2025-05-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tillräckligt många sexköpare gör det för att det ska betraktas som ett av de absolut farligaste "jobben" i världen.

Och svenska feministers lösning på detta:

Att göra jobbet ännu farligare!

Citera
2025-05-16, 23:33
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Tillräckligt många sexköpare gör det för att det ska betraktas som ett av de absolut farligaste "jobben" i världen.

Inget man löser genom att kriminalisera. Det finns bättre lagar mot hot, tvång, våld och trakasserier. Tyvärr lägger sig sexköpslagen som en våt filt över alltihop så att de inte används.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-05-16 kl. 23:36.
Citera
2025-05-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo tack, vi vet att du tycker att sextrafficking och koppleri ex. ska vara lagliga verksamheter....men det tycker alltså inte de allra flesta , kan jag lova dig.

Nej men det beror på att de allra flesta är dumma i huvudet och inte har minsta kunskap om ämnet.

Citat:
De vill inte ha ett samhälle där unga tjejer och killar ska tvingas in i sexhandel och att de som gör detta och tar alla pengarna ska gå fria.

Tvång är något helt annat. Det vill inte jag heller ha. Obviously.

Jag föreslår att du läser på om sextrafficking och koppleri innan du uttalar dig mer om saken.

Finns mycket bra info på nswp.org, exempelvis.

Citat:
Men jag förstår att svin som du önskar det, skulle ju öka marknaden med "knullobjekt" att köpa rejält.

Och även svin som Amnesty International, Human Rights Watch, WHO, La Strada International, UNAIDS m fl? Du tror att dessa organisationer har större marknad med knullobjekt som främsta motiv till sin hållning i frågan?

Du går överhuvudtaget inte att ta på allvar i den här debatten.

Citat:
Vidare jämförandet mellan sexhandel och knarkhandel är rejält tröttsamt. De går helt enkelt inte jämföra. Finns inget som går att jämföra med sexhandel...

Därför att....?

Det går absolut att jämföra. Droghandel och sexhandel har mycket gemensamt. Exempelvis faktumet att inget av det försvinner bara för att det är förbjudet, utan istället bara leder till större risker för alla inblandade.

Citat:
Ja jag kräver att män ska sluta tycka det är ett moraliskt acceptabelt beteende att ha sex med någon man med rätt stor säkerhet kan misstänka inte är sexuellt intresserad.

Kräv på du. Jag har svårt att tro att någon bryr sig.

Varför svarar du inte på frågan? Varför ska vi ha en lag som gör livet farligare för dem som säljer sex – bara för att du är förbannad på deras kunder?

Citat:
Så vänd frågan mot din egen ståndpunkt...varför vill du ha ett lagligt system som ÖKAR riskerna för div. skyddslösa i samhället för att de utsätts för sexuellt tvång? För att nån tycker det är en bra idé att utnyttja deras situation för att skaffa sig sex?

Suck. Hur många gånger ska man behöva traggla detta? Ärligt talat. Jag vet inte hur många gånger nu jag hänvisat till världens internationella människorättsorganisationer och varför de vill avkriminalisera sexköp. Men uppenbarligen går det inte in i din tröga hjärna utan du fortsätter bara spy ur dig hat och halmgubbar.

Du får helt enkelt läsa på. Jag orkar inte försöka utbilda dig mer.
Citera
2025-05-17, 00:05
Medlem
Citat:

Eller för att citera min kompis ChatGPT:

Sexköp är farligt – så vi gjorde det farligare.
Snyggt jobbat, Sverige!

Problemet: våld och utsatthet.
Lösningen: förbjud den trygga varianten och lämna kvar det farliga.
Logik: 0.

Sexarbetare: "Vi vill ha trygghet."
Staten: "Okej, här får ni polisrazzior, kriminella kunder och utvisning."
Citera
2025-05-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Och svenska feministers lösning på detta:

Att göra jobbet ännu farligare!

