2004-10-16, 08:55
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Vad tycker ni om den nya serietidningen? Jag kpte frsta numret i frrgr och den r vl helt ok. Gillar Ulf Lundkvist och det var vl mest fr att han medverkar som jag kpte tidningen.
Naturligtvis s finns det ven ngra riktigt usla utfyllnadsserier med men sdant r vl mer regel n undantag. Man fr helt enkelt st ut med detta fenomen.
En serie som heter "Goon" var nog bland det smsta som jag har blivit utsatt fr. Bra tecknat men fullkomligt obegripligt.

Jag kommer nog att fortstta kpa denna tidning.

Tidningens hemsida hr:
http://comics.etc.se
Citera
2004-10-17, 20:48
Medlem
Fanns inte Hellboy med? Lste ngonstans att tidningen skulle innehlla ngra kortare berttelser med denne rding.
Citera
2004-10-18, 08:27
Medlem
Bobfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2000ad
Fanns inte Hellboy med? Lste ngonstans att tidningen skulle innehlla ngra kortare berttelser med denne rding.

Skulle inte Hellboy dyka upp i nsta nummer? Eller r det jag som ftt det om bakfoten?
Citera
2004-10-18, 09:20
Medlem
Hellboy? Vad r det fr ngot?
Citera
2004-10-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobfish
Skulle inte Hellboy dyka upp i nsta nummer? Eller r det jag som ftt det om bakfoten?

Det kan frklara varfr Hrdrockaren inte knner till serien.

Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Hellboy? Vad r det fr ngot?

Hellboy r en rd demon som rnner runt och jagar nazistiska vampyrer. Lite Arkiv X-inspirerat. Har inte lst s mycket av serien. I USA ges den ut av samma frlag som ger ut Millers Sin City och The Goon, som du nmnde innan.
Citera
2004-10-18, 14:48
Medlem
alcatrazs avatar
Hur man verhuvudtaget kan med och lsa och n mer sponsra den skit som etc ger ut r helt obegripligt.
Citera
2007-01-29, 21:31
Medlem
Vad hnde egentligen med tidningen? Blev det bara ett nr? Har inte sett till den.
Citera
2007-01-29, 22:44
Bannlyst
Den bytte format. Den FANNS iaf i typ kvllstidningsformat ett tag. Har inte kollat efter den p sistone.

Hoppas den finns kvar. Hoppas de tar med Krazy Kat.
Citera
2007-01-29, 23:58
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Enligt Seriewikin utkom endast fyra nummer totalt; tv i serietidningsformat 2004 och tv tabloider 2005.
Citera
2007-02-02, 08:02
Medlem
Stmmer

Japp. Vi gav ut 4 nummer av ETC Comics, Hellboy gick dr, och nu gr den i Nemi, och det r fortfarande jag (mikke schirn) som verstter serien. Tyvrr fanns det inte ekonomi nog att fortstta med ETC Comics. Numera driver jag Komika frlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in