Citat:
Ursprungligen postat av banditen--
Ska till Berlin och förlora springnota oskulden, någon restaurang som är värd att ta risken på?
Nej men fan gör inte det. Det är mycket möjligt att det är servitrisen/servitören som får stå för din nota om du väljer att skita i det. Vips där rök den dagslönen.
Men eftersom att du ändå frågar skall jag ge dig tips.. Haha..
Uteservering som inte är särskilt överbevakad är ett bra alternativ. Beställ tre rätters, ät upp de två första rätterna, sedan dra. För personalen förväntar ju sig att du skall stanna och käka efterrätten. Sitter du inomhus så låtsas gå ut och röka. Det skall vara så stressigt som möjligt på restaurangen för att det inte skall märkas. Då har inte personalen lika mycket tid att tänka på om du drar eller inte. Inte heller kubba efter dig som en idiot om du får för dig att dra rushen, jag hade aldrig pallat det iallafall.
Kan ju säga som såhär att oftast har man bra koll på vilka som betalat och inte och man har bra koll på sina gäster, många som försökt att bara trampa ut men kan säga att 70-75% misslyckas. Men det är inte direkt så att man behövt jaga dem(har iof hänt min kollega, haha), de man missar är bara de man missar om det är alldeles för stressigt. Jag personligen har aldrig varit med om en sådan situation dock.
Hur som helst, jag råder dig att inte göra det. Det blir ett jävla massa extra jobb för servitören/servitrisen som hade hand om dig. Som sagt mycket möjligt att hon personligen får betala för ditt kalas och det är ju förjävla elakt, möjligtvis riskerar hon sitt jobb också. Samtal med chefen osv. Inget kul... Så tänk över det en extra gång om det är värt det för att du skall få din lilla adrenalinkick.