dugliga för att överleva och fortplanta sig.
Citera
2011-05-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Likhetsfeminism är en livslögn. Man har en människosyn som strider mot bibeln. När jag var likhetsfeminist så funderade jag ofta på ifall jag hade fel. Det var innan jag började samarbeta med Gud. Frågan är, tror ni att likhetsfeminister ibland överväger att överge sin ideologi?

Du är knappast jämställd med Gud.
Citera
2011-05-29, 15:28
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio

Du måste trolla. Ingen människa kan väl vara så enfaldig idag, att de följer bibeln och är stolta över det.
Citera
2011-05-29, 15:35
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du måste trolla. Ingen människa kan väl vara så enfaldig idag, att de följer bibeln och är stolta över det.
Det finns folk som följer koranen, så varför skulle folk inte kunna följa bibeln?
Citera
2011-05-29, 21:11
Medlem
On.My.Blocks avatar
Dom borde iallafall göra det. Men tror dom flesta är så pass inkörda, att det liksom är kört.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in