Citat:
Ursprungligen postat av
Greaser
Så andras uppfattning av din idiottolkning av sagoboken är lögn och förvrängning?
Nej, om människor har uppfattningar om att andra människor är idioter och har uppfattningar om att bibeln är en sagobok, så kan inte jag döma hur andra känner sig.
Det jag menar är att folk har felaktiga uppfattningar om Jehovas vittnens tro och avsikter. Och om man sprider dessa felaktiga uppgifter medvetet, så är det lögner och medvetna förvrängningar.
Det här är vanligt bondförnuft som även 6 åringar borde kunna förstå, men tydligen är FB full av 3 åringar. Och det går inte att resonera med 3 åringar med tantrums.
Citat:
Ursprungligen postat av
Greaser
Bara du vet sanningen (pun intended)
Jag vet vad jag tror på, om någon säger osanna saker om min tro, så vet jag sanningen att personen ljuger och förvränger, om personen gör det medvetet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Greaser
jorden är liiite äldre än 6000 år?
Det här är en tydlig osanning om Jehovas vittnens tro. Om du ljuger vet jag inte, för jag vet inte om du talar denna osanning medvetet eller inte. Jag ska ge dig en chans att ta tillbaka det.
Jv säger så här om jordens ålder:
"Jordens ålder. En del kreationister hävdar att jorden bara är några få tusen år gammal. Men enligt Bibeln existerade jorden och universum innan de sex skapelsedagarna började. (1 Moseboken 1:1) Jehovas vittnen har därför inga invändningar mot vetenskaplig forskning som visar att jorden kan vara miljarder år gammal."
https://www.jw.org/sv/jehovas-vittnen/faq/är-ni-kreationister/