2017-01-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Nu hittade inte vittnena själva på det året. Det hade stått om uträkningar något om 6000 år efter Adams "födelse". Den saken var definitivt för avancerad för ett helt vanligt vittne att komma på.

I så fall var det mycket högre upp i hierakin som "löftet" kom.
Är du nu ett vittne, så vet du hur snabbt du blir plockad ner på jorden igen om du hittar på något som inte stämmer.
De äldste hade stått i sina podium och varnat församlingarna för att skämma ut jehovas namn.

Det du håller på med är bara en dåres försvarstal.

Du visar din seriositet genom att inte svara på mitt inlägg: (FB) Frågor om Jehovas Vittnen

Och kräver att jag ska svara på dina inlägg.
Citera
2017-01-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Exakta datum för Harmagedon har man släppt på efter det att man ansåg att Harmagedon skulle komma 1914, sedan dess har man inte sagt officiellt att "det och det datumet kommer Harmagedon", trots ihärdiga påståenden från Jehovas vittnens motståndare. Man lärde sig något om exakta datum efter 1914, men motståndare har ridit på vågen av det misstag man gjorde om 1914 sedan dess.

Däremot har individer haft stora förhoppningar på 1975, vilket visade sig vara felaktigt. Men officiellt sade man inget bestämt om att Harmagedon skulle komma då.

Alla andra datum som påstås ha kommit från Jehovas vittnen är grova överdrifter om vad Jehovas vittnen har menat. Man har alltid menat att "tiden är nära", men det är inte detsamma som att man säger ett årtal eller datum.

Här kommer det igen.
ttsp: "det jag sa förut har jag aldrig sagt!"
:-)
Citera
2017-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Nu hittade inte vittnena själva på det året. Det hade stått om uträkningar något om 6000 år efter Adams "födelse". Den saken var definitivt för avancerad för ett helt vanligt vittne att komma på.

I så fall var det mycket högre upp i hierakin som "löftet" kom.
Är du nu ett vittne, så vet du hur snabbt du blir plockad ner på jorden igen om du hittar på något som inte stämmer.
De äldste hade stått i sina podium och varnat församlingarna för att skämma ut jehovas namn.

Det du håller på med är bara en dåres försvarstal.

Alltså, om jag minns rätt så nämndes 1975 först i en bok som heter "Evigt liv i Guds söners frihet".....jag tror den kom på engelska 1967...på svenska något år senare.
Där hade man gjort en kronologisk tabell......människan skulle ha funnits i 6000 år 1975.....och jag tror också man identifierade skapelsedagarna som 7000 år långa...d v s jorden hade funnits i 48000 år...och tusenårsriket skulle börja 1975...och vara de sista tusen åren av den 7e skapelsedagen.
Detta enligt mitt minne......men jag har varit ute ett antal år nu.
Citera
2017-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
Du visar din seriositet genom att inte svara på mitt inlägg: (FB) Frågor om Jehovas Vittnen

Du svarar ju inte på våra frågor...
Citera
2017-01-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit

Minst lika lite som ni svarar på mina frågor, detta senaste med Undrande1967 som ett tydligt exempel.

Förresten, vilka är "ni"? Är ni en homogen grupp som håller med om allt som andra säger?
Håller du med allt som Vasectomater säger, eller finns det något som personen säger som är felaktigt?
Citera
2017-01-17, 20:57
Medlem
KortStubins avatar
OT borttaget.
Synpunkter på borttagna inlägg (regel 0.06) och rapporteringar ska inte i postas trådarna.
Moderatorinlägg ska inte kommenteras eller citeras(0.06).

/Moderator.
Senast redigerad av KortStubin 2017-01-17 kl. 21:08.
Citera
2017-01-17, 20:58
Medlem
Citat:

Håller du med Vasectomater t.ex. att fetma är detsamma som frosseri?
Citera
2017-01-17, 21:01
Medlem
Citat:

Så Undrande ska redogöra för sin egen bakgrund inom JV innan du tänker nedlåta dig att svara på raka frågor?
Jag vill dessutom minnas att hon redan gjort det....hon studerade en kort tid men slutade. Rätta mig gärna om jag har fel.

Men visst.....du är duktig på att skifta fokus när du får besvärande frågor......men...kommentera gärna 1874 och 1925.............jag tror att du lyckats undvika dessa årtal under en lång tid nu!

Go for it TTSP....visa att du är man..inte en ynkrygg till mus.
Citera
2017-01-17, 21:05
Medlem
Citat:
Håller du med Vasectomater t.ex. att fetma är detsamma som frosseri?

Varför vill du veta det?
Frågan vi diskuterade gällde varför snusning genererar uteslutning men inte en uppenbart ohälsosam kosthålling som ju bevisligen skadar kroppen. Det vägrade du svara på och låtsades istället förnärmad å alla överviktigas vägnar. Håll dig till ämnet, tack.
Citera
2017-01-17, 21:13
Medlem
Citat:
Varför vill du veta det?
Frågan vi diskuterade gällde varför snusning genererar uteslutning men inte en uppenbart ohälsosam kosthålling som ju bevisligen skadar kroppen. Det vägrade du svara på och låtsades istället förnärmad å alla överviktigas vägnar. Håll dig till ämnet, tack.

Det är ganska viktigt hur man ser på fetma och överviktiga personer. Menar man att överviktiga har sig själv att skylla, eller finns det faktorer i samhället som gör människor överviktiga?
Citera
2017-01-17, 21:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag har svarat på raka frågor så länge motparten är rak och svarar på frågor.

Inta alls. Du har t.ex. konsekvent ignorerad kritiken av din närhet-till-'gud' pseudo-biologi och din "might-is-right" pseudo-etik.
Citera
2017-01-17, 21:16
Medlem
Citat:
Det är ganska viktigt hur man ser på fetma och överviktiga personer. Menar man att överviktiga har sig själv att skylla, eller finns det faktorer i samhället som gör människor överviktiga?

Visst är du långt från ämnet nu?
Du slingrar dig som en orm undan frågorna.

(Hellre varg än get)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in