2016-01-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Biten med paradiset tycker jag är episk.
Dom går runt å försöker värva folk med ett intagnings stopp i paradiset på 144 000.
Det finns redan 8,2 miljoner Jehovas.

Ganska fullbokat å kört från start då
Betänk oxå alla Jehovas som funnits å redan är döda.
Lär ju redan där överstiga.

Paradiset är proppfullt å stängt sedan lång tid tillbax, ändå försöker dom sälja in
det till nya människor.

Som att sälja en biljett till en guns n roses konsert som spelades 1990.

Läs på ordentligt om du ska vara kritisk.

De 144 000 ska härska som kungar i himlen.......över dem som lever i det jordiska "paradiset"....d v s de som ska klappa lejon och pandor i evighet. Ja, i a f under de veckor/månader det tar innan all växtlighet är uppäten och alla har svält ihjäl. I paradiset ska nämligen människor och djur vara växtätare. Det bäddar för en ekologisk katastrof, vilket vi tidigare talat om.

Tyvärr blir okunnig kritik ett effektivt vapen för JV! Med detta inlägg spelade du dem rakt i händerna! I princip måste man nog vara uppvuxen inom JV eller ett f d JV för att ha kunskap om vad lärorna egentligen går ut på.
Så försök inte spela smart om du inte har en bakrund inom organisationen eller har forskat på akademisk nivå om lärorna.
Senast redigerad av ujhs 2016-01-07 kl. 22:14.
Citera
2016-01-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag kan bara säga: Du är okunnig i hur Jehovas vittnen tror.

Absolut är det så. Du och jag är faktiskt eniga! Här fick ni korkad, oinitierad och ovederhäftig kritik! Sådant leder inte till en god debatt!

Edit: Hur oeniga vi än är (och kanske kommer med tjuvnyp i debatten)så förutsätter jag att vi står upp för saklighet! Sen finns det ju förstås många okunniga.
Senast redigerad av ujhs 2016-01-07 kl. 22:27.
Citera
2016-01-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi
Nej dom 144 000 kommer inte att leva på jorden, utan i himlen. Alla som stödjer Jehovas kungarike och inte är en del av dom 144 000 kommer istället att få leva här på jorden.

Om det är det bästa exemplet du kunde komma upp med så borde du ha vetat det, eftersom det är extremt centralt i våran lära.

Jepp, korrekt!

Du var öppen med din lilla miss igår! Det ska du har stor heder för. Ärlighet vara längst.
Som synes är det inte unikt att missa fakta........ganska rejält ibland!
Citera
2016-01-07, 22:51
Medlem
Jag har en fråga.

Skulle inte hamageddon förväntas i september förra året?
Har det flyttats fram? Har vi någon ny preliminär tid?
Citera
2016-01-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag har en fråga.

Vart har du hört det?
Citera
2016-01-07, 22:57
Medlem
Citat:
Jag har en fråga.

Det fanns några i USA som trodde detta....måhända det spred sig i vissa kretsar?! Men det var mig veterligen ingen officiell lära! TTSP och Benon och vår vän som jag glömt namnet på kan säkerligen också dementera detta.

Några spekulerar i 2034......1914 + 120 år. Men det är ingen officiell lära.
Citera
2016-01-07, 23:03
Medlem
Citat:
Vart har du hört det?

September är starten för JV's tjänsteår, och jag tror även för det judiska nyåret. JV har tidigare talat om t ex september/oktober 1975 som en avgörande tidpunkt; mänsklighetens 6000-årsjubileum.

Jag tror att man i vissa kretsar inofficiellt trodde att Syrien skulle vara den nya Nordlandskungen........vissa JV har spekulerat i detta, i synnerhet sen Ryssland engagerade sig i Syrienfrågan. Men jag har inte velat fråga ut mina "kunskapare" för mycket.
Citera
2016-01-07, 23:06
Medlem
Citat:
Vart har du hört det?

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det fanns några i USA som trodde detta....måhända det spred sig i vissa kretsar?! Men det var mig veterligen ingen officiell lära! TTSP och Benon och vår vän som jag glömt namnet på kan säkerligen också dementera detta.

Det var tydligen ett rykte i vissa JV kretsar att "nåt" skulle förväntas ske förra året...
(jag läste det på detta forumet)

Kanske baserat på stridslarm och allt hemskt som hände under 2015.
Citera
2016-01-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs

Sådana rykten planteras inofficiellt av kretsis, till några få inom församlingen under kretsveckan. Vilka sprider vidare i förtroende och alla blir så taggade med slutet nära känslan.
Typ: Det här är den sista studieboken som ges ut före Harmageddon.
Eller i september har vi information om att....
Senast redigerad av Jhwh 2016-01-07 kl. 23:24.
Citera
2016-01-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Sådana rykten planteras inofficiellt av kretsis, till några få inom församlingen under kretsveckan.
Typ: Det här är den sista studieboken som ges ut före Harmageddon.
Eller i september har vi information om att....

Det gäller väl att hålla dem redo på tårna, som Bibeln säger: Håll er vakna, ni vet aldrig när stunden kommer.
Om vittnena började tappa tron på att harmageddon är nära förestående skulle väl rörelsen falla ihop rätt snabbt, eller?
Citera
2016-01-07, 23:25
Medlem
Citat:
Det gäller väl att hålla dem redo på tårna, som Bibeln säger: Håll er vakna, ni vet aldrig när stunden kommer.
Om vittnena började tappa tron på att harmageddon är nära förestående skulle väl rörelsen falla ihop rätt snabbt, eller?

Exakt så är det.
Citera
2016-01-08, 07:34
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Nej dom 144 000 kommer inte att leva på jorden, utan i himlen. Alla som stödjer Jehovas kungarike och inte är en del av dom 144 000 kommer istället att få leva här på jorden.

Om det är det bästa exemplet du kunde komma upp med så borde du ha vetat det, eftersom det är extremt centralt i våran lära.

Nu fallerar du ju igen när du lägger pusslet
Du säger ju själv att 144 000 är dom berättigade till himlen men påstår
samtidigt att jag har fel när jag säger det.

Det är det som gör det tröttsamt med jhv människor.
Svåra skygglappar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in