Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-11-21, 17:10
  #61
Medlem
Använder mest internetbanken och där är Skandia klart bäst. Fixar allt det dagliga. Även utlandsbetalningar. Hanterar även mina investeringar som är utanför börsen där.

Har även erfarenhet av Nordea och Handelsbanken från de senaste åren. Handelsbanken har jobbigast internetbank. Nordea är bara lite bättre. Har man ett ärende som exvis dödsbo då blir det många fel och jobbigt på båda bankerna.

För aktier har jag Avanza, Nordnet och Degiro. Avanza bäst. Nordnet har lovat göra något åt sin hopplösa hemsida och Degiro hemsidan är också hopplös.
Citera
2017-11-21, 17:17
  #62
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Någon som kan lämna synpunkter på hur SEB är som bank? Hur är deras app/internetbank? Har de bra Service?

Har haft SEB i mer än 25 år, har egentligen aldrig varit några problem som jag kan minnas. Möjligen någon enstaka gång att det inte har fungerat att logga in på nätbanken.

Appen är helt ok, det mesta går att göra från den och det är svårt att tillföra för mycket funktioner i en app utan att det blir plottrigt, tycker SEB's är välavvägd.

Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Har du provat att ladda ner deras app och loggat in i demo-läge?

Låter som en utmärkt ide!
Citera
2017-11-21, 19:54
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Har du provat att ladda ner deras app och loggat in i demo-läge?

Nej det har jag inte gjort men ska definitivt göra det, visste inte att det gick. Tack för tipset!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback