2025-08-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Bara att läsa ditt inlägg gör att man vet att du är kvinna och det är riktigt ofräscht att du höjer dig själv till skyarna med trams om att unga kvinnor inte skulle kunna vara intelligenta, självmedvetna eller klara av sin sekvens i sovrummet. Definitivt är det kraftig hybris att påstå att män blir impotenta av att höra dem prata.

Du vet, man blir inte smartare med åldern... tvärtom så faller ens kognitiva förmågor rätt ordentligt. Man är knappast lika smart i medelåldern som man är omkring tjugo.

Lilla gumman, du blandade nog ihop intelligens med allmänbildning. 🧠

Trist för dig att du känner dig så hotad av mig. Din egen intelligens är uppenbarligen inte hög eftersom du inte ens kan se skillnad på ett allmänt påstående om att det finns en större mognad hos äldre kvinnor och att "höja sig själv till skyarna". Jag nämner inte ens mig själv och jag har aldrig påstått att det inte existerar unga kvinnor som är intelligenta. Att du tror att 20-åringar är smartare än medelålders människor säger allt om din egen kognitiva förmåga dock...
Citera
2025-08-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Njaa svårt att se vilka dessa killar skulle vara. Så länge alla inblandade är över 20 så är de lika intelligenta. En 35-åring är inte smartare än en 22-åring. Inte heller är folk mer självsäkra och vet vad de vill när deras ålder ökat, Det är väl bara något man skriver i vissa tidningar för att boosta den grupp som läser tidningen. Det är inte supermycket som ändras med mentalt när de åldras. Visst de får mer erfarenhet och kunskaper men det är knappast någon kille som går igång på att en tjej vet massor om sitt jobb eller Fösäkringskassan fungerar.

Det vore ju oerhört tråkigt om människor slutade att utvecklas vid en viss ålder och jag har då aldrig träffat någon som inte har mer livserfarenhet och visdom senare i livet än när de var yngre. Men i din bekantskapskrets kanske man aldrig blir smartare...
Citera
2025-08-09, 01:34
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Trist för dig att du känner dig så hotad av mig. Din egen intelligens är uppenbarligen inte hög eftersom du inte ens kan se skillnad på ett allmänt påstående om att det finns en större mognad hos äldre kvinnor och att "höja sig själv till skyarna". Jag nämner inte ens mig själv och jag har aldrig påstått att det inte existerar unga kvinnor som är intelligenta. Att du tror att 20-åringar är smartare än medelålders människor säger allt om din egen kognitiva förmåga dock...
Min intelligens är högre än de flesta andras och ärligt talat så vet jag inte varför jag som medelålders kvinna skulle "känna mig hotad" av dig för att unga snubbar vill ligga med dig ???

Nej du kom med en massa dravel för att du känner sig hotad av unga kvinnor och försöker sprida en falsk bild av att du har mer att erbjuda.

Oavsett kön så är det som om åldern gör somliga av er totalt bli da för verkligheten och får er att inbilla er att varenda människa av motsatt kön som är trevlig vill ha er.

Unga kvinnor och unga män, vill i första hand ha varandra.

Då jag dejtat en hel del unga män så vet jag att det finns yngre män som träffar äldre kvinnor men det är inte normen. Det är dessutom inte något större fel på jämnåriga kvinnor utan att deras utbud är taskigt.

Ja jag ser också en mängd män som är yngrr som har preferenser för äldre kvinnor på dejtingappar t.ex men det är fortfarande inte representativt för majoriteten utan tillhör undantagen. Dessutom är de generellt sexuellt intresserade. Har pratat med en del yngre män som legat med kvinnor 35-55 och gissa vad, ingen har nämnt något om att kvinnorna skulle ha varit intelligenta eller mogna utan bara sexuellt attraktiva. Att samma män påstår att de söker äldre för att unga kvinnor ska vara "omogna" är inte sanningen. Det handlar om sexuella preferenser alternativt desperation.

Förövrigt så det männen sagt sig gilla med mig är att jag är "omogen". Mitt ex påstod att jag "fastnat" och inte är äldre än 20 i huvudet. Det stämmer inte riktigt men kan säga som så att man inte har jättemycket gemensamt mer än energinivån med yngre. Förövrigt så är det en hel del universitets och högskoleutbildade män som haft intresse genom mitt liv även om det såklart glesat ut när jag mest är hemma och inte har ett socialt liv.

Men tro mig, jag är smartare än vad du är då du uppenbart inte ser verkligheten utan vill inbilla dig att du har något mer än andra kvinnor och bara det är ett tecken på låg begåvning. Till skillnad från är jag intelligent på riktigt.

https://www.svd.se/a/Jo2n5X/iq-exper...5rs%C3%A5ldern.

