Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det lärs ju inte ut att pedofiler ska skyddas, förstår du? Att vissa individer ändå skyddar pedofiler på grund av att det är en bror, en far, en församlingsmedlem är ju en helt annan sak, som även samhället i övrigt har problem med. Det är inte ett specifikt Jehovas vittne problem.

Man skyddar inte pedofiler organisatoriskt, förstår du skillnaden?

Hur kan det då "råkat" bli så att ingen av de 1006 inom JV registrerade pedofilerna i Australien blev polisanmäld? Var det månne bara en slump? I s f en synnerligen egendomlig slump.
Citera
2022-03-16, 15:12
Medlem
Topplocks avatar
Har haft besök av jehovas vittnen och blev rätt intresserad.
Skulle ni rekommendera att man gick med?
Citera
2022-03-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Har haft besök av jehovas vittnen och blev rätt intresserad.
Skulle ni rekommendera att man gick med?
Ja och nej. Jag var fruktansvärt olycklig i klorna på de äldste. Min mor och styvfar verkar vara ytterst tillfreds. Mamma fick en general-sammanbrott på -90 talet då hon hade en paus från sanningen. Vill du vara JV, var det. Jag skulle hellre välja Heroin som ledstjärna.
Citera
2022-03-17, 22:34
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det nationalisten Putin gör just nu sätter många käppar i hjulen för globalisterna. Det borde t o m ett smyg-JV kunna inse. Men, du kanske redan har smugit iväg?

Hahaha, vad kul att nån förstår. Nej jag är inget vittne men jag känner många, lärt mig mycket.
Jag har min relation med Gud.
Citera
2022-03-17, 22:35
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Det är väl inte så att du "råkar" mena att vi levt i den sista tiden sedan 1914? har vi månne med ett smyg-JV att göra?

Vem vet
Citera
2022-03-17, 22:36
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Fast, kvarlevan av de 144000 har ju blivit större och större. Nu är vi väl uppe på 1950-talsnivå? Titta på hur många som tagit del av enblemen de sista 10 åren.

Man skulle kunna säga att det går som "smort" för kvarlevan. (dåligt skämt)

Men se till att sätta dig in i siffrorna och statistiken.

Det finns ju säkert många fejk. Det finns gott om vargar som försöker infiltrera sanningen.
Citera
2022-03-17, 22:37
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Exakr sedan vilket år menar du att vi har levt i den sista tiden?

Vet inte exakt men ett tag iaf.
Citera
2022-03-18, 08:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Hahaha, vad kul att nån förstår. Nej jag är inget vittne men jag känner många, lärt mig mycket.
Jag har min relation med Gud.
Jag tycker att det är vackert att du har din egen relation med Gud, men det räcker inte i alla fall inte om man skall tro Sällskapet Vakttornet. Den trogne omdömesgille slaven menar att du måste vara ett döpt Jehovas Vittne för att inte bli slaktad som en gris i Harmageddon.
Citera
2022-03-18, 08:56
Medlem
Beckisbarnets avatar
Nya direktiv från Sällskapet Vakttornet, från och med 1 april tillåter den trogne omdömesgille slaven att vännerna håller möten på Rikets Sal.
Citera
2022-03-18, 11:58
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nya direktiv från Sällskapet Vakttornet, från och med 1 april tillåter den trogne omdömesgille slaven att vännerna håller möten på Rikets Sal.

Jag är säkert på att många vittnen, i synnerhet PIMO’s (physically in, mentally out) gråter inombords efter dessa nyheter.
Citera
2022-03-18, 18:35
Medlem
Det folk inte förstår som aldrig sett verklighet inom sekterism är att det är samma ockultism innom som i tv4's det Okända, det medier som medverkar fungerar som JV, det är ockulta tillbedjare.
JV tillber andevarelser från kors och tvärs, det måste vara från Gud.
Så har JV problem med självmord, homosex, pedofili, pskykoformaka missbruk, mm.
Citera
2022-03-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Det finns ju säkert många fejk. Det finns gott om vargar som försöker infiltrera sanningen.

Så....du tror på en himmelsk klass av 144000?

Då borde du känna till att under lång tid så ansågs den himmelska kallelsen ha upphört år 1935. Men, hela gänget i nuvarande styrande kretsen blev "smorda" långt efter detta? Är de också fejk och vargar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in