2017-07-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Du famlar i mörkret, tornet är allmänt och använda av många och fritt att använda.
Så bra, då har de alltså släppt tornet fritt igen? :-)
Citera
2017-07-02, 16:39
Medlem
Citat:
Tornet är det många som använder, inte bara Jv.

Varför har du sjunkit i din ton, du är som de andra som avfallit från jv, vil du vara sådan?
Tonen anges av dig och din vapendragare ttsp, ni säger alltsomoftast att de som lämnat jv ljuger och förvränger. Påhoppen kommer varje gång ni inte har svar på de enklaste av frågor. Men nu säger du att tornet är fritt trots tydliga direktiv från organisationen, att jw.org är den mest besökta hemsidan samt att nikotinfritt snus är förbjudet inom jv och ttsp säger att jesus inte hade sanningen när han gick på jorden. Ni är roliga.
Citera
2017-07-02, 16:41
Medlem
Citat:
Tornet är det många som använder, inte bara Jv.

Varför har du sjunkit i din ton, du är som de andra som avfallit från jv, vil du vara sådan?
Jag vill bara vara tydlig, inte ovänlig. Försöker att vara konkret när jag frågar och upplever att jag ibland får svar på nåt annat än det jag frågade. Bara det. För mig är det självklart helt okej att svara jag vet inte. Hoppas du förstår hur jag menar😊

Sen har jag ingen aning hur de som avfallit är, så jag kan inte besvara din fråga.
Citera
2017-07-02, 17:06
Medlem
En av anledningarna till att jag frågar är att när jv är ute och knackar dörr så hoppar de alltid över vårt hus. Gissar att det beror på att min sambo lämnat organisationen men de borde ju inte strunta i mig som aldrig varit med. Min sambo vet inte heller och har inget emot besök av jv så därför ställer jag frågan här: Vet nån om det är brukligt att hoppa över hus, där aldrig döpta samt någon ex-jv bor, vid dörrknackning? Om svaret är ja, vad är anledningen?
Citera
2017-07-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Tonen anges av dig och din vapendragare ttsp, ni säger alltsomoftast att de som lämnat jv ljuger och förvränger. Påhoppen kommer varje gång ni inte har svar på de enklaste av frågor. Men nu säger du att tornet är fritt trots tydliga direktiv från organisationen, att jw.org är den mest besökta hemsidan samt att nikotinfritt snus är förbjudet inom jv och ttsp säger att jesus inte hade sanningen när han gick på jorden. Ni är roliga.

Ok, du vill bara disputera som de andra, hej då.

De som är vänliga och inte vil förvränga det jag skrivit svarar jag, annars blir jag gärna borta igen.

Du var annorlunda innan.
Citera
2017-07-02, 17:10
Medlem
Citat:

De som är vänliga och inte vil förvränga det jag skrivit svarar jag, annars blir jag gärna borta igen.

Du var annorlunda innan.
Vad har jag förvrängt nu?
Citera
2017-07-02, 17:16
Medlem
Citat:
Så bra, då har de alltså släppt tornet fritt igen? :-)

Finns många som genom tiderna använt tornet som symbol b l a arbetsrörelsen.

Så nu släpper vi den löjliga diskussion.

Varför lämnade du livets väg, är du numera avfälling?
Citera
2017-07-02, 17:34
Medlem
Citat:
Finns många som genom tiderna använt tornet som symbol b l a arbetsrörelsen.

Så nu släpper vi den löjliga diskussion.

Varför lämnade du livets väg, är du numera avfälling?
Men snälla du! Goddag yxskaft...tala om löjligt.
Vi talade om vakttornets logotype i form av ett vakttorn. Inga andra torn, vare sig fyrtorn eller slottstorn.
Det kom brev till alla församlingar där det tydliggjordes att ingen utom vakttornet själva fick använda logotypen.

Svar på dina frågor:
Avfälling anses man vara såfort man frivilligt lämnar församlingen. Vittnenas egen definition på avfälling är en som motarbetar församlingen, exempelvis i tal eller skrift. Genom att svara på din fråga blir jag alltså per definition avfälling.

Jag har sett alltför mycket hyckleri inom organisationen. Några saker jag reagerat starkt på:
1) Organisationens rykte anses långt viktigare än barnens väl och ve i frågan om pedofili.
2) Organisationens fokus på pengar som bl a resulterade i att församlingarna rånades på sina rikets salar och alla ekonomiska tillgångar förutom tre månadshyror.
3) En vedervärdig människosyn som resulterat i just hanteringen av pedofiler, i kravet på att en kvinna måste skrika och kämpa emot när hon blir våldtagen om än under dödshot för att inte bli klassad som otuktig (!), samt total respektlöshet inför dem som lidit svårt eller dött för att lyda styrande kretsens anvisningar som sedan plötsligt ändrats utan ursäkt till dem som lidit. Samma människosyn får medlemmar att bete sig som svin mot sina närmaste om de inte längre vill vara med i klubben och klassa dem som värsta sortens människor om de med en enda bokstav svarar på frågan om varför de lämnat såsom jag svarar dig nu.
Jag fick stor insyn i hur organisationen fungerar centralt och fylldes med avsmak inför det jag såg. Ute i församlingarna fanns fina fridsamma människor som blev totalt lurade på sin tid, sina krafter och sina pengar. Det handlar alltid om pengar i bakgrunden, fick jag se på nära håll.
Mycket mer finns att säga, men du blir bara illa till mods när jag berättar och du kommer att vilja klassa mig som lögnare för att inte behöva ta till dig av det jag berättar.
Senast redigerad av avfallit 2017-07-02 kl. 17:49.
Citera
2017-07-02, 17:47
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Du var annorlunda innan.

Gör som Jesus och vänd andra kinden till, svälj stoltheten. Just det ja..! Ni följer ju inte Jesus och hans exempel. Din messias är styrande kretsen. Och deras motto är ju att tiga när lögnerna trasslat in sig i en härva.
Citera
2017-07-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
En av anledningarna till att jag frågar är att när jv är ute och knackar dörr så hoppar de alltid över vårt hus. Gissar att det beror på att min sambo lämnat organisationen men de borde ju inte strunta i mig som aldrig varit med. Min sambo vet inte heller och har inget emot besök av jv så därför ställer jag frågan här: Vet nån om det är brukligt att hoppa över hus, där aldrig döpta samt någon ex-jv bor, vid dörrknackning? Om svaret är ja, vad är anledningen?
Sannolikt finns det anteckningar om er på distriktskortet. Endast äldste ska besöka uteslutna eller avhoppare
Citera
2017-07-02, 19:01
Medlem
Citat:
Men snälla du! Goddag yxskaft...tala om löjligt.
Vi talade om vakttornets logotype i form av ett vakttorn. Inga andra torn, vare sig fyrtorn eller slottstorn.
Det kom brev till alla församlingar där det tydliggjordes att ingen utom vakttornet själva fick använda logotypen. r.

Det var 100 år sedan sedab det brevet och det gälde avatarer.

Avfälling är den som slår på sina forna bröder.
Citera
2017-07-02, 19:26
Medlem
Citat:
Det var 100 år sedan sedab det brevet och det gälde avatarer.

Avfälling är den som slår på sina forna bröder.

Då vet vi att tornet är fritt att användas av alla vittnen då! 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in