Citat:
Det finns ingen ålder när samtliga kognitiva förmågor är på topp.

”Vissa förmågor når sin höjdpunkt och börjar minska runt gymnasieperioden, andra når sin kulmen under de tidiga vuxenåren och börjar minska i 30-årsåldern – andra når inte toppen förrän i 40-årsåldern”, skrev forskarna i sin artikel när resultaten publicerades 2015.

Vissa kognitiva förmågor blir sämre under livets gång – andra blir bättre. Kort sagt: när vi är som bäst på något, ja då är vi sämre på något annat.

Citat:
Den flytande intelligensen har forskare tidigare sett når toppen när vi är unga vuxna, medan den kristalliserade intelligensens topp är betydligt senare.
Senast redigerad av Matadhamster 2025-08-09 kl. 01:52.
Citera
2025-08-14, 13:49
Medlem
Citat:
Min intelligens är högre än de flesta andras och ärligt talat så vet jag inte varför jag som medelålders kvinna skulle "känna mig hotad" av dig för att unga snubbar vill ligga med dig ???

Nej du kom med en massa dravel för att du känner sig hotad av unga kvinnor och försöker sprida en falsk bild av att du har mer att erbjuda.

Oavsett kön så är det som om åldern gör somliga av er totalt bli da för verkligheten och får er att inbilla er att varenda människa av motsatt kön som är trevlig vill ha er.

Unga kvinnor och unga män, vill i första hand ha varandra.

Då jag dejtat en hel del unga män så vet jag att det finns yngre män som träffar äldre kvinnor men det är inte normen. Det är dessutom inte något större fel på jämnåriga kvinnor utan att deras utbud är taskigt.

Ja jag ser också en mängd män som är yngrr som har preferenser för äldre kvinnor på dejtingappar t.ex men det är fortfarande inte representativt för majoriteten utan tillhör undantagen. Dessutom är de generellt sexuellt intresserade. Har pratat med en del yngre män som legat med kvinnor 35-55 och gissa vad, ingen har nämnt något om att kvinnorna skulle ha varit intelligenta eller mogna utan bara sexuellt attraktiva. Att samma män påstår att de söker äldre för att unga kvinnor ska vara "omogna" är inte sanningen. Det handlar om sexuella preferenser alternativt desperation.

Förövrigt så det männen sagt sig gilla med mig är att jag är "omogen". Mitt ex påstod att jag "fastnat" och inte är äldre än 20 i huvudet. Det stämmer inte riktigt men kan säga som så att man inte har jättemycket gemensamt mer än energinivån med yngre. Förövrigt så är det en hel del universitets och högskoleutbildade män som haft intresse genom mitt liv även om det såklart glesat ut när jag mest är hemma och inte har ett socialt liv.

Men tro mig, jag är smartare än vad du är då du uppenbart inte ser verkligheten utan vill inbilla dig att du har något mer än andra kvinnor och bara det är ett tecken på låg begåvning. Till skillnad från är jag intelligent på riktigt.

https://www.svd.se/a/Jo2n5X/iq-exper...5rs%C3%A5ldern.

Jag läser inte din bok.
Citera
2025-08-14, 14:25
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Jag läser inte din bok.
Du behöver inte ens svara om det är för jobbigt att använda huvudet som omväxling.

Som sagt, jag ber om ursäkt för att jag tänker snabbare än andra och därmed skriver mer, pratar mer och är uttrycksfull. Att du är långsam, är inte mitt problem. Att du inte vill lära dig något, faller i slutet på dig själv.

Men nej, du är inte någon som "hotar" unga kvinnor (som du felaktigt utgick ifrån var den grupp jag ingick i).

Du tror att du är något genom att ta mäns kommentarer eller sexuella preferenser som fakta kring dig som mer värd än andra. Självklart vill du inte läsa något som naggar den självbilden.

Gissa vad. Det är normalt för människor oavsett kön att smickra andra lite grann och det är inte saker som innebär att kränkningar riktade mot andra stämmer bättre än falska komplimanger. Du är en giftig människa som älskar att lyssna på män ingen vill ha, ösa ur sig hat riktat mot kvinnor som nobbat dem.

Du vet vad de säger: Män hatar kvinnor de inte kan få, kvinnor hatar kvinnor de inte kan vara.

Må ditt yttre förfalla så mycket att du slutligen ser din själ, i spegeln.
Citera
2025-08-20, 11:46
Medlem
Citat:
Du behöver inte ens svara om det är för jobbigt att använda huvudet som omväxling.

Som sagt, jag ber om ursäkt för att jag tänker snabbare än andra och därmed skriver mer, pratar mer och är uttrycksfull. Att du är långsam, är inte mitt problem. Att du inte vill lära dig något, faller i slutet på dig själv.

