Citat:
Ursprungligen postat av
Verderia
Trist för dig att du känner dig så hotad av mig. Din egen intelligens är uppenbarligen inte hög eftersom du inte ens kan se skillnad på ett allmänt påstående om att det finns en större mognad hos äldre kvinnor och att "höja sig själv till skyarna". Jag nämner inte ens mig själv och jag har aldrig påstått att det inte existerar unga kvinnor som är intelligenta. Att du tror att 20-åringar är smartare än medelålders människor säger allt om din egen kognitiva förmåga dock...
Min intelligens är högre än de flesta andras och ärligt talat så vet jag inte varför jag som medelålders kvinna skulle "känna mig hotad" av dig för att unga snubbar vill ligga med dig
???
Nej du kom med en massa dravel för att
du känner sig hotad av unga kvinnor och försöker sprida en falsk bild av att du har mer att erbjuda.
Oavsett kön så är det som om åldern gör somliga av er totalt bli da för verkligheten och får er att inbilla er att varenda människa av motsatt kön som är trevlig vill ha er.
Unga kvinnor och unga män, vill i första hand ha varandra.
Då jag dejtat en hel del unga män så vet jag att det finns yngre män som träffar äldre kvinnor
men det är inte normen. Det är dessutom inte något större fel på jämnåriga kvinnor utan att deras utbud är taskigt.
Ja jag ser också en mängd män som är yngrr som har preferenser för äldre kvinnor på dejtingappar t.ex men det är fortfarande inte representativt för majoriteten utan tillhör
undantagen. Dessutom är de generellt sexuellt intresserade. Har pratat med en del yngre män som legat med kvinnor 35-55 och gissa vad, ingen har nämnt något om att kvinnorna skulle ha varit intelligenta eller mogna utan bara sexuellt attraktiva. Att samma män
påstår att de söker äldre för att unga kvinnor ska vara "omogna" är inte sanningen. Det handlar om sexuella preferenser alternativt desperation.
Förövrigt så det männen sagt sig gilla med mig är att jag är "omogen". Mitt ex påstod att jag "fastnat" och inte är äldre än 20 i huvudet. Det stämmer inte riktigt men kan säga som så att man inte har jättemycket gemensamt mer än energinivån med yngre. Förövrigt så är det en hel del universitets och högskoleutbildade män som haft intresse genom mitt liv även om det såklart glesat ut när jag mest är hemma och inte har ett socialt liv.
Men tro mig, jag är smartare än vad du är då du uppenbart inte ser verkligheten utan vill inbilla dig att du har något mer än andra kvinnor och bara det är ett tecken på låg begåvning. Till skillnad från är jag intelligent på riktigt.
https://www.svd.se/a/Jo2n5X/iq-exper...5rs%C3%A5ldern.
Citat:
Det finns ingen ålder när samtliga kognitiva förmågor är på topp.
”Vissa förmågor når sin höjdpunkt och börjar minska runt gymnasieperioden, andra når sin kulmen under de tidiga vuxenåren och börjar minska i 30-årsåldern – andra når inte toppen förrän i 40-årsåldern”, skrev forskarna i sin artikel när resultaten publicerades 2015.
Vissa kognitiva förmågor blir sämre under livets gång – andra blir bättre. Kort sagt: när vi är som bäst på något, ja då är vi sämre på något annat.
Citat:
Den flytande intelligensen har forskare tidigare sett når toppen när vi är unga vuxna, medan den kristalliserade intelligensens topp är betydligt senare.