Citat:
Ursprungligen postat av User1337
Jag satt och kollade på film och kände nåt obehagligt på benet och gick till toan, när ja tände lampan så kände jag något på benet igen och när ja kollade ner så låg en spindel på golvet ungefär 1-2 cm bred och höjd. Jag känner hur det svider riktigt mycket på låret och jag kan se att spindelhelvetet bitit mig. Jag undrar bara ifall det är vanligt att spindlar bits och ifall det är något att oroa sig för eftersom jag har aldrig hört talas om att spindlar bits förutom på typ spiderman-filmerna -.- Undrar även av vilka spindelbet det svider av och hur länge det ska svida för det var ungefär 20 min sen det hände och jag känner fortfarande av det.. Har världens jävla fobi för kryp och spindlar så detta var ingen trevlig upplevelse. Svar uppskattas.
Alla spindlar, även Svenska spindlar, har giftkörtlar och kan bitas. De svenska spindlarna är oftast för små och med för svagt gift för att bita igenom skinnet på människor och ge smärta.
De största spindlarna i Sverige kan nog bita igenom skinnet på människor, men det är bara korsspindeln som har ett gift som ger kraftigare obehag (ibland).
Spindlar är små djur som lätt skadas av stora djur/människor. De flyr hellre än de anfaller.
Din spindel kanske trodde den trodde den hittat en mysig plats att gömma sig på i ditt byxben, men när du rörde dig blev den nog klämd och skadad så den försvarade sig.