Men nej, du är inte någon som "hotar" unga kvinnor (som du felaktigt utgick ifrån var den grupp jag ingick i).

Du tror att du är något genom att ta mäns kommentarer eller sexuella preferenser som fakta kring dig som mer värd än andra. Självklart vill du inte läsa något som naggar den självbilden.

Gissa vad. Det är normalt för människor oavsett kön att smickra andra lite grann och det är inte saker som innebär att kränkningar riktade mot andra stämmer bättre än falska komplimanger. Du är en giftig människa som älskar att lyssna på män ingen vill ha, ösa ur sig hat riktat mot kvinnor som nobbat dem.

Du vet vad de säger: Män hatar kvinnor de inte kan få, kvinnor hatar kvinnor de inte kan vara.

Må ditt yttre förfalla så mycket att du slutligen ser din själ, i spegeln.

Det är du som öser ur dig gift i milslånga inlägg, inte jag. Så det är nog du själv som borde ta en titt i spegeln och reflektera. Hoppas du får en härlig dag!
Citera
2025-08-20, 19:47
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Det är du som öser ur dig gift i milslånga inlägg, inte jag. Så det är nog du själv som borde ta en titt i spegeln och reflektera. Hoppas du får en härlig dag!
Aldrig påstått att jag inte möter giftiga människor med deras eget gift. Man vet inte vem jag är om man tror att jag inte lärt mig att använda samma grepp på människor som de har vana av att utöva på än den ena och än den andra.

Jag behöver inte se mig i spegeln för att veta att jag är vad som skapas istället för "karma" åt människor likt dig. Jag vet också varför jag är som jag är och sannolikheten till att en empatisk person skulle förstå mig före din sort, är ganska hög om de hör min historia.

Jag vet åtminstone om mitt eget gift, tyvärr gäller det inte de flesta av er. Och därför fungerar du utmärkt med de unga män som hatar kvinnor de inte kan få och använder den egna kognitiva dissonansen som argument till varför du skulle vara bättre än andra vilket även din egen kognitiva dissonans vittnar om när du förnekar dina olustkänslor, till att se det som att du är bättre för de yngre männen istället för att känna in att det inte fungerat med de jämnåriga karlarna.

https://psykologi.se/psykologilexiko...20r%C3%B6kning.
Citat:
Vi har en inneboende strävan efter kognitiv ”konsistens”, vilket innebär att vi vill att våra tankar och beteenden ska vara i linje med varandra. När vi upplever dissonans tenderar vi därför att:

Rationalisera våra handlingar – vi skapar förklaringar som rättfärdigar vårt beteende.
Söka stöd hos likasinnade – vi omger oss med människor som delar våra uppfattningar.
Ignorera motsägande information – vi undviker fakta som utmanar våra övertygelser.

Ett exempel på detta kan ses inom politik. Om en person stödjer en politisk kandidat och sedan upptäcker att kandidaten gjort något klandervärt, kan individen hantera dissonansen genom att:

Minska betydelsen av kandidatens handlingar.
Kritisera medier som rapporterar om händelsen.
Hitta positiva aspekter av kandidaten som väger upp det negativa.

Även det gör jag också, söker bekräftelsebias osv. Men jag framstår som långt mindre förstoppad mentalt än de flesta av er och då framförallt ni som dömer mig innan ni funderar på om det jag säger inte är mer rimligt än era affektiva värderingar av olika situationer

Det finns skäl till att jag oftare får nog av andras dumhet än vad deras inbillning av min brister tidsmässigt. Om du inte förstår vad jag menar så är det att du kan tro umder en längre tid att jag har fel för att du är för insnöad i din egen bubbla medan jag är öppen för att ha fel och därför kommer tåla din oförmåga till det, under mycket kortare tid.

Min spegelbild säger förövrigt att jag överlevt lä gre än jag vorde och det genom att jag slutade vara alltför snäll. Snällhet mot fel människor, kommer döda dig.
Senast redigerad av Matadhamster 2025-08-20 kl. 19:51.
Citera
2025-08-20, 20:08
Medlem
Citat:
Aldrig påstått att jag inte möter giftiga människor med deras eget gift. Man vet inte vem jag är om man tror att jag inte lärt mig att använda samma grepp på människor som de har vana av att utöva på än den ena och än den andra.

Jag behöver inte se mig i spegeln för att veta att jag är vad som skapas istället för "karma" åt människor likt dig. Jag vet också varför jag är som jag är och sannolikheten till att en empatisk person skulle förstå mig före din sort, är ganska hög om de hör min historia.

