Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Jo tack, vi vet att du tycker att sextrafficking och koppleri ex. ska vara lagliga verksamheter....men det tycker alltså inte de allra flesta , kan jag lova dig.
Nej men det beror på att de allra flesta är dumma i huvudet och inte har minsta kunskap om ämnet.
Citat:
De vill inte ha ett samhälle där unga tjejer och killar ska tvingas in i sexhandel och att de som gör detta och tar alla pengarna ska gå fria.
Tvång är något helt annat. Det vill inte jag heller ha. Obviously.
Jag föreslår att du läser på om sextrafficking och koppleri innan du uttalar dig mer om saken.
Finns mycket bra info på nswp.org, exempelvis.
Citat:
Men jag förstår att svin som du önskar det, skulle ju öka marknaden med "knullobjekt" att köpa rejält.
Och även svin som Amnesty International, Human Rights Watch, WHO, La Strada International, UNAIDS m fl? Du tror att dessa organisationer har större marknad med knullobjekt som främsta motiv till sin hållning i frågan?
Du går överhuvudtaget inte att ta på allvar i den här debatten.
Citat:
Vidare jämförandet mellan sexhandel och knarkhandel är rejält tröttsamt. De går helt enkelt inte jämföra. Finns inget som går att jämföra med sexhandel...
Därför att....?
Det går absolut att jämföra. Droghandel och sexhandel har mycket gemensamt. Exempelvis faktumet att inget av det försvinner bara för att det är förbjudet, utan istället bara leder till större risker för alla inblandade.
Citat:
Ja jag kräver att män ska sluta tycka det är ett moraliskt acceptabelt beteende att ha sex med någon man med rätt stor säkerhet kan misstänka inte är sexuellt intresserad.
Kräv på du. Jag har svårt att tro att någon bryr sig.
Varför svarar du inte på frågan? Varför ska vi ha en lag som gör livet farligare för dem som säljer sex – bara för att du är förbannad på deras kunder?
Citat:
Så vänd frågan mot din egen ståndpunkt...varför vill du ha ett lagligt system som ÖKAR riskerna för div. skyddslösa i samhället för att de utsätts för sexuellt tvång? För att nån tycker det är en bra idé att utnyttja deras situation för att skaffa sig sex?
Suck. Hur många gånger ska man behöva traggla detta? Ärligt talat. Jag vet inte hur många gånger nu jag hänvisat till världens internationella människorättsorganisationer och varför de vill avkriminalisera sexköp. Men uppenbarligen går det inte in i din tröga hjärna utan du fortsätter bara spy ur dig hat och halmgubbar.
Du får helt enkelt läsa på. Jag orkar inte försöka utbilda dig mer.