Citat:
Ursprungligen postat av Hind
"Det" syftar på hårdvaruindustrin såklart. Ingen köper väl en ny konsol för att köra gamla spel, den marknaden är förmodligen med andra ord minimal. Huruvida du kan betala vilka summor som helst för en konsol är på inget sätt ett mått på hela konsumentbasen. Konsolerna måste vara ekonomiskt försvarbara så de kan nå ut till en bred kundkrets. Klagar man på bristande BC så förstår man förmodligen inte hur mycket pengar det skulle kosta en själv som konsument om det vore med. Hade BC kunnat göras helt mjukvarumässigt så finns däremot inga ursäkter, utvecklingen av sådan mjukvara torde inte vara särdeles dyr - så är dock inte fallet då bashårdvaran inte är kraftfull nog, sen verkar Sony vilja lösa detta med streaming i framtiden vilket helt klart är ett steg i rätt riktning och visar att Sony på intet vis glömt sina kunder. Vad klagar du på egentligen?
Alltså anledningen till att jag vill ha BC direkt i konsolen är på grund av hur avancerade konsolerna idag är. Dör ju som flugor bara man nuddar dom lite när dom är igång. Annat var det på den gamla goda kassett-tiden. Dom äldre konsolerna håller ju än idag, så där var det inte några problem med att spela sina gamla spel.
Men hur gör jag om jag har en PS3 med 50 spel & köper en PS4 när den lanserar. När jag haft en PS4a i 2 år vill jag lira lite PS3-spel på min då undanstoppade PS3a. Kopplar upp den och får YLOD. Konsolen går i det läget inte att köpa ny i butik längre, mina spel blir ospelbara då.
Streaming är inte rätt riktning eftersom du ALDRIG ÄGER "dina" spel när du köper dom online. Du hyr dom bara på (o)bestämd tid. Hade streaming varit rätt väg hade dom olika streaming-tjänsterna lockat över mångdubbelt fler kunder än vad dom gjort i dagsläget.
Varför försvarar du ett dåligt beslut?
Och varför kan jag spela CD-skivor, DVD-skivor i min nya Blu-Ray-spelare medan jag inte kommer kunna spela min PS3-spel i min eventuella PS4?