• 1
  • 2
2011-05-27, 10:49
Medlem
Det pratas ju mycket om cougars och MILFs, men hur många yngre killar är det egentligen som är seriöst intresserad av en äldre kvinna? Alltså inte bara att ligga med en utan att ha ett riktigt förhållande :-)

Jag vänder mig främst till killar mellan 20-25 år, men alla kan så klart svara vad de tycker och tror.
Följande frågor som utgångspunkt:
1. Hur gammal kvinna skulle du kunna tänka dig att ha ett förhållande med?
2. Hur viktigt är ålder överhuvudtaget?
3. Vad ser du som för delarna och nackdelarna med en tjej som är 40+?

Naturligtvis får man gärna dela sina egna erfarenheter Jag har ingen erfarenhet själv av yngre killar (annat än tillfälliga knull då :-)), men är nyfiken hur killar ser på saken.
Citera
2011-05-27, 10:58
Medlem
Stewie_griffins avatar
Är 24 år och har ett år kvar av studierna. Efter det, när man är ute i vuxenlivet på riktigt, färdigutbildad och med ett jobb man verkligen vill ha. Då känns det inte jättekonstigt att ha en äldre kvinna. Om jag tar mig en snubb funderare här så skulle jag väl säga att det helt beror på personen och hur fräsch hon är... Bara för att man är 40 behöver man inte vara 40 i kropp och sinne.

Barn är ju en helt annan aspekt dock, här tror jag många unga män(inklusive jag) ha svårt att bli plastfarsa...
Citera
2011-05-27, 10:59
Medlem
Att ha ett förhållande med en kvinna som är för gammal för att föda barn är givetvis uteslutet. Annars tror jag själv att +- 5 år möjligtvis kan fungera i det givna åldersintervallet. Sedan blir det bara konstigt.
Citera
2011-05-27, 11:05
Medlem
santanders avatar
Att vara ihop med och kanske eventuellt flytta ihop med osv känns lite långt.
Har knullat en milf, va riktigt nice men skulle se lite dummt ut att gå med henne på stan te.x.
Citera
2011-05-27, 11:06
Medlem
Kan bara berätta om min egen erfarenhet. Och då jag var singel (jag var då 33-36 år) hade jag sjukt många uppvaktande killar i åldern 19-25. Det var DE som tog kontakten.

Nu är jag sambo sedan 10 år med en 17 år yngre kille. =)
Har aldrig känt mig mer jämspelt och bekväm i ett förhållande. Det var folket runt omkring oss som hade mer problem med vår ålder än vi själva. Numera tänker ingen på det alls.

Vi räknade nog förhållandet som "tillfälligt" de första 5 åren. Sen insåg vi att vi kommer leva tillsammans ett längre tag. Han har därför ställt in sig på att inte få egna barn (med mig). Däremot säger han att då han blir 60 ska han ha en 20 åring och skaffa barn. Vi får väl se hur det blir med det. Haha! Han är 29 idag.
Citera
2011-05-27, 11:08
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristinK
Det pratas ju mycket om cougars och MILFs, men hur många yngre killar är det egentligen som är seriöst intresserad av en äldre kvinna? Alltså inte bara att ligga med en utan att ha ett riktigt förhållande :-)

Jag vänder mig främst till killar mellan 20-25 år, men alla kan så klart svara vad de tycker och tror.

Naturligtvis får man gärna dela sina egna erfarenheter Jag har ingen erfarenhet själv av yngre killar (annat än tillfälliga knull då :-)), men är nyfiken hur killar ser på saken.

Intressant tråd

Jag är det och är inom ditt definierade åldersspann.

1. 40-50 ungefär. Yngre går givetvis bra men min övre gräns går där både vad gäller hur attraktiva de är samt hur pass kompatibla man kan vara - det är ju ändå så att skiljer det väldigt många år är man ofta i väldigt olika faser av livet.

2. Beror på. Det är inte speciellt viktigt för min del men man får ju väga in att är det för stor åldersskillnad kan det ju vara svårt att ha något långvarigt förhållande. Jag tror det skulle kunna vara rätt jobbigt att se någon man älskar åldras också när man själv är mycket yngre. Jag skulle heller inte ha något emot att vara med någon i min ålder men är alltså öppen för äldre också.

