2012-02-03, 23:40
Medlem
Etirdets avatar
Någon som har nya tips? Tror fortfarande på tre av de fyra jag tidigare nämnde för ca 5-6 månader sedan, d.v.s Transeuro Energy, Ortivus och Taurus. Ortivus var nästan 100%+ för någon månad sedan. Är osäker på om det finns så jättemycket potential kvar i Eurocine Vaccines. Sålde av runt 27, kanske går in i den igen vid nästa årsskifte.

Om jag ska nämna någon ny aktie jag tror på just nu så är det Currie Rose Resources Inc. Ni kan läsa varför i tråden jag skapade här.
Citera
2012-02-06, 18:03
Medlem
PA Resources 1.81 kort sikt, stop loss på -10%

9300 fat per dag @ ~150 USD / fat, fint kassaflöde.

100% inom 6 månader, eller utlöst stoploss, den som lever får se.
Citera
2012-08-22, 01:43
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Undervärderade Biotech pharmacon
Missförstådda Eniro
Turnaroundkandidaten Morphic
Underskattade Countermine

Dessa och några andra är aktier som jag tror kan stiga med en 100-200 % på några månader, max ett år. Så fort marknaden fattar att det här i grunden är solida bolag borde raketen kunna lyfta. Först måste vi aktieägare tanka raketerna med rikligt med bränsle, vilket sker genom nyemission, men här kan också ett samband skönjas: ju fler NE, dvs desto mer bränsle i tanken och därmed desto större sannolikhet att raketen lyfter till oanade höjder. Något jag inte fattar är varför marknaden är så oerhört kortsiktig, men det är klart, på sikt kommer vi som går mot strömmen att få rätt. Därför har jag belånat mitt hus med 50 % och komponerat en portfölj som till 100 % består av fyra ovanstående bolag. Inom en tioårsperiod räknar jag med att ligga på en flotte i medelhavet och smutta på drinkar, kanske att jag skickar ett vykort till er fattiga stackare, som missade chansen att hoppa på tåget.

Då ska vi se hur det blev sedan maj ett år sedan.

Undervärderade Biotech pharmacon - från 9 till 5, dvs ner ca 44 %.

Missförstådda Eniro - Från ca 23 till 9,25, dvs ner ca 60 %.

Turnaroundkandidaten Morphic - från 0,23 till 0,11, dvs ner ca 53 %.

Underskattade Countermine - gått i putten, dvs ner ca 100 %.

En utveckling som inte reflekterar fundamentala faktorer. Potentialen finns kvar i många av bolagen, men marknadens kortsiktighet skrämmer mig. Hur kan dessa i grunden fina bolag, handlas lägre i dag trots att det är en andel av samma fina bolag? Speciellt Countermine, där är marknaden kortsiktig, som väljer att spränga raketen åt helvetet, i stället för att pumpa in mer raketbränsle via NE. När dessa raketer nu lyfter, förutom Countermine, kommer jag att skicka brev från min medelhavsflotte som tack för att ni tvivlade på min oklanderliga förmåga att handplocka de finaste bolagen med högst potential. Får jag en riskjusterad avkastning på 100 % årligen, vilket jag måste kunna få med denna handfull kvalitativa bolag som handlas lägre än någonsin tidigare, då skrattar jag hela vägen till banken och hör sen!
Citera
2012-08-22, 08:18
Medlem
Celenos avatar
Citat:
då skrattar jag hela vägen till banken och hör sen!

Skön läsning! Du är för rolig!
Citera
2012-08-22, 14:02
Medlem
Citat:
Därför har jag belånat mitt hus med 50 % och komponerat en portfölj som till 100 % består av fyra ovanstående bolag.

Undervärderade Biotech pharmacon - från 9 till 5, dvs ner ca 44 %.

Missförstådda Eniro - Från ca 23 till 9,25, dvs ner ca 60 %.

Turnaroundkandidaten Morphic - från 0,23 till 0,11, dvs ner ca 53 %.

Underskattade Countermine - gått i putten, dvs ner ca 100 %.

Jag beklagar
Citera
2012-08-22, 16:03
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

En utveckling som inte reflekterar fundamentala faktorer. Potentialen finns kvar i många av bolagen, men marknadens kortsiktighet skrämmer mig. Hur kan dessa i grunden fina bolag, handlas lägre i dag trots att det är en andel av samma fina bolag? Speciellt Countermine, där är marknaden kortsiktig, som väljer att spränga raketen åt helvetet, i stället för att pumpa in mer raketbränsle via NE. När dessa raketer nu lyfter, förutom Countermine, kommer jag att skicka brev från min medelhavsflotte som tack för att ni tvivlade på min oklanderliga förmåga att handplocka de finaste bolagen med högst potential. Får jag en riskjusterad avkastning på 100 % årligen, vilket jag måste kunna få med denna handfull kvalitativa bolag som handlas lägre än någonsin tidigare, då skrattar jag hela vägen till banken och hör sen!

Hur många av dessa "fina" bolag gick med vinst när du köpte dom? Hur många går med vinst idag?

Om du svarar att inget av dom gick med vinst så undrar jag om du anser att alla bolag på börsen är "fina" bolag?
Citera
2012-08-22, 17:12
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur många av dessa "fina" bolag gick med vinst när du köpte dom? Hur många går med vinst idag?

Om du svarar att inget av dom gick med vinst så undrar jag om du anser att alla bolag på börsen är "fina" bolag?

Förhoppningsbolagen är spännande, de fångar fantasin även hos den mest stela tråk-revisor och de upphör aldrig att förvåna. De ger en spänning i vardagen, "plötsligt händer det", sedan sitter man där rätt vad det är med paraplydrink, barbröstade kvinnor i en privatjet, medan man vaskar skumpa ut genom planet. Dessa bolag lockar genom att de har en oas av potential som hägrar, bortom den öken av nyemissioner som luttrade aktieägare bevittnat. Om du sitter i en raket, vad är bäst: spränga raketen eller pumpa in raketbränsle? Svaret är ganska givet.

Bolagen har inte gått med vinst, nej, men därför är potentialen också oändligt mycket större. De är fina bolag därför att de är s.k. "arabian stallions", arabiska hingstar som har möjlighet att köra över alla konkurrenter och sedan få världsherravälde inom sin nisch. Biotechbolagen behöver bara anställa tillräckligt många forskare som i vita rockar i labb kommer fram till upptäckter som revolutionerar hela medicinbranschen. När detta sker, då kommer aktiekursen rusa som om det ej finns någon morgondag.

Alla bolag är inte lika välskötta och fina som mina fyra kandidater, svar: nej. För det första saknar de helt potentialen, någon tråkig verkstadsaktie har inte möjlighet att rusa tiotusentals procent. För det andra kan det vara historiska tider som revolutioneras av dessa bolag (inte countermine, men aktieägarna vad idioter, vad ska jag säga.) För att komma fram till denna slutsats har jag analysdrivet granskat, skärskådat och synat casen i sömmarna. Nedsidan kan inte från dessa nivåer vara mer än några tiotals procent. Enda problemet är om marknaden är lika korkad som tidigare och handlar ner bolagen, men då kommer jag att belåna sommarstugan också, någon jävla måtta får det vara på marknadens kortsiktighet!
Citera
2012-08-23, 11:21
Medlem
Citat:
Förhoppningsbolagen är spännande, de fångar fantasin även hos den mest stela tråk-revisor och de upphör aldrig att förvåna. De ger en spänning i vardagen, "plötsligt händer det", sedan sitter man där rätt vad det är med paraplydrink, barbröstade kvinnor i en privatjet, medan man vaskar skumpa ut genom planet. Dessa bolag lockar genom att de har en oas av potential som hägrar, bortom den öken av nyemissioner som luttrade aktieägare bevittnat. Om du sitter i en raket, vad är bäst: spränga raketen eller pumpa in raketbränsle? Svaret är ganska givet.

Bolagen har inte gått med vinst, nej, men därför är potentialen också oändligt mycket större. De är fina bolag därför att de är s.k. "arabian stallions", arabiska hingstar som har möjlighet att köra över alla konkurrenter och sedan få världsherravälde inom sin nisch. Biotechbolagen behöver bara anställa tillräckligt många forskare som i vita rockar i labb kommer fram till upptäckter som revolutionerar hela medicinbranschen. När detta sker, då kommer aktiekursen rusa som om det ej finns någon morgondag.

Alla bolag är inte lika välskötta och fina som mina fyra kandidater, svar: nej. För det första saknar de helt potentialen, någon tråkig verkstadsaktie har inte möjlighet att rusa tiotusentals procent. För det andra kan det vara historiska tider som revolutioneras av dessa bolag (inte countermine, men aktieägarna vad idioter, vad ska jag säga.) För att komma fram till denna slutsats har jag analysdrivet granskat, skärskådat och synat casen i sömmarna. Nedsidan kan inte från dessa nivåer vara mer än några tiotals procent. Enda problemet är om marknaden är lika korkad som tidigare och handlar ner bolagen, men då kommer jag att belåna sommarstugan också, någon jävla måtta får det vara på marknadens kortsiktighet!

Börjar bli osäker på om du har käkat svamp eller vad ditt problem är.
Normalt så gillar jag dig, men nu är du långt ute o cyklar.

Vad är det du ser med Eniro?
Dem har inte hängt med på världskartan på flera år och är knappst heller någon uppköpskandidat.
Tjänar inte pengar, har inga produkter på G och framtiden ser inte ljus ut.
Du får gärna läxa upp mig med en bra förklaring på varför jag bör lägga mina pengar på Eniro, men Eniro för mig är nog det sista företaget jag skulle stoppa pengar i.
Citera
2012-08-23, 11:22
Medlem
Också fruktansvärt roligt att den aktie som gått typ bäst i tråden är Carlsberg...
Citera
2012-08-23, 11:40
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Börjar bli osäker på om du har käkat svamp eller vad ditt problem är.
Normalt så gillar jag dig, men nu är du långt ute o cyklar.

För att förstå Caparzo i den här tråden får du allt slå på din radar för ironi...
Citera
2012-08-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmstar
För att förstå Caparzo i den här tråden får du allt slå på din radar för ironi...

Lägger man ner så mycket tid i avancerad ironi inför ett forum med snitt-IQ strax under medel så tror jag man ska söka psykisk hjälp !
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in