Jag vet åtminstone om mitt eget gift, tyvärr gäller det inte de flesta av er. Och därför fungerar du utmärkt med de unga män som hatar kvinnor de inte kan få och använder den egna kognitiva dissonansen som argument till varför du skulle vara bättre än andra vilket även din egen kognitiva dissonans vittnar om när du förnekar dina olustkänslor, till att se det som att du är bättre för de yngre männen istället för att känna in att det inte fungerat med de jämnåriga karlarna.

https://psykologi.se/psykologilexiko...20r%C3%B6kning.

Även det gör jag också, söker bekräftelsebias osv. Men jag framstår som långt mindre förstoppad mentalt än de flesta av er och då framförallt ni som dömer mig innan ni funderar på om det jag säger inte är mer rimligt än era affektiva värderingar av olika situationer

Det finns skäl till att jag oftare får nog av andras dumhet än vad deras inbillning av min brister tidsmässigt. Om du inte förstår vad jag menar så är det att du kan tro umder en längre tid att jag har fel för att du är för insnöad i din egen bubbla medan jag är öppen för att ha fel och därför kommer tåla din oförmåga till det, under mycket kortare tid.

Min spegelbild säger förövrigt att jag överlevt lä gre än jag vorde och det genom att jag slutade vara alltför snäll. Snällhet mot fel människor, kommer döda dig.

Du kanske bara vill hålla monolog men den här tråden handlar om hur vanligt det är att unga killar vill ha äldre kvinnor så du kanske kan skriva något på ämnet istället för att skriva inlägg efter inlägg som bara handlar om dig själv!
Citera
2025-08-20, 21:26
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Du kanske bara vill hålla monolog men den här tråden handlar om hur vanligt det är att unga killar vill ha äldre kvinnor så du kanske kan skriva något på ämnet istället för att skriva inlägg efter inlägg som bara handlar om dig själv!
Sluta citera mig isåfall?

Du tror att din självhävdelse och sedan påhopp är något för andra att bemöta ödmjukt.

Jag anser att något är extremt skevt med männens sexistiska världsuppfattning av att "bara vilja knulla" och använda det som maktmedel att utöva mot kvinnor som om de sedan ska få något utöver det vanliga. En kvinna, topp av dem i topp. För så ser det inte ut men jag måste påminna dig om verkligheten:

9/10 unga killar vågar jag mig på att gissa, hellre träffar en ortentjej än vad de släpar hem en medelålders kvinna till föräldrar och släkt. För det du hånar med stil går åtminstone att ändra på genom ett garderobsbyte och en annan dialekt men det är svårt att släta ut rynkor, celluliter och degig mage och röv.

Om 9/10 är fel så åtminstone 4/5. Och det säger jag samtidigt som jag tror att jag uteslutande de senaste fem åren främst fått trevliga komplimanger från mycket unga män men det handlar lite om att det är ett säkert kort. Jag menar att det är mer betydelsefullt för unga kvinnor att snabbt behöva avspisa män för att inte råka illa ut. Därför har äldre kvinnor råd att vara trevligare som respons. Det har med sexism att göra.

Du ser själv vad folk skriver i tråden. Att män går efter vad de tror är lågt hängande frukt även om de inte inser att vi har ett bra utbud överlag eller att unga män inte är intresserad av hur mycket du kan i ditt arbete eller rutinerna kring Försäkringskassan.

Du tror att blyga kvinnor i sovrummet är mindre intressanta än dina porrfilmsfasoner?
Låt mig berätta en sak för dig om män och då kanske särskilt som yngre (man härdas med ålder). Alla har inte samma sexuella preferenser och det innebär att det finns män som inte vill ha kvinnor som är si eller så i sovrummet eftersom de gillar det motsatta och det är därför det finns yngre män som kan bilda stabilare partnerskap med äldre kvinnor: För att alla inte gillar samma lika och uppskattar det alla andra gör.
Citera
2025-08-22, 11:23
Medlem
Roidberts avatar
Mycket vanligt skulle jag säga. Som ung kille vill man knulla allt som rör sig.
Citera
2025-08-24, 19:35
Medlem
Citat:

Gå inte in i diskussioner med Hamstern, hon är ökänd och åker på avstängningar mellan varven. Du har ett praktexemplar med diagnoser där som du inte kommer att kunna runda. Så fokusera på att få ur dig det du vill ha sagt och diskutera det du vill diskutera med de som är mottagliga och som inte går till personangrepp så fort galoscherna inte passar.
Citera
2025-08-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Gå inte in i diskussioner med Hamstern, hon är ökänd och åker på avstängningar mellan varven. Du har ett praktexemplar med diagnoser där som du inte kommer att kunna runda. Så fokusera på att få ur dig det du vill ha sagt och diskutera det du vill diskutera med de som är mottagliga och som inte går till personangrepp så fort galoscherna inte passar.

Jag förstod att det var något som inte stod rätt till, då vet jag läget nu! Tack för att du förklarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in