3. Tja, jag skulle nog tippa att största fördelen är att de har en del år bakom sig och således ofta är mognare och lugnare än yngre tjejer. De har hunnit vara med om mycket (eller snarare hunnit lega runt som det heter på Flashback), vet mer vad de vill ha och det är kanske inte lika troligt att de är otrogna eller sviker en för första bästa. Sen tycker jag också de kan vara riktigt fina kropps/utseendemässigt även om det blir på ett annat sätt än med unga tjejer.

De främsta nackdelarna är väl följderna av en stor ålderskillnad - deras biologiska klocka tickar och de kanske vill ha barn om de inte redan har det, en del kanske vill leva alltför tillbakadraget och lugnt för en ung människas smak, risken att förlora dem ökar i takt med att de åldras.

Jag tror att det kan vara svårt med ett långt förhållande vid stora åldersskillnader, däremot kanske man kan få några fina år tillsammans.
Citera
2011-05-27, 11:12
Medlem
Sittkissares avatar
1. Ungefär vid 5 år äldre går gränsen för min del och självklart utan egna barn.

2. Ålder spelar ingen roll så länge den är inom ramarna dvs som yngst 18 år och som äldst runt 27-28 med visst undantag beroende på person.

3. Nackdelar: Blir som att dejta en kompis till morsan, inte lika trevlig kropp som en 20åring, säkert redan med barn eller har svårt att få några med mig när jag väl är redo, ca 20 års ålderskillnad blir alltså nästan dubbelt så gammal som mig vilken självklart kommer vara ett problem på många plan, inte minst mognadsmässigt, svårt att bygga upp ett liv med en som redan levt mina nästkommande 20 år, i stort sett allt är en nackdel med att dejta en som är 20 år äldre än mig själv.
Fördelar: ----?
Senast redigerad av Sittkissare 2011-05-27 kl. 11:15.
Citera
2011-05-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristinK

Dejtar en tjej nu som är ett par år äldre, det funkar väl bra
Hon är lite mer off än andra tjejer i min ålder och var svårare att få. :P

Spelar väl ingen större roll bara jag tänder på henne sexuellt.
Ganska oviktigt, viktigare är att man befinner sig på en liknande nivå i livet, även om det också finns undantag.
Fördel: god ekonomi, mogen, lugn, jordnära
Nackdel: mindre äventyr, mindre lek och så vill man väl inte skaffa barn med någon som är 15 år äldre :P Inte jag iaf.
Citera
2011-05-27, 11:24
Medlem
En gammal kollega som är 23 var helt besatt av MILFS, det enda han pratade om på dagarna.

Senast jag snackade med honom hade han ett seriöst förhållande med en 47 årig kvinna. Hon i sin tur har 3 barn, varav äldsta är 26 år, han är med andra ord styvfar till en snubbe som är 3 år äldre än honom...
Citera
2011-05-27, 11:35
Medlem
Tack för alla svar! Vill bara påpeka att jag inte är desperat, haha. Kom på att det kanske låter så i inlägget, men jag är faktiskt bra nyfiken. :-) Trivs som singel, men den här tanken har ju slagit mig när jag träffat yngre killar.

Fimejl:
Grattis att det har funkat så bra för dig! Jag känner igen mig i din berättelse om att ha många uppvaktande killar som är yngre. Det har jag också. Jag tror dock inte att så många har ett seriöst förhållande i tankarna ;-) (Men denna tråden kan ju vara ett sätt att utforska hur många som kanske har det)

leo135:
Mindre lek och mindre äventyr behöver det väl inte vara? ;-) Ju tryggare man är i sig själv, desto mer äventyr gillar man :-) Så har det varit för mig i alla fall. Mer äventyr de senaste 5 åren än åren runt 20.
Citera
2011-05-27, 11:37
Medlem
RetardLove:

Just den grejen spelar väl mindre roll. Om sonen är vuxen kommer han ju ändå aldrig behöva ta något "fadersansvar" :-) Vilket man väl som pojkvän inte tvunget behöver ta för yngre barn heller. De har ju oftast redan en pappa.
Citera
2011-05-27, 12:01
Medlem
Tronkans avatar
jag har flickvän som är äldre än mig. och är inte en person som är intresserade av yngre kvinnor då brudar mellan 18-24 är helt ja..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in