Citat:
Ursprungligen postat av
Varjverumxx
Finns många som genom tiderna använt tornet som symbol b l a arbetsrörelsen.
Så nu släpper vi den löjliga diskussion.
Varför lämnade du livets väg, är du numera avfälling?
Men snälla du! Goddag yxskaft...tala om löjligt.
Vi talade om vakttornets logotype i form av ett vakttorn. Inga andra torn, vare sig fyrtorn eller slottstorn.
Det kom brev till alla församlingar där det tydliggjordes att ingen utom vakttornet själva fick använda logotypen.
Svar på dina frågor:
Avfälling anses man vara såfort man frivilligt lämnar församlingen. Vittnenas egen definition på avfälling är en som motarbetar församlingen, exempelvis i tal eller skrift. Genom att svara på din fråga blir jag alltså per definition avfälling.
Jag har sett alltför mycket hyckleri inom organisationen. Några saker jag reagerat starkt på:
1) Organisationens rykte anses långt viktigare än barnens väl och ve i frågan om pedofili.
2) Organisationens fokus på pengar som bl a resulterade i att församlingarna rånades på sina rikets salar och alla ekonomiska tillgångar förutom tre månadshyror.
3) En vedervärdig människosyn som resulterat i just hanteringen av pedofiler, i kravet på att en kvinna måste skrika och kämpa emot när hon blir våldtagen om än under dödshot för att inte bli klassad som otuktig (!), samt total respektlöshet inför dem som lidit svårt eller dött för att lyda styrande kretsens anvisningar som sedan plötsligt ändrats utan ursäkt till dem som lidit. Samma människosyn får medlemmar att bete sig som svin mot sina närmaste om de inte längre vill vara med i klubben och klassa dem som värsta sortens människor om de med en enda bokstav svarar på frågan om varför de lämnat såsom jag svarar dig nu.
Jag fick stor insyn i hur organisationen fungerar centralt och fylldes med avsmak inför det jag såg. Ute i församlingarna fanns fina fridsamma människor som blev totalt lurade på sin tid, sina krafter och sina pengar. Det handlar alltid om pengar i bakgrunden, fick jag se på nära håll.
Mycket mer finns att säga, men du blir bara illa till mods när jag berättar och du kommer att vilja klassa mig som lögnare för att inte behöva ta till dig av det jag berättar.