2011-05-26, 19:09
Medlem
Tänkte att vi kunde ha en ny tråd där vi väljer några eller någon aktie man tror stenhårt på och som inom 12 månader kommer/kan att vara värd 100% eller mer än dagens kurs.

Jag börjar och väljer mina två för 2011 utan inbördes ordning. Slutdatum 25 MAJ 2012.

Inköpskostand i fet stil.
  • Aerocrine B - 9.10:-
  • Intertainment Media Inc -1.30 CAD

Eller så blir detta bortglömt och inte så kul, vi får se
Citera
2011-05-26, 19:39
Medlem
Negerkucks avatar
Mii 0,82
Botx 5,4
Hmed 5,7
Citera
2011-05-26, 19:48
Medlem
  • Integra Cold Corp 4.45
  • AroCell 3.67
  • (Mineral Invest International) 1.01 ( )

Sen hoppas man ju så klart Eurocine repar sig å slår bakåtvolter i höst.
Annars blire årets förlustaffär med råge!

Äger faktiskt också en chanspost i Intertainment.. Så den hoppas vi också på!
Citera
2011-05-26, 19:50
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcizen
  • Integra Cold Corp 4.45
  • AroCell 3.67
  • (Mineral Invest International) 1.01 ( )

Sen hoppas man ju så klart Eurocine repar sig å slår bakåtvolter i höst.
Annars blire årets förlustaffär med råge!

Äger faktiskt också en chanspost i Intertainment.. Så den hoppas vi också på!

MII 1,01 och du gråter? det hade inte suttit fel i min portfölj för där är den bara värd 0,82 iaf
Citera
2011-05-26, 19:59
Medlem
ja men fet stil är vad man köpte den för, "slutkursen" skriver vi om ett år

Integra gold tror jag också på lite, Exploration Orbite kan inom 5 år vara +500% upp, egentligen skulle man satsa allt på 3 man tror extremt på sen inte kolla aktiepriset en enda gång förrens om ett år, men det klarar man ju inte av..

lundagren inköpskostnad står det ju, inte dagens!
Senast redigerad av Konika 2011-05-26 kl. 20:06.
Citera
2011-05-26, 20:02
Medlem
lundagrens avatar
Dagens kurs har du ju skrivit i ditt första inlägg. Hur ska du ha det? Dagens eller köp?

Mina 3:
TSU: 0,45 NOK
MII: 0,83 SEK
Digital vision 1,98 SEK

Bubblare: NCC 147 SEK

Äger 2 av dessa.
Senast redigerad av lundagren 2011-05-26 kl. 20:05.
Citera
2011-05-26, 20:08
Medlem
Caparzos avatar
Undervärderade Biotech pharmacon
Missförstådda Eniro
Turnaroundkandidaten Morphic
Underskattade Countermine

Dessa och några andra är aktier som jag tror kan stiga med en 100-200 % på några månader, max ett år. Så fort marknaden fattar att det här i grunden är solida bolag borde raketen kunna lyfta. Först måste vi aktieägare tanka raketerna med rikligt med bränsle, vilket sker genom nyemission, men här kan också ett samband skönjas: ju fler NE, dvs desto mer bränsle i tanken och därmed desto större sannolikhet att raketen lyfter till oanade höjder. Något jag inte fattar är varför marknaden är så oerhört kortsiktig, men det är klart, på sikt kommer vi som går mot strömmen att få rätt. Därför har jag belånat mitt hus med 50 % och komponerat en portfölj som till 100 % består av fyra ovanstående bolag. Inom en tioårsperiod räknar jag med att ligga på en flotte i medelhavet och smutta på drinkar, kanske att jag skickar ett vykort till er fattiga stackare, som missade chansen att hoppa på tåget.

För övrigt vill Caparzo innerst inne avråda från ovanstående bolag // Caparzos vårdare
Citera
2011-05-26, 23:45
Medlem
Harry Boy 38.0

Nä men allvarligt talat, de flesta här verkar ju namedroppa rena lotto-aktierna utan några som helst belägg för en presumativ uppgång. Är det strategin: Att köpa ett par-tre skumraskbolag och hoppas på att något av dem skjuter i höjden? Varför inte lik väl dra ned till Solvalla med en gång och satsa allt på en 2-till-5-oddsare? Känns som att sannolikheten att dra hem stålarna där, är ungefär ekvivalent med att dra hem motsvarande summa på Aktietorget.
Citera
2011-05-27, 01:13
Avslutad
Något av Lundinfamiljens prospekteringsbolag, t.ex Shamaran eller Africa Oil. Naturligtvis hänger det på att de får en eller flera bra träffar och inte borrar torrt. Risken är förstås rätt hög i bolag av denna typ, men möjligheterna till exceptionell avkastning är minst lika höga. Lundinarna har historisk sett gett bra resultat.

Det finns även en politisk risk att ta hänsyn till med tanke på vilka områden de opererar i, men i Shamarans fall är det så många stora internationella företag som är verksamma i samma område att det skulle förvåna mig om de makthavarna vågar jäklas med dem allt för mycket. Africa Oil har ändå en hyfsad riskspridning politiskt. Visserligen är det Afrika, men de opererar i fyra olika länder.

Dessa bolag ligger ju också på venturelistorna, men nog känns de betydligt säkrare än de flesta bolagen på Aktietorget. Inget för de med svaga nerver dock då kursen ofta hoppar rejält upp och ner på kort tid utan uppenbar anledning.
Citera
2011-05-27, 22:07
Medlem
Argex Mining 86,000 st - 0.425 CAD
C-rad 12,500 st - 27.40 SEK
Biotec Pharmacon 24,000 st - 9.2 NOK

Dagens kurs.
Äger alla tre och endast dessa 3.

Ska bli intressant att se depåvärdet om 1 år. Nuvarande värde 833,943.00 SEK.
Citera
2011-05-27, 22:16
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Harry Boy 38.0

Nä men allvarligt talat, de flesta här verkar ju namedroppa rena lotto-aktierna utan några som helst belägg för en presumativ uppgång. Är det strategin: Att köpa ett par-tre skumraskbolag och hoppas på att något av dem skjuter i höjden? Varför inte lik väl dra ned till Solvalla med en gång och satsa allt på en 2-till-5-oddsare? Känns som att sannolikheten att dra hem stålarna där, är ungefär ekvivalent med att dra hem motsvarande summa på Aktietorget.

du gick nog in i fel tråd. självklart är det hög risk eller "lotto" aktier som droppas här. mångdubblare stog det i ämnesraden. tror du HM eller SKF ska mångdubblas eller?
Citera
2011-05-28, 02:05
Bannlyst
Hansa Medical 5,50
Adroit Resources 0,105
Creative Antibiotics 0,65
CLS 9,15

Ser goda möjligheter till kraftiga uppgångar i samtliga aktier redan i år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in