Hur kan det vara farligare? Ett bra jobb på en lägenhetsbordell är väl fortfarande ett bra jobb?
Citera
2025-05-17, 07:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Vore det inte bättre att framöver i tråden diskutera om varför lagstiftningen ser ut som den gör i Sverige?
Hur ser situationen ut för de sexsäljande tjejerna i Sverige?
Vad har kvinnosynen/behandlingen av sexsäljande kvinnor i Indien, Bangladesh, Afghanistan, Syrien, Somalia, Saudiarabien, Pakistan m.fl. med hur det ser ut i Sverige att göra?
Citera
2025-05-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Nej men det beror på att de allra flesta är dumma i huvudet och inte har minsta kunskap om ämnet.

Tvång är något helt annat. Det vill inte jag heller ha. Obviously.

Jag föreslår att du läser på om sextrafficking och koppleri innan du uttalar dig mer om saken.

Finns mycket bra info på nswp.org, exempelvis.

Och även svin som Amnesty International, Human Rights Watch, WHO, La Strada International, UNAIDS m fl? Du tror att dessa organisationer har större marknad med knullobjekt som främsta motiv till sin hållning i frågan?

Du går överhuvudtaget inte att ta på allvar i den här debatten.

Därför att....?

Det går absolut att jämföra. Droghandel och sexhandel har mycket gemensamt. Exempelvis faktumet att inget av det försvinner bara för att det är förbjudet, utan istället bara leder till större risker för alla inblandade.

Kräv på du. Jag har svårt att tro att någon bryr sig.

Varför svarar du inte på frågan? Varför ska vi ha en lag som gör livet farligare för dem som säljer sex – bara för att du är förbannad på deras kunder?

Suck. Hur många gånger ska man behöva traggla detta? Ärligt talat. Jag vet inte hur många gånger nu jag hänvisat till världens internationella människorättsorganisationer och varför de vill avkriminalisera sexköp. Men uppenbarligen går det inte in i din tröga hjärna utan du fortsätter bara spy ur dig hat och halmgubbar.

Du får helt enkelt läsa på. Jag orkar inte försöka utbilda dig mer.

Här lite andra jämförelser för dig....där vi kör DIN logik i denna sak.

-Det är farligare för våldtäktsoffer att deras GM upplever att det är en risk att de åker i fängelse, de ökar risken för att offren mördas....alltså gör våldtäkt lagligt! så slipper X våldtäktsoffer mördas.

- Det är farligare för banktjänstemän, vakter etc att det är brottsligt att råna banker, gör bankrån lagliga så slipper vi X dödsfall!

- Det är farligare för rånoffer på stan, att deras GM...

Behöver jag fortsätta?

Vi har sexköpslagen, kopplerilagen, förbud för sextrafficikng m.m...för att dessa MINSKAR antalet av människor som utsätts för tvång, hot, kidnappning, grooming etc etc för att kunna utnyttja dem sexuellt och monetärt.

Vi har även dessa lagar + samtyckeslagen för att samhället ska tydliggöra att nej det är faktiskt inte ett ok beteende att ha sex med någon man vet inte är intresserad tillbaka, bara för att man kan.
Det var möjligen ok för 100 år sen, men inte längre.

Inte för pengar, inte för att man är större och starkare eller kåtare...eller man med....
"vissa rättigheter".
Citera
2025-05-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Lilla gumman du bestämmer inte vad andra ska tycka.

Har någon någonsin slutat tycka något för att du har krävt det?

Och var exakt "bestämmer" just jag något i denna sak?

Jag har även andra krav på människor...

jag kräver ex att människor inte ska mörda varandra.
Jag kräver att människor inte ska använda atombomber mot varandra....

Betyder detta också att jag "bestämt" något?
Citera
2025-05-17, 09:55
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
-Det är farligare för våldtäktsoffer att deras GM upplever att det är en risk att de åker i fängelse, de ökar risken för att offren mördas....alltså gör våldtäkt lagligt! så slipper X våldtäktsoffer mördas.

- Det är farligare för banktjänstemän, vakter etc att det är brottsligt att råna banker, gör bankrån lagliga så slipper vi X dödsfall!

Nu vet du mycket väl att sexköp är ett offerlöst brott. Det anses vara ett brott mot Statens ideologi. Så det där resonemanget hållet inte. Du kan inte hjälpa och skydda någon genom att göra våldsbrott lagliga. Däremot kan du hjälpa och skydda sexsäljare genom att avkriminalisera inom sexhandeln. Du vill bara inte det.

Citat:
Vi har sexköpslagen, kopplerilagen, förbud för sextrafficikng m.m...för att dessa MINSKAR antalet av människor som utsätts för tvång, hot, kidnappning, grooming etc etc för att kunna utnyttja dem sexuellt och monetärt.

Nej det gör de inte. Antalet som utsätts för sextrafficking ökar när befolkningen ökar. Oavsett vilket land de traffickas till. Sexköpslagen har därtill inget som helst med tvång, hot, kidnappning, ekker grooming att göra. Det är en ren ideologisk lag baserad på religiös moralism för att Staten i hemlighet drömmer om att vara en Teokrati.
Citera
2025-05-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Nu vet du mycket väl att sexköp är ett offerlöst brott. Det anses vara ett brott mot Statens ideologi. Så det där resonemanget hållet inte. Du kan inte hjälpa och skydda någon genom att göra våldsbrott lagliga. Däremot kan du hjälpa och skydda sexsäljare genom att avkriminalisera inom sexhandeln. Du vill bara inte det.

Nej det gör de inte. Antalet som utsätts för sextrafficking ökar när befolkningen ökar. Oavsett vilket land de traffickas till. Sexköpslagen har därtill inget som helst med tvång, hot, kidnappning, ekker grooming att göra. Det är en ren ideologisk lag baserad på religiös moralism för att Staten i hemlighet drömmer om att vara en Teokrati.

Vet jag?
vad med sexköp av traffickingoffer? Vad med sexköp av någon som inte har något annat val just där och då?
Vad med sexköp av någon som sen kommer få PTSD?
Vad med sexköp i pluralis effekter på samhället i form av antal människor som kommer fara rejält illa?
Eller inbillar du dig seriöst att just DITT lilla köp inte har något med världens sexhandel i övrigt att göra?

https://tidningensyre.se/2023/31-okt...rigsveteraner/
Citera
2025-05-17, 10:45
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
vad med sexköp av traffickingoffer?

Motverkas genom att rikta polisens arbete mot människohandlare. Inte genom att jaga enskilda köpare.

Citat:
Vad med sexköp av någon som inte har något annat val just där och då?

Hjälp dem genom att erbjuda stöd och avkriminalisering. De hjälps inte ett dugg av att ni jagar enskilda sexköpare.

Citat:
Vad med sexköp av någon som sen kommer få PTSD?

Hjälp dem genom att erbjuda stöd och avkriminalisering. De hjälps inte ett dugg av att ni jagar enskilda sexköpare.

Citat:
Vad med sexköp i pluralis effekter på samhället i form av antal människor som kommer fara rejält illa?

Citera
2025-05-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Motverkas genom att rikta polisens arbete mot människohandlare. Inte genom att jaga enskilda köpare.

(Människohandel som alltså enligt dig ska vara lagligt....)

Och jävlar du vad sextraffickingoffer skulle hjälpas av att det blir lagligt att köpa dem.

Citat:

Citat:

Citat:

Ja jäklar du vad alla dessa grupper av tvingad prostitution hjälps av att det är lagligt att köpa dem.
Vad med att BÅDE hjälpa människor som hamnar i desperata situationer OCH förbjuda människor att utnyttja dessa människors desperata situationer för att tillskansa sig sex som inte egentligen är frivillig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in