Citat:
Ursprungligen postat av
astralflygaren
Hur ska jag veta om Jesus har fel när jag inte vet om han har existerat (även om jag är öppen för det). Och hur ska jag känna Gud när jag aldrig känt Hans Gudomliga närvaro eller fått svar direkt från Honom? Det enda övernaturliga jag upplevt är utomkroppsliga upplevelser.
Ok. Vi har helt enkelt olika synsätt. Jag anser att man kan lära känna Gud, hans egenskaper och avsikter genom bibeln enbart i vår tid (det var annorlunda när han uppenbarade sig med övernaturliga fenomen som att dela ett hav och väcka upp döda).
Att du tycker det är arrogans,lögn och storhetsvansinne att påstå detta att man kan lära känna Gud genom bibeln har du självklart all rätt att tycka, men jag kan inte hålla med.
Jag kan tycka att det är vansinnigt att folk anser sig kunna känna Guds närvaro och prata med honom och få ett direkt svar från honom. För jag tror att det handlar i så fall om sinnessjukdom eller demonisk påverkan.
Om Gud skulle ta kontakt med människor, så skulle vi veta detta genom oemotsägliga övernaturliga fenomen, inte bara en röst i huvudet.