2013-05-20, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Ps4 teaser video

Det var väl inte många som tvekade på att vi skulle få se vad själva boxen ser ut som på E3, men nu är det i stort sett hugget i sten iallafall.

riktigt häftigt lir homies, sånt ska man köpa efter utgiving här.
2013-05-21, 02:13
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hade hoppats på att bilderna inte skulle vara så suddiga
2013-05-21, 09:50
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hade hoppats på att bilderna inte skulle vara så suddiga

Det är en teaser av en anledning
2013-05-21, 14:15
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hind
"Det" syftar på hårdvaruindustrin såklart. Ingen köper väl en ny konsol för att köra gamla spel, den marknaden är förmodligen med andra ord minimal. Huruvida du kan betala vilka summor som helst för en konsol är på inget sätt ett mått på hela konsumentbasen. Konsolerna måste vara ekonomiskt försvarbara så de kan nå ut till en bred kundkrets. Klagar man på bristande BC så förstår man förmodligen inte hur mycket pengar det skulle kosta en själv som konsument om det vore med. Hade BC kunnat göras helt mjukvarumässigt så finns däremot inga ursäkter, utvecklingen av sådan mjukvara torde inte vara särdeles dyr - så är dock inte fallet då bashårdvaran inte är kraftfull nog, sen verkar Sony vilja lösa detta med streaming i framtiden vilket helt klart är ett steg i rätt riktning och visar att Sony på intet vis glömt sina kunder. Vad klagar du på egentligen?
Alltså anledningen till att jag vill ha BC direkt i konsolen är på grund av hur avancerade konsolerna idag är. Dör ju som flugor bara man nuddar dom lite när dom är igång. Annat var det på den gamla goda kassett-tiden. Dom äldre konsolerna håller ju än idag, så där var det inte några problem med att spela sina gamla spel.

Men hur gör jag om jag har en PS3 med 50 spel & köper en PS4 när den lanserar. När jag haft en PS4a i 2 år vill jag lira lite PS3-spel på min då undanstoppade PS3a. Kopplar upp den och får YLOD. Konsolen går i det läget inte att köpa ny i butik längre, mina spel blir ospelbara då.

Streaming är inte rätt riktning eftersom du ALDRIG ÄGER "dina" spel när du köper dom online. Du hyr dom bara på (o)bestämd tid. Hade streaming varit rätt väg hade dom olika streaming-tjänsterna lockat över mångdubbelt fler kunder än vad dom gjort i dagsläget.

Varför försvarar du ett dåligt beslut?

Och varför kan jag spela CD-skivor, DVD-skivor i min nya Blu-Ray-spelare medan jag inte kommer kunna spela min PS3-spel i min eventuella PS4?
2013-05-21, 21:00
Medlem
Finns det några spekulationer vad detta kalas kommer att kota??
2013-05-21, 21:58
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raswus
Finns det några spekulationer vad detta kalas kommer att kota??

Senaste ryktet jag hörde var €399 för basic-modellen och €499 "premium"-modellen. Orkar inte leta fram en källa och det är som sagt bara rykten
2013-05-21, 21:59
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Senaste ryktet jag hörde var €399 för basic-modellen och €499 "premium"-modellen. Orkar inte leta fram en källa och det är som sagt bara rykten

Plus en sjuhelvetes prisökning i Sverige, så räkna med en 5-6 tusen kronor.
2013-05-21, 22:40
Medlem
Sonys aktie steg 10% i samband med idag. Antingen PS4 teaser eller för att Xbox One visades. Alltid litat på Sony.
2013-05-22, 09:25
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defactoretard
Sonys aktie steg 10% i samband med idag. Antingen PS4 teaser eller för att Xbox One visades. Alltid litat på Sony.

Kolla upp saker innan du spottar ur dig trams bloomberg skrev följande:

Information om att Sony kanske funderar på att sälja sin underhållningsavdelning kom ut samtidigt som Microsofts presskonferens. Så sannolikt har nog det mer att göra med att priset för Sony gick upp än eventuell besvikelse med Xbox One.
2013-05-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
varför kan jag spela CD-skivor, DVD-skivor i min nya Blu-Ray-spelare medan jag inte kommer kunna spela min PS3-spel i min eventuella PS4?

Det där vet du nog svaret på själv. PS3 spel är lika oanpassat på ps4 som nintendo eller xbox spel.
Du kommer heller inte kunna spela Xbox360 spel på XboxOne eller gamecube skivor på wiiU, men sony kommer åtminstone med en streamningstjänst i framtiden. Hur bra det funkar får vi se.
Släpp detta och gå vidare.
Senast redigerad av lonian 2013-05-22 kl. 09:38.
2013-05-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Kolla upp saker innan du spottar ur dig trams bloomberg skrev följande:

Information om att Sony kanske funderar på att sälja sin underhållningsavdelning kom ut samtidigt som Microsofts presskonferens. Så sannolikt har nog det mer att göra med att priset för Sony gick upp än eventuell besvikelse med Xbox One.

Stod inget på Google Finance, som brukar slänga in viktiga nyheter både från företaget och övriga relevanta sidor på en typ av time line, så jag antog det hade någon koppling. Klart, jag kunde ha sökt men sen är väl frågan hur länge jag ska söka för att kunna vara säker på att jag inte hittar något.
2013-05-22, 14:16
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det där vet du nog svaret på själv. PS3 spel är lika oanpassat på ps4 som nintendo eller xbox spel.
Du kommer heller inte kunna spela Xbox360 spel på XboxOne eller gamecube skivor på wiiU, men sony kommer åtminstone med en streamningstjänst i framtiden. Hur bra det funkar får vi se.
Släpp detta och gå vidare.
Nej jag vet inte svaret själv, därför frågar jag.

Visst Xbox One kommer inte kunna spela Xbox 360-spel precis som PS4 inte spelar PS3-spel, men WiiU kan spela Wii-spel. Det är den föregående generationens spel som är viktiga att ha BC till, för det är dom spelen som fortfarande är aktuella. Annars får man säga hej då till ett stort spelbibliotek bara så där.

Oavsett hur konkurrenterna gör så är ju detta ett dåligt beslut som inte går att försvara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in