2011-05-25, 20:45
Medlem
Behöver lite hjälp här, tänkte skriva i en annan tråd men blev ganska många frågor och långt inlägg så lättare att kanske få svar om jag startar ny tråd.

Har träffat en tjej som jag har dejtat kanske 7-8 gånger nu, jag har sovit över alla gångerna och har haft sex de sista 3 dejterna. Igår sa jag att jag är osäker på vad hon vill ha ut av vårat dejtande och sa att jag själv är ute efter ett fast förhållande och vill gärna ha det med henne. Hon svarade att det va även hon med men jag tycker hon är måttligt intresserad av mig och ett förhållande. Idag har jag inte hört ett knyst ifrån henne, det har alltid varit jag som puschat efter att träffas och har skickat spontana gulliga sms varje dag som jag får svar på men det kan dröja länge innan svaret kommer. Det kliar som fan i fingrarna efter att ringa henne nu men tänkte försöka skita i det idag och se vad som händer men det är inte lätt!! Jag har väl egentligen förstått att hon spelar något sorts spel men varför? och vilket spel, är inte alls bra på det här och har skit svårt att tyda henne. Men varför är jag så jäkla intresserad av henne då när jag vet att hon inte är något att satsa på!! Hon är väldigt upptagen med träning och sina kompisar. Jag frågade henne om hon verkligen har tid med ett förhållande, hon svarade att hon alltid hittar tid till någon hon tycker om. Mmm.. okej, men om hon nu gillar mig, varför hör hon då inte av sig?? Varför måste jag göra det hela tiden...hur ska jag spela spelet?
Hon är 28år, menar i den åldern börjar det väl bli intressant att ev. stadga sin lite va? Jag vet att jag tycker det och jag är i samma ålder.

Äsch, detta är skit svårt verkligen.. kan någon som kan ge lite tips?
Citera
2011-05-25, 20:53
Medlem
Var inte för klängig på henne bara. Om jag ska vara ärlig så glömmer hon säkert bort att höra av sig det kan vara så med vissa personer, inte minst mig själv
Citera
2011-05-25, 20:54
Medlem
TheKickss avatar
Ni kanske har olika syn på vad ett seriöst förhållande är. Eller oxå har ni olika behov i ett förhållande. Eller oxå är hon inte lika intresserad som du. Eller oxå behöver hon bara lite mer tid att få djupare känslor. Ja jag kan fortsätta gissa men jag tror att det är bättre att du frågar henne...
Citera
2011-05-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Ni kanske har olika syn på vad ett seriöst förhållande är. Eller oxå har ni olika behov i ett förhållande. Eller oxå är hon inte lika intresserad som du. Eller oxå behöver hon bara lite mer tid att få djupare känslor. Ja jag kan fortsätta gissa men jag tror att det är bättre att du frågar henne...

Men, hmm... känns ju så jäkla dumt att fråga henne nu då jag frågade henne igår om förhållande.
Men, om man nu tycker om någon, vill man inte prata med den personen typ varje dag och höra hur personen har haft det tex. och om man nu är intresserad av någon, vill man inte träffa personen oftare än bara någon gång ibland i veckan?? Kanske är som du säger, har kanske ett annat behov i ett förhållande än vad hon har.. måste acceptera singel livet mer oxå!!
Citera
2011-05-26, 02:53
Medlem
Djonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganescha
Men, hmm... känns ju så jäkla dumt att fråga henne nu då jag frågade henne igår om förhållande.
Men, om man nu tycker om någon, vill man inte prata med den personen typ varje dag och höra hur personen har haft det tex. och om man nu är intresserad av någon, vill man inte träffa personen oftare än bara någon gång ibland i veckan?? Kanske är som du säger, har kanske ett annat behov i ett förhållande än vad hon har.. måste acceptera singel livet mer oxå!!

Vi är rätt lika du och jag. Är likadan när jag känner mig intresserad av någon; vill prata med personen, umgås mycket etc. Det är väl i grund och botten ganska sunt att ta saker och ting i lagom tempo. Ni har träffats 7-8 gånger och hon vill väl känna efter lite till innan hon vill/kan ge något besked.

Jag vet det kan vara svårt men du får slå på bromsen lite. Nu när du klargjort hur du känner så ligger bollen på hennes sida. Låt henne komma till dig och lägg undan snacket om förhållande tills vidare. Det kommer ändå naturligt med tiden.
Citera
2011-05-26, 03:10
Medlem
Mr.Nesss avatar
Been there, done that.

Ibland känns det fan som att man dödar förhållandet när man är så på.
Man får tygla sig själv och vänta tills HON hör av sig ibland, hur svårt det än är!

Jag och min nuvarande har inte pratat på ett par dagar, men jag ger henne space eftersom att jag känner henne. Lite tufft efter 8 dejter kanske
Citera
2011-05-26, 22:23
Medlem
01-01s avatar
Ge henne lite luft, känns som att du är lite väl "på".
Citera
2011-05-26, 22:41
Bannlyst
Citat:
Behöver lite hjälp här, tänkte skriva i en annan tråd men blev ganska många frågor och långt inlägg så lättare att kanske få svar om jag startar ny tråd.

Har träffat en tjej som jag har dejtat kanske 7-8 gånger nu, jag har sovit över alla gångerna och har haft sex de sista 3 dejterna. Igår sa jag att jag är osäker på vad hon vill ha ut av vårat dejtande och sa att jag själv är ute efter ett fast förhållande och vill gärna ha det med henne. Hon svarade att det va även hon med men jag tycker hon är måttligt intresserad av mig och ett förhållande. Idag har jag inte hört ett knyst ifrån henne, det har alltid varit jag som puschat efter att träffas och har skickat spontana gulliga sms varje dag som jag får svar på men det kan dröja länge innan svaret kommer. Det kliar som fan i fingrarna efter att ringa henne nu men tänkte försöka skita i det idag och se vad som händer men det är inte lätt!! Jag har väl egentligen förstått att hon spelar något sorts spel men varför? och vilket spel, är inte alls bra på det här och har skit svårt att tyda henne. Men varför är jag så jäkla intresserad av henne då när jag vet att hon inte är något att satsa på!! Hon är väldigt upptagen med träning och sina kompisar. Jag frågade henne om hon verkligen har tid med ett förhållande, hon svarade att hon alltid hittar tid till någon hon tycker om. Mmm.. okej, men om hon nu gillar mig, varför hör hon då inte av sig?? Varför måste jag göra det hela tiden...hur ska jag spela spelet?
Hon är 28år, menar i den åldern börjar det väl bli intressant att ev. stadga sin lite va? Jag vet att jag tycker det och jag är i samma ålder.

Äsch, detta är skit svårt verkligen.. kan någon som kan ge lite tips?

Det låter faktiskt som om hon spelar på den gamla goda "ignorera så kommer de av sig själva". Allt du känner och tänker om henne nu är precis det hon VILL att du ska tänka och känna. Hon vill att du ska tänka på henne hela tiden genom att inte svara på sms osv. Genom att hon inte svarar så tänker du "varför svarar hon inte, bryr hon sig inte?" medan hon tänker "hehe.... vilka skor ska jag ha på mig imorgon?".

Om hon är 28 och fortfarande spelar på den stilen så är hon antagligen lika mogen som en 14åring.
Jag vet inte vad jag ska ge dig för tips men att köra samma stil tillbaka funkar oftast på såna psyko bitches. Skriv inte, ring inte, gör INGENTING som visar ditt intresse för henne och när hon skriver, svara med lååååånga intervaller. Det kommer skapa två alternativ: antingen så börjar hon sukta efter dig och du lyckas vända på hela situationen eller så skiter det sig och du får bevis på att hon inte är värd att slösa någon tid på.

Hennes beteende kommer antagligen av att du öppnade upp dig för henne vilket gav henne en fet öppning för att leka med dina känslor. Om du kan ignorera dina egna känslor och henne så kan ni nog ha ett nice sexuellt förhållande.

Edit: Jag vet att det kan vara svårt om det redan är känslor inblandade från din sida men det är värt ett försök. Ignorera alla hennes påståenden om att hon tycker om dig osv. i alla fall tills vidare. Sen vet man aldrig om det kanske kan funka i framtiden men bli inte allt för känslomässigt inblandad nu i början så kommer du nog kunna läsa henne lättare.

Good luck! Hoppas att det inte blev allt för förvirrande
Senast redigerad av jong 2011-05-26 kl. 22:45.
Citera
2011-05-27, 00:04
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Jag frågade henne om hon verkligen har tid med ett förhållande, hon svarade att hon alltid hittar tid till någon hon tycker om

There's your answer. Du är tidsutfyllnad, hon leker med dig tills hon hittar någon hon kan hitta tid till. Sad but true.
Citera
2011-05-27, 07:51
Bannlyst
Det är många tjejer som är ute efter fasta förhållanden

MEN INTE MED JUSTE DEM DE LÄGGER UPP F----N FÖR TILL OCH FRÅN ELLER SOM ONS osv

Det är därför inte säkert att TS platsar som stadig
Citera
2011-05-27, 10:08
Medlem
Boggas avatar
Hur svårt det än må vara så skulle jag lägga ner totalt. Inte ringa, inte sms´a, inte ta kontakt...

Placera bollen i hennes gård och vänta på att hon skjuter tillbaks den. Gör hon inte det så var hon kanske inte så intresserad i slutänden.

Det värsta jag vet är brudar som anser att man ska lägga ner lite möda och tjata på de, jobba lite. Vad fan är det för jävla idiotisk resonemang, lever de på 1700-talet eller? Är båda intresserade så ska väl båda visa lite engagemang och vilja.

Minns en tjej som jag brukade ringa när jag gick i högstadiet (före internet och före alla hade mobiltelefoner). Alltid jag som ringde henne och aldrig vice versa. När jag ringde så pratade vi på ett bra tag och hon var alltid trevlig, men det ledde som aldrig nånvart och jag gjorde ett halvtaffligt försök att bjuda ut henne som blev pancake. Jag la ner projektet direkt. Ett år senare så träffade jag henne på stan och hon frågade varför jag aldrig ringde nå mer. Jag sa att hennes telefon nog funkade att ringa med också, sen verkade hon inte så värst intresserad av mig så jag la ner projektet bara. Hon verkade förvånad och ansåg väl att jag borde lagt ner manken... MEN ICKE!
Citera
2011-05-27, 12:20
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Been there, done that.

Ibland känns det fan som att man dödar förhållandet när man är så på.
Man får tygla sig själv och vänta tills HON hör av sig ibland, hur svårt det än är!
Grundregel som alla bör